Hey,
De titel zegt het eigenlijk al. Kan ik de keering om de uitgaande as van het voortandwiel vervangen van buitenaf, zonder dat het blok gesplitst moet worden? Er lekt namelijk nogal wat olie uit.
Graag een beschrijving hoe die eruit moet en hoe de nieuwe er ook weer goed (lekvrij dus) weer ingeplaats moet worden.
Thanks!
Keering uitgaande as Husq 510 TE '88 van buitenaf vervangen?
Moderator: ghulst
hey Dano !!
welkom op het forum
je kan de keering van buitenaf vervangen , met een schroevendraaiertje wip je m dr zo uit , wel eerst je voortandwiel eraf halen heh
maak de uitgaande as dan goed schoon , en de keering invetten , je kunt hem het best er in tikken met een teflon hamertje , let wel op dat ie dr niet scheef in gaat
welkom op het forum
je kan de keering van buitenaf vervangen , met een schroevendraaiertje wip je m dr zo uit , wel eerst je voortandwiel eraf halen heh
maak de uitgaande as dan goed schoon , en de keering invetten , je kunt hem het best er in tikken met een teflon hamertje , let wel op dat ie dr niet scheef in gaat
4 strokes only !!
Ik heb nog een vraagje en vind het zonde om hier apart een nieuw topic voor te openen. Welke olie is het best voor de husq, ik neem aan vol-synthee. Maar welk merk gebruiken de meeste van jullie?
Als het goed is moet de husq ook loodvervanger in de benzine hebben. Is 98 plus voldoende, of moet ik zelf met een apart loodvervangmiddel gaan mengen?
Ik heb hem net een week, dus vandaar ik even info over de motor vraag.
Een husq heeft uiteraard aardig wat aandacht nodig.
Als het goed is moet de husq ook loodvervanger in de benzine hebben. Is 98 plus voldoende, of moet ik zelf met een apart loodvervangmiddel gaan mengen?
Ik heb hem net een week, dus vandaar ik even info over de motor vraag.
Een husq heeft uiteraard aardig wat aandacht nodig.
KLR250
XL600R
Husqvarna 510 TE Supermotard
XL600R
Loodvervanger? Van welk jaar is die dan? Is niet nodig hoor, gewoon super tanken. Het is allemaal al duur genoeg
Enne welk merk olie, daar komen heel veel verschillende antwoorden op. Met welk merk rij jij het liefst?
Gewoon goede motorolie pakken die je in de buurt kunt kopen. Makkelijk zat. Regelmatig verversen is belangrijker.
Enne welk merk olie, daar komen heel veel verschillende antwoorden op. Met welk merk rij jij het liefst?
Gewoon goede motorolie pakken die je in de buurt kunt kopen. Makkelijk zat. Regelmatig verversen is belangrijker.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
als we het toch over olie gaan hebben, meng ik mij er ook even tussen.huskie schreef:Loodvervanger? Van welk jaar is die dan? Is niet nodig hoor, gewoon super tanken. Het is allemaal al duur genoeg
die Honda die ik heb heeft altijd op MOTUL mengsmering en blokolie gereden. Is het dan erg als ik een keer bijv. CASTROL gebruik als mengsmering. ook 100%synt.
ik rij altijd met 5w40 of 10w40 van Shell advance of motorex (in de 4takt)
en jan bas , het merk maakt niet zoveel uit , alleen synthetisch , semi synthetisch en minerale olie moet je niet bij elkaar gooien .. in jou motor is vol synthetisch het beste (vanwege het hoge toerental)
en jan bas , het merk maakt niet zoveel uit , alleen synthetisch , semi synthetisch en minerale olie moet je niet bij elkaar gooien .. in jou motor is vol synthetisch het beste (vanwege het hoge toerental)
4 strokes only !!
even voor de zekerheid . Ik bedoel dat mijn nieuwe honda altijd op Motul mengsmering gelopen heeft. En mijn vraag was, of het kwaad kan om een keer Castrol te gebruiken. allebij wel 100%synt.huskie schreef:JB, je hebt het nu over die 2takt honda van je, toch?
En Joebar heeft het over versnellingsbak olie, toch?
okiedokie Ga ik er morgen weer flink tegen aan, als er vanavond maar niet teveel regen valt
komt voor de bakkerTiM. schreef:vergeet geen (actie) pics te nemen eh
ik zal ze ook zo snel mogelijk online proberen te zetten.
JB,
kun je een kleiner formaat fotos erop zetten?
Formaat 800*600 oid.
Je vorige fotos staken aan alle kanten buiten mijn beeldscherm, of doet ik iets verkeerd??
Formaat 800*600 oid.
Je vorige fotos staken aan alle kanten buiten mijn beeldscherm, of doet ik iets verkeerd??
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Gassen,gassen schreef:JB,
Formaat 800*600 oid.
klopt. Op de camera was de grote ingesteld op middel grootte.Ik zet hem op klein. Is idd beter.
Maar vandaag kwam ik voor een gelsoten baan te staan dus rechtomkeers naar huis. Morgenvroeg danmaar. Knallen
Dus morgen actiefoto's cq filmpjes
Jan Bas
Huskie,
De motor is van 1988, maar de vorige eigenaar vertelde dat er loodvervanger in moet. Ik kreeg er zelfs een flesje loodvervanger bij. Ik dacht zelf ook dat alleen oudere motoren, tot ongeveer 1980 loodvervanger nodig hadden.
Het merk olie maakt inderdaad niet veel uit, als het maar een goed merk is. Maar ik bedoelde meer of deze vol-syntheet moet zijn, of half-syntheet?
De motor is van 1988, maar de vorige eigenaar vertelde dat er loodvervanger in moet. Ik kreeg er zelfs een flesje loodvervanger bij. Ik dacht zelf ook dat alleen oudere motoren, tot ongeveer 1980 loodvervanger nodig hadden.
Het merk olie maakt inderdaad niet veel uit, als het maar een goed merk is. Maar ik bedoelde meer of deze vol-syntheet moet zijn, of half-syntheet?
KLR250
XL600R
XL600R