Keering uitgaande as Husq 510 TE '88 van buitenaf vervangen?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Dano

Hey,

De titel zegt het eigenlijk al. Kan ik de keering om de uitgaande as van het voortandwiel vervangen van buitenaf, zonder dat het blok gesplitst moet worden? Er lekt namelijk nogal wat olie uit.
Graag een beschrijving hoe die eruit moet en hoe de nieuwe er ook weer goed (lekvrij dus) weer ingeplaats moet worden.

Thanks!
KLR250
XL600R
Husqvarna 510 TE Supermotard
JoeBaR

hey Dano !!

welkom op het forum

je kan de keering van buitenaf vervangen , met een schroevendraaiertje wip je m dr zo uit , wel eerst je voortandwiel eraf halen heh :P
maak de uitgaande as dan goed schoon , en de keering invetten , je kunt hem het best er in tikken met een teflon hamertje , let wel op dat ie dr niet scheef in gaat :!: :!:
4 strokes only !!
Dano

Mooi, zo te horen is het dus een eitje :lol:
Tja, ik heb het nog nooit gedaan, dus kan ik het beter ff vragen hoe of wat, toch?

[edit]
Thank's voor de welkom :D
[edit]
KLR250
XL600R
Dano

Ik heb nog een vraagje en vind het zonde om hier apart een nieuw topic voor te openen. Welke olie is het best voor de husq, ik neem aan vol-synthee. Maar welk merk gebruiken de meeste van jullie?

Als het goed is moet de husq ook loodvervanger in de benzine hebben. Is 98 plus voldoende, of moet ik zelf met een apart loodvervangmiddel gaan mengen?

Ik heb hem net een week, dus vandaar ik even info over de motor vraag.
Een husq heeft uiteraard aardig wat aandacht nodig.
KLR250
XL600R
huskie

Loodvervanger? Van welk jaar is die dan? Is niet nodig hoor, gewoon super tanken. Het is allemaal al duur genoeg :wink:
Enne welk merk olie, daar komen heel veel verschillende antwoorden op. Met welk merk rij jij het liefst?
Gewoon goede motorolie pakken die je in de buurt kunt kopen. Makkelijk zat. Regelmatig verversen is belangrijker.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JBassie
Contacteer:

huskie schreef:Loodvervanger? Van welk jaar is die dan? Is niet nodig hoor, gewoon super tanken. Het is allemaal al duur genoeg :wink:
Enne welk merk olie, daar komen heel veel verschillende antwoorden op. Met welk merk rij jij het liefst?
Gewoon goede motorolie pakken die je in de buurt kunt kopen. Makkelijk zat. Regelmatig verversen is belangrijker.
als we het toch over olie gaan hebben, meng ik mij er ook even tussen. :P
die Honda die ik heb heeft altijd op MOTUL mengsmering en blokolie gereden. Is het dan erg als ik een keer bijv. CASTROL gebruik als mengsmering. ook 100%synt. :?:
JoeBaR

ik rij altijd met 5w40 of 10w40 van Shell advance of motorex (in de 4takt)

en jan bas , het merk maakt niet zoveel uit , alleen synthetisch , semi synthetisch en minerale olie moet je niet bij elkaar gooien .. :!: :!: in jou motor is vol synthetisch het beste (vanwege het hoge toerental)
4 strokes only !!
huskie

JB, je hebt het nu over die 2takt honda van je, toch?
En Joebar heeft het over versnellingsbak olie, toch?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JBassie
Contacteer:

huskie schreef:JB, je hebt het nu over die 2takt honda van je, toch?
En Joebar heeft het over versnellingsbak olie, toch?
even voor de zekerheid :lol: . Ik bedoel dat mijn nieuwe honda altijd op Motul mengsmering gelopen heeft. En mijn vraag was, of het kwaad kan om een keer Castrol te gebruiken. allebij wel 100%synt.
huskie

geen enkel probleem.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JBassie
Contacteer:

okiedokie :wink: Ga ik er morgen weer flink tegen aan, als er vanavond maar niet teveel regen valt :evil:
stimpie

vergeet geen (actie) pics te nemen eh
JBassie
Contacteer:

TiM. schreef:vergeet geen (actie) pics te nemen eh
komt voor de bakker :wink:
ik zal ze ook zo snel mogelijk online proberen te zetten.
gassen

JB,

kun je een kleiner formaat fotos erop zetten?
Formaat 800*600 oid.
Je vorige fotos staken aan alle kanten buiten mijn beeldscherm, of doet ik iets verkeerd??
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
JBassie
Contacteer:

gassen schreef:JB,

kun je een kleiner formaat fotos erop zetten?
Formaat 800*600 oid.
Je vorige fotos staken aan alle kanten buiten mijn beeldscherm, of doet ik iets verkeerd??
Gassen,

klopt. Op de camera was de grote ingesteld op middel grootte.Ik zet hem op klein. Is idd beter.

Maar vandaag kwam ik voor een gelsoten baan te staan dus rechtomkeers naar huis. :evil: Morgenvroeg danmaar. Knallen 8)

Dus morgen actiefoto's cq filmpjes

Jan Bas
Dano

Huskie,

De motor is van 1988, maar de vorige eigenaar vertelde dat er loodvervanger in moet. Ik kreeg er zelfs een flesje loodvervanger bij. Ik dacht zelf ook dat alleen oudere motoren, tot ongeveer 1980 loodvervanger nodig hadden.

Het merk olie maakt inderdaad niet veel uit, als het maar een goed merk is. Maar ik bedoelde meer of deze vol-syntheet moet zijn, of half-syntheet?

:D
KLR250
XL600R
Plaats reactie