Bijkomende benzine- en watertanks

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
pépé

hoi (vanuit België)

ben van plan om met dr750 '88 (met trommelrem) de woestijn in te duiken. Heeft iemand weet waar ik bijkomende benzinetanks (acheraan/opzij de motor) kan vinden. Heb ook al foto's gezien van carterbescherming met ingebouwde watertanks. Ben ook nog op zoek naar een andere voorvork à la White Power (met voorwiel, remklauw, balhoofd en ev. laag spatbord), al dan niet upside down.

pépé
BIG88

weet je zeker dat je de trommelrem aanhoud ?
bij het type wiel met schijf breken de spaken niet meer, en het zand blijft ook wat langer in de trommel hangen met wat extra remmen slijtage tot gevolg
en als je een keer hebt vastgestaan in modder gaat de troep er helemaal niet meer vanzelf uit en ben je honderd km verderop door je achterrem heen (uit ervaring)
met de rest kan ik je niet helpen
have BIG fun

D.F.M.T.
TTT

Hoi Pepe,

Ga je alle motor merken een keertje in de woestijn uitproberen? :D

Gr.
Toine
smurf.
pépé

Toine,

ik dacht dat elke rechtgeaarde endurist wel zou weten dat een dr750 niets anders is dan een suzuki dr-big. De 750 slaat op de cilinderinhoud, alhoewel dit maar bij benadering is. (halloooooo)

Hans,

bedankt voor de info. Misschien dan toch maar eens uitkijken naar een achterwiel met schijf.

Groetjes,

pépé
TTT

ik dacht dat elke rechtgeaarde endurist wel zou weten dat een dr750 niets anders is dan een suzuki dr-big
Ja.. dus: BMW, Yamaha en nu Suzuki.
Heeft de Yahama het goed gedaan?
smurf.
pépé

Toine,

de Honda, Husqvarna Kawa en een hele rits andere motoren wel. de Yamaha daarentegen ... :lol: Heb jij trouwens woenstijnervaring met 'n dergelijke motor :?:

pépé

PS :arrow: verkoop mij liever uw extra benzinetanks. :lol:
Kaitey

Hoi,

Ik heb thuis nog twee kunsstof zijtanks liggen voor een Tenere XTZ660, een hobby project dat nooit is afgekomen :oops: dus nooit gebruikt. De tanks moeten ipv de zijkappen aan het frame gemonteerd worden en zijn compleet met benzine slangen/kraantjes etc. Ik zit nu voor mijn werk in Nigeria :? maar hoop eind volgende week weer thuis te zijn. Stuur me even een reply naar plam@ccands.nl indien geinteresseerd, dan kan ik als ik thuis ben even wat fotos maken en opsturen. Ik zal dan ook even kijken wat ik daar indertijd voor heb betaald.

Grtz

Kait
WR400F
Bart M

Ik heb al eens een Big750 gezien met kunststof zijtanks van een oude KTMrallye. Die dingen passen blijkbaar op veel enduro-modellen (zelfs ooit op een VOR zien staan :!: ). Misschien vind je iets op e-bay in Duitsland ofzo...
Ik snap wel niet waarom je zoveel benzine wil meesleuren: is 29 liter al niet behoorlijk?
Water neem ik altijd mee in een grote Camelback (2 liter is ruim voldoende voor 1 dag)
Keep on smiling!
pépé

Kait,

ik heb reeds een paar keer geprobeerd om u per mail te bereiken. Kan het zijn dat er een fout geslopen is in uw mailadres. Ik ben namelijk nog steeds geïntresseerd in die tanks.

Groetjes,

pépé
Plaats reactie