off the road rit handel nbr

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Sjokske

Ad Ketelaars schreef:........ en kunnen we niet meer illigaal rijden met zo'n visitekaartje op onze rug. :twisted:
Is het dan illegale Handel :lol: :lol: :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ad Ketelaars
Contacteer:

offroad rijden is tegenwoordig linke Handel :wink:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Rogier
Contacteer:

Het ligt er weer allemaal netjes bij. Zojuist kruiste ik de reeds afgezette route, heb toen maar gauw even een stukje gedaan.

Veel plezier morgen! :D
gassen

Mooie natuurlijk ben ikerook
Heb getwijfeld over Ruurlo. Maar dat is een KNMV dus licentie nodig.
Handel is 19 + 6 voor de daglicentie (voor diegene die het nog niet wisten.)

Oja,

Mijn herkenings punten
Rode jas ,zwarte helm ,witte motor (en een modder- of stof wolk 8) )

daarna(ast) vaak mank lopend.

zie links :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Firestorm
Contacteer:

gassen schreef:Mooie natuurlijk ben ikerook
Heb getwijfeld over Ruurlo. Maar dat is een KNMV dus licentie nodig.
Handel is 19 + 6 voor de daglicentie (voor diegene die het nog niet wisten.)

Oja,

Mijn herkenings punten
Rode jas ,zwarte helm ,witte motor (en een modder- of stof wolk 8) )

daarna(ast) vaak mank lopend.

zie links :wink:
Je kunt bij de knmv ritten ook een dag lecentie kopen.
Kost 17 euro per keer.
Kun je beter als je er meerdere rij een jaar lecentie kopen.
Heb je na driekeer rijden eruit.

Firestorm
JWJanssen

De daglicentie bij de KNMV is al 20 Euro. De oplichters.
Gast

Dat klopt maar een off-road licencie voor het hele jaar kost €45,-.
Er zijn nu nog 4 off-roadritten dus...............
Robje

Leuk om deze discussie aan te zwengelen, waarom zijn wij niet allemaal lid van een vereniging die de belangen van de off-road rijders in Nederland behartigd? Zij (KNMV) zijn, samen met de MON, toch onze vertegenwoordigers! Alle evenementen worden gehouden onder auspiciën van 1 van deze 2 clubs, het zou een schande zijn als wij, gebruikers, hun niet zouden steunen met een lidmaatschap! Denk er maar eens over, je maakt gebruik van diensten van anderen en loopt dan nog te klagen dat e.e.a. te duur is!
Gisteren: Handel, 25 Euro voor een geweldige rit met MON verzekering. Te veel voor zo'n organisatie met zo veel vrijwilligers? Oordeel zelf!
Ik zelf ben lid van de KNMV en nee ik haal mijn off-road licentie er niet ieder jaar uit. Dat maakt mij niet uit, als we nagaan hoe duur onze hobby is kan daar best wel een lidmaatschap bij!
Veel plezier de komende weekeinden!
Sjokske

Robje schreef:Gisteren: Handel, 25 Euro voor een geweldige rit met MON verzekering. Te veel voor zo'n organisatie met zo veel vrijwilligers? Oordeel zelf!
Niks te veel :!: :!: :!:
Als dat niet meer kan lijden gewoon stoppen is het devies. Qua opzet en organisatie had ik het idee niet in Nederland aanwezig te zijn. Bij ons in de buurt geloof ik niet dat je zoiets met alle omwonenden inclusief de gemeente voor elkaar krijgt. Probeer het maar, binnen tien seconden heb je al zo'n paarduizend tegenstanders met geitenwollen sokken en vogel(be)spottende verrekijkers in je nek hijgen :cry:
Dus : niets dan lof (en mais) :lol:
Jan :)

Als je naar de prijs van een daglicentie kijkt is er een groot verschil tussen de mon en de knmv. mon 6 Euro, knmv 20 euro. Dit terwijl een trainings pasje en de off road licentie ongeveer even duur zijn.

Verders was Handel perfect geregeld :D En bij alle plaatsen waar overgestoken moest worden stonden vrijwilligers met vlaggen. Petje af voor alle vrijwilligers die daar de hele dag hebben gestaan.
Redski
Contacteer:

De prijs van een daglicentie bij de KNMV is inderaad hoog, maar met 3 ritjes heb je die er al weer uit.(off-road licentie) deze geldt dan ook als trainingspasje op KNMV circuits op de door de weekse training. Als ik zie dat de clubs die een endurowedstrijd organiseren A: een langere route moeten afzetten en B: behoorlijk wat minder deelenemers krijgen (max 250), voor de 30 euro die ik betaal als deelnemer., dan denk ik zeker dat Handel met 25 euro goed betaald is. En kom nu niet aan dat als ik hierover zeur, ik maar moet stoppen, anders reed ik geen NK enduro.
Ik sluit me dus volkomen aan bij Robje :!:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Sjokske

Volgens mij is niemand verplicht Handel te rijden, dus het blijft je eigen keuze om dat bedrag te (willen) betalen.
erwindob

Volgens mij doet de KNMV voor veel geld (nagenoeg) niets bij offroad ritten en is het de organiserende club en haar vrijwilligers die zich geweldig inzetten.
JWJanssen

De KNMV is een pruts organisatie.
En die off-road licentie mag dan wel 45 Euro kosten maar dan moet je ook nog voor 45,50 euro lid worden van die prutsers. Dan kost een off-road licentie dus 90,50 Euro.

20 Euro voor een daglicentie, man wat een onzin. Wat is er dan verzekerd, moet je eens vragen aan zo'n KNMV blazertje, weten ze niet.
Gast

Hangt er ook een medische keuring aan vast?
JWJanssen

Voor off-road licentie bij de KNMV, nee.
pruus
Contacteer:

Anonymous schreef:Hangt er ook een medische keuring aan vast?

Hoezo, ben je ziek dan? En is het besmettelijk?
Mijn virusscan is verlopen....
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
gassen

Het Enduurook virus :wink:
Zeer besmettelijk :P
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Redski
Contacteer:

Jansen is niet goed op de hoogte, bij een off road licentie kun je volstaan met een beperkt lidmaatschap a 28,50 euro.
Zoals al beschreven geldt die licentie ook als verzekering bij clubtraining, dus tenzij je altijd op MON circuits rijdt is dat zo gek nog niet. Hoeveel ritten worden er onder KNMV en hoeveel onder MON georganiseerd. Ik bedoel; Koop in januari gewoon een licentie en zit dan niet te zeiken over 20 euro :wink: .
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
JWJanssen

"beperkt lidmaatschap a 28,50 euro"

Nauw zeg, wauw, daar wordt ik direct vrolijk van. Zomaar 17 euro korting van die rippers. Het moet niet veel gekker worden.
De KNMV doet helemaal niets voor mij, of voor motorsport in het algemeen, dus waarom wordt ik verplicht om daar lid van te worden of dat nu voor 28 of 45 euro is.
Robje

De KNMV doet helemaal niets voor mij, of voor motorsport in het algemeen,
Erg kortzichtig! Zoals iedere tak van sport in Nederland zijn diverse motorclubs ondergebracht onder een paraplu, even daargelaten of dit goed is of niet. Dat de KNMV niets voor jou doet is niet waar. Zodra jij deelneemt aan een off-road onder auspicien van de KNMV ben jij verzekerd van juridische afdekking van alles wat jij een ander aandoet of andersom. Zonder organisaties als de KNMV of MON hadden wij geen off-roads meer maar ook geen ONK supersport, ONK motocross, trial sport en ga zo maar door. Je kan rustig stellen dat alle motorsport evenementen in Nederland bestaan OMDAT er een KNMV of MON is. En dan nogmaals, die paar Euro's op een aanzienlijk bedrag wat wij er zowiezo aan uitgeven, wat maakt dat uit! Ik steun ze graag.
Jacdesert
Contacteer:

Ik denk dat JWJanssen beter kan gaan schaken , hoe kom je erbij om de KNMV een pruts organisatie te noemen , je moest je schamen , zonder de KNMV of MON kan de motorsport in Nederland niet bestaan , als jouw budget te klein is om een van beide organisaties te steunen , STOP dan gewoon met motorsport en ga schaken of dammen , dat past ongetwijfeld veel beter bij jou.
Groeten , Jac Thiel ( Jac TTR600 )
Woestijn is fijn !!!
JWJanssen

Ik heb niets over de MON gezegd. Graag ja.

En je ziet zelf al, het bestaan van de MON spreekt jouw woorden al tegen, zonder KNMV had de MON ook bestaan, en was er dus ook motorsport in Nederland.

Moet ik nu voor me leven vrezen? Moet ik onderduiken? Bodyguards?

Het is mijn fucking mening, gevoed door jarenlange ervaringen van niet alleen mij maar ook andere met de KNMV. Ik kan mijn mening onderbouwen met een ellelang verhaal met een opsomming van feiten maar heb daar helemaal geen behoefte aan.

Beantwoord maar eens èèn vraag: waarom bemoeid de KNMV zich met off-road ritten?
TTT

Beantwoord maar eens èèn vraag: waarom bemoeid de KNMV zich met off-road ritten?

voor zover ik weet:
KNMV is de officiele vertegenwoordiging van de FIM in Nederland.
En je moet een FIM licentie hebben om bijv. PD os ISDE te rijden.

Okay, gedwongen winkelnering maar iemand moet het toch doen....

http://www.fim.ch/en/default.asp?item=36
Leuk leesvoer trouwens.
Robje

Inderdaad onderandere de FIM. Vergeet ook niet dat dankzij de KNMV en MON jij verzekerd mee kan doen aan een off-road. Er is geen enkele andere verzekering maatschappij die dit wil doen. Dus bij overstekende bomen, komt helaas voor, ben jij gedekt. Ook gevolgschade is gedekt, bijvoorbeeld jij schiet uit de bocht en raakt een toeschouwer met alle gevolgen van dien. Moet je niet aan denken!
Plaats reactie