Crossbaantje a27
Moderator: ghulst
- 250_EXC_RACING
gisteren wezen rijden op een crossbaantje langs de a27 in houten is een leuk baantje daar en ligt daar al zeker 3 jaar nu waren we daar aan het rijden en aan het einde van de dag kwam de politie langs en kwam met het verzoek om te vertrekken want we waren illegaal aan het crossen op de openbare weg en als we toch bleven rijden dat we dan het risco liepen om een boete van 3 ton op te lopen en we moesten een verguning aan gaan vragen bij rijkswaterstaat zij de agent en als wij dan een verguning hadden dan had hij er geen probleem mee dat wij daar crossten nu word daar al 3 jaar gecrosst en er word nooit wat van gezegd is dit dat 3 jaar lang gedoogd of mag je er wel gewoon rijden op hoe zit dit eigenlijk het is een bouwterrein ze zijn daar een weg aan het aanleggen e wij rijden daar in het talud en de berm en kun je een verguning daarvoor aanvragen bij rijkswaterstaat het lijkt mij sterk iemand dit weet ???
Wij houden van Oranje
het zelfde hier !! wij hadden een eigen baan op een gepacht stuk land van een boer.. 1 iemand heeft geklaagt en het hele boeltje kan weg ..Amsterdam haven gebied ..eens zo groot .. nu kan je het zien krimpen elke week .. de kuil in ijmuiden .. was al zo klein en nu wordt je er weg gestuurd ... motor cross is in de meeste gemeentes een vies woord .... een vergunning om te crossen?.. forget it !! niemand die je daaraan kan helpen , lid worden van een club zeggen ze ...zelfs als officiele motorcross club kunnen ze je crossbaan afnemen zoals hier in noordholland al bij alle clubs gebeurd is
4 strokes only !!
Dan neem ik aan dat je geen kenteken op je motor hebt.illegaal aan het crossen op de openbare weg
Want.. crossen bestaat niet, rijden wel.
En als het openbare weg is mag jer dus rijden vermits je motor aan de wettelijke eisen voldoet.
- 250_EXC_RACING
ik heb wel een kenteken op de motor het is gewoon een enduro ktm en we reden op een naastgelegen stuk land naast de a27 daar zijn ze een nieuwe weg aan het aanleggen naar nieuwegein toe en daar hebben ze 3 jaar geleden een crossbaan aangelegd en op die baan reden we en volgens de politie was dat een openbare weg en crossen op de openbare weg mag niet maar een stuk land wat naast de weg ligt valt dat ook onder openbare weg ?????? het is inprencipe gewoon bouw terrein waar we op reiden dat is toch geen openbare weg ?
Wij houden van Oranje
al dat stuk van rijkswaterstaat is mag je daar natuurlik niet rijden zonder vergunning als puntje bij paaltje komt.250_EXC_RACING schreef:ik heb wel een kenteken op de motor het is gewoon een enduro ktm en we reden op een naastgelegen stuk land naast de a27 daar zijn ze een nieuwe weg aan het aanleggen naar nieuwegein toe en daar hebben ze 3 jaar geleden een crossbaan aangelegd en op die baan reden we en volgens de politie was dat een openbare weg en crossen op de openbare weg mag niet maar een stuk land wat nast de weg ligt val dat ook onder openbare weg ?????? het inprencipe gewoon bouw terrein waar we op reiden dat is toch geen openbare weg ?
daar moet je eerst toestemming voor hebben.
en ja of het bij de openbare weg hoort?? weet ik niet
maar als het er niet bij hoort moet je dus eerst toestemming van de eigenaar hebben.
- 250_EXC_RACING
oke maar waarom komen ze daar nu dan mee en niet 3 jaar geleden dan hadden ze het toen ook niet toe moeten staan toch ???
Wij houden van Oranje
Da's waar, maar als het niet mag kan je toch beter blij zijn dat ze het 3 jaar hebben toegelaten...250_EXC_RACING schreef:oke maar waarom komen ze daar nu dan mee en niet 3 jaar geleden dan hadden ze het toen ook niet toe moeten staan toch ???
Jammer dat het nu niet meer mag..
Montesa Cota 315R
- 250_EXC_RACING
daar heb je wel gelijk in dit heb je alvast te pakken
Wij houden van Oranje
als je iets doet wat niet mag en er komt na een bepaalde tijd nog geen politie dan wil dat niet zeggen dat het dan wel mag.250_EXC_RACING schreef:oke maar waarom komen ze daar nu dan mee en niet 3 jaar geleden dan hadden ze het toen ook niet toe moeten staan toch ???
maar ja ik vind het allemaal maar overdreven
Je gaat daar natuurlijk niet naar toe om een beetje met van die blauwpetten te staan lullen. Komt allemaal wartaal uit getuige die boete van drie ton. Gewoon rijen dus!
Ik ben niet zeker van onderstaande, dus graag correctie als het niet goed is: (dus eigenlijk moet alles in de vragende vorm staan).
Als het terrein eigendom is van rijkswaterstaat en er staat geen bordje "verboden toegang art...." dan moet rijkswaterstaat expliciet een klacht tegen jou indienen. Zolang er geen klacht is van de eigenaar van de grond kan je daar rijden. Mogen is dan weer wat anders, want je rijdt op "privé" grond.
Als er een bordje "verboden toegang.." staat en dat perceel is ook aangemeld bij de gemeente als zijnde VT dan kan de politie direct ingrijpen.
Een agrarisch stuk grond wat tot crossbaan omgetoverd wordt is een overtreding van het bestemmingsplan. Kan dus wat aan gedaan worden.
Er is ook nog zo iets als vernieling, als je dus buiten de normale begaanbare weg rijdt kan je aangepakt worden voor vernieling. Dus berm kapotrijden, enz..
Als het terrein eigendom is van rijkswaterstaat en er staat geen bordje "verboden toegang art...." dan moet rijkswaterstaat expliciet een klacht tegen jou indienen. Zolang er geen klacht is van de eigenaar van de grond kan je daar rijden. Mogen is dan weer wat anders, want je rijdt op "privé" grond.
Als er een bordje "verboden toegang.." staat en dat perceel is ook aangemeld bij de gemeente als zijnde VT dan kan de politie direct ingrijpen.
Een agrarisch stuk grond wat tot crossbaan omgetoverd wordt is een overtreding van het bestemmingsplan. Kan dus wat aan gedaan worden.
Er is ook nog zo iets als vernieling, als je dus buiten de normale begaanbare weg rijdt kan je aangepakt worden voor vernieling. Dus berm kapotrijden, enz..
- 250_EXC_RACING
er staan daar in iedergeval geen bordjes dat je daar met verboden toegang staat helemaal niks maar denk dat ik er voorlopig niet ga rijden want ik ben bang als ik daar weer ga rijden en diezelfde agenten komen weer ben ik bang dat ik hang of ik moet zeker weten dat ik eg sterk in mijn schoenen sta en dat ze me niks kunnen maken
Wij houden van Oranje
O, nu weet ik opeens over welk stukje berm je het hebt, da's achter het Shell station waar ze die nieuwe afslag al vele jaren aan het bouwen zijn.
Gewoon rijden, met een gekentekende fiets danwel. Alhoewel, het is de berm van een snelweg en daar mag je je dus niet bevinden. Daar zijn regeltjes voor.
Gewoon rijden, met een gekentekende fiets danwel. Alhoewel, het is de berm van een snelweg en daar mag je je dus niet bevinden. Daar zijn regeltjes voor.