krijgen wij maandag een update van jullie ervaringen ?
veel plezier
hans h
rondNEUSen bij de brabo's
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ik heb afgelopen weekend wel rondgereden over braboos zand en bossen, maar niet met vriend Neus, wel met vriend Toine. Dat braboland is echt geweldig voor allroads...
OJee
OJee
Ik ga van het weekend met de Neus een stukkie toeren....
Kijken of mijn conti escapes van zand houden
Update volgt.....
Kijken of mijn conti escapes van zand houden
Update volgt.....
We hebben vanavond de route uitgestippeld. Mooie rit om de conti escapes van Bas eens goed aan de tand te voelen
Zit weer veel afwisseling in en op het einde gaan we even kijken bij de professionals van de "handel offroadrit" (www.peelrijders.nl)
Hopenlijk gaat het nog een beetje regenen zodat nr 2 t/m laatst niet de hele rit in het stof rijdt.
Groeten,
Leo
Zit weer veel afwisseling in en op het einde gaan we even kijken bij de professionals van de "handel offroadrit" (www.peelrijders.nl)
Hopenlijk gaat het nog een beetje regenen zodat nr 2 t/m laatst niet de hele rit in het stof rijdt.
Groeten,
Leo
De conti escapes hebben de test goed doorstaan op de afschuwelijkste blubberpaadjes na wat ook gelijk het einde was van een BIG achterknipperlicht . (of voorknipperlicht want die lag er aan het einde ook af)
De drbigrijders hebben zich kranig geweerd in het zeer afwisselende veld van deelnemers.
Wat ik persoonljk ook errug kon waarderen is een wheeliende SR42B
Als ik de reacties zo gepeild heb na afloop was het weer een geslaagde rit en Bas heeft zich gelijk opgegeven voor de eerstvolgende rit in 2005 want die heeft de smaak helemaal te pakken.
Leo
De drbigrijders hebben zich kranig geweerd in het zeer afwisselende veld van deelnemers.
Wat ik persoonljk ook errug kon waarderen is een wheeliende SR42B
Als ik de reacties zo gepeild heb na afloop was het weer een geslaagde rit en Bas heeft zich gelijk opgegeven voor de eerstvolgende rit in 2005 want die heeft de smaak helemaal te pakken.
Leo
Laatst gewijzigd door Gast op ma nov 01, 2004 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
??????Wat ik persoonljk ook errug kon waarderen is een wheeliende SR42
Standard Features:
* 42" Fully Insulated Radiant Fireplace
* Integral Outside Combustion Air
* Built-in Flue Damper with positive - lock reduces home heat loss when fireplace is not in use
* Black Wire Mesh Fire screen with stylish Brass Pulls protects against sparks
* 1 Carton
* Extra tall and wide dimensions for expansive fire viewing and longer logs
* Traditional tapered Firebox sides provide greater reflection of radiant heat
* Firebox is fully lined with durable refractory with realistic brick pattern
* Nearly invisible air intake (no unsightly slots, holes or gaps)
* Unobtrusive built - in ash lip reduces ash spillage
* Generous Wood Basket Grate made of tough 5/8 inch steel
* Easy access with knockouts conveniently located on both sides for optional gas log installations
* Uses Majestic's 8" "SK" double - wall chimney system that keeps installation simple and economical
* No tools or fasteners needed for this snap - together pipe system
* UL tested and listed for safety (US and Canada)
* Limited Warranty and 30 - Year Protection Plan assure quality and dependability
# Attention to detail is a trademark of Majestic's SR/SC Series Wood Burning Fireplaces. From its fully insulated construction to the smart brass screen pulls, the SR/SC Series offers quality construction and numerous features for added convenience and superior aesthetics.
http://www.majesticfireplaces.com/html/sr42.html
Van welke planeet kom jij???TTT schreef:??????Wat ik persoonljk ook errug kon waarderen is een wheeliende SR42
Standard Features:
* 42" Fully Insulated Radiant Fireplace
* Integral Outside Combustion Air
* Built-in Flue Damper with positive - lock reduces home heat loss when fireplace is not in use
* Black Wire Mesh Fire screen with stylish Brass Pulls protects against sparks
* 1 Carton
* Extra tall and wide dimensions for expansive fire viewing and longer logs
* Traditional tapered Firebox sides provide greater reflection of radiant heat
* Firebox is fully lined with durable refractory with realistic brick pattern
* Nearly invisible air intake (no unsightly slots, holes or gaps)
* Unobtrusive built - in ash lip reduces ash spillage
* Generous Wood Basket Grate made of tough 5/8 inch steel
* Easy access with knockouts conveniently located on both sides for optional gas log installations
* Uses Majestic's 8" "SK" double - wall chimney system that keeps installation simple and economical
* No tools or fasteners needed for this snap - together pipe system
* UL tested and listed for safety (US and Canada)
* Limited Warranty and 30 - Year Protection Plan assure quality and dependability
# Attention to detail is a trademark of Majestic's SR/SC Series Wood Burning Fireplaces. From its fully insulated construction to the smart brass screen pulls, the SR/SC Series offers quality construction and numerous features for added convenience and superior aesthetics.
De SR42 is natuurlijk een Suzuki DR BIG.......
Je mist wat als je dat niet weet.......
Nee hoor, geen Japanse motorfiets, maar een kitscherige Japanse ring:
Een sr41b trouwens ook: http://www8.plala.or.jp/zanna/simple/sr41b.htm
OJee
Een sr41b trouwens ook: http://www8.plala.or.jp/zanna/simple/sr41b.htm
OJee
Ok we gaan weer even terug on-topic........
Ik zal even een kort verslagje geven van de dag met de Neus in Braboland.
Na een mailtje van de Neus had ik mij ingeschreven voor de All Road beginners rit georganiseerd door Maarten en Leo (de Neus). De bedoeling is om met een leuk klein groepje beginnelingen een ritje over wat all road weggetjes en paadjes te maken.
De eerste rit in september moest ik cancellen na mijn leuke smakkert op de A1. De motor stond daarna een tijdje bij de dealer....
Ik een mailtje naar Leo dat het niet ging lukken om te komen. Keurig mailtje terug. No problemo heb je al ingeschreven voor de volgende rit in oktober. Mooi zo!
Dus toen was het op eens oktober. Gelukkig had ik een motormaatje gevonden via het MF die ook in Amersfoort woont en afgesproken bij de Mac in Amersfoort om 8.00.
Mijn motormaatje met een Tiger kwam precies op tijd aanscheuren en we zijn gelijk vertrokken naar Braboland. Gelukkig wist mijn motormaatje de weg naar Odiliapeel (ik had er nog nooit van gehoord ). Na een klein uurtje rijden kwamen wij op het afspreekpunt waar al een Transalp plus berijder stond te wachten.... Verder stond er een bekende te wachten die mij vriendelijk gedag zei maar ik kon hem zonder DR niet gelijk plaatsen. Achteraf bleek het Iwan te zijn die er ook bij was bij de DR-meeting in september. Hij had een probleem met zijn off-road motor (niet zijn DR want die gaat niet stuk ).
Na een paar minuten hoorde wij wat gerommel en ja hoor daar kwam een clubje off road rijders aan. Twee honda's (van die lichte crossdingen) met onze leiders (herkenbaar aan de hesjes), een XT met dame, een BMW 80 GS met dame, een XR met heer en nog een BMW 100 GS met een kale.
Op het laatste moment kwam er nog een DR aan en die sloot snel aan. Het clubje was compleet. Na wat uitleg die kort maar krachtig was moesten we onze bandjes een beetje leeg laten lopen. Ok motor starten en rijden maar...
Onder leiding van Maarten gingen we de weg op. Na nog geen minuut op de weg gereden te hebben kregen we het eerste bospaadje. Even schrikken maar daarna was het machtig . Het tempo was eerst rustig daarna gingen we toch steeds wt sneller. Bij de eerste blubber weg ging onze Tiger op zijn smoel. Hij gleed met zijn wegbandjes zo door de modder en......smak...... daar lag hij. Ik reed hier vlak achter en schrok best van deze smakker. Dus kneep ik in mijn remmen en ik viel dus ook gelijk om als een boom. Gelukkig was de berm een beetje hoger en viel de motor dus niet hard en kon ik hem zo weer recht opzetten.
Na een uurtje rijden hebben we ergens even pauze gehouden. Lekker kletsen en lachen om de momenten die we gehad hadden. Iedereen had het prima naar zijn zin. Ook de voorrijders viel het reuze mee als dit onze eerste keer was. Na de boterhammen en het drinken waren we weer klaar voor de rest.
Gelijk weer aan de slag. Bij sommige rijders begonnen de kuiten wat dikker en voller te lopen van het staan op de motor. Maar ik genoot prima van het rijden op onverharde wegen. Ook de mountainbike paadjes met grote hobbels waren prima. Na de tweede stop moest ik toch aan iemand vragen wat ik nou elke keer hoorde als ik over zo'n hobbel ging. Oh dan zit je aan het eind van je veerweg.
Rond een uur of twee reden we langs de Mac en ja hoor daar was de prima lunch waar iedereen van genoot en natuurlijk nog even de ervaringen uitwisselde.
Na de pauze ging het toch wel iets harder. Ook de groep had zich opnieuw ingedeeld. De snellere voorop en de langzamere wat acherin. De snellere rijders wachtte gewoon elke keer op de kruisingen en dit ging prima.
Ik zelf reed precies tussen de snelle en de langzame rijders. Dit had ik beter niet kunnen doen, want op de stukken waar het lekker ging, ging ik ook steeds harder rijden. Dit ging bijna een keer helemaal mis. Ik reed namelijk achter de snelle aan en....ja hoor......door een grote plas en mijn voorwiel gleed een beetje. Hmmm ik kon twee dingen doen....afremmen en zeker op mijn smoel gaan of gas geven en hopen op het beste.....Het laatste maar gedaan en op hoop van zegen. Na wat geslinger ging het gelukkig allemaal goed.
Aan het eind van de dag ging het toch niet helemaal goed. Bij een kanaal wou ik eigenlijk niet langs de waterkant rijden en wisselde ik van karrespoor en ja hoor.....wiel op een steen.....pats.....boem.....daar lag ik. Knipperlicht stuk. Gelukkig was die al stuk van mijn smakker op de A1. Verder was er niks aan het handje en nog een paar uurtjes door gereden zonder problemen (maar ja wat heb je ook aan een knipperlicht op een off road ritje).
Bijna op het eind van de dag kwamen we nog langs een of andere crossrit met gasten die nog veel harder gingen en wat voor ons complete gekken waren. We hebben hier nog een tijdje staan kijken naar een paar gekken.
Daarna reden we langzaam richting Odiliapeel DJ motors. Deze motorzaak bleek open huis te houden en kregen we daar een lekker plakkie cake en een wel verdient bakkie leut. Tevens heeft een van de monteurs mijn knipperlicht netjes met plakbank vast gemaakt. Zodat ik na afscheid van onze mede lotgenoten weer veilig richting huis kon met mijn Tiger motormaatje.
De dag erna had ik toch wel even wat strakke kuiten van de spierpijn.Tevens voelde mijn schouder een beetje beurs aan (Van de val. Ik was namelijk op mijn schouder gevallen), maar dit viel allemaal gelukkig mee.
Ik heb dan ook een prima dagje gehad. Waarvoor dank aan Leo en Maarten. Ik kan iedereen aanraden met een DR mee te gaan met dit ritje. Je bepaalt zelf hoe hard je gaat of hoe langzaam. Niemand staat hard om je te lachen als je op je smoel gaat (en ik kan het weten ). Dus een prima kennismaking met het off road rijden. Ik heb me alweer aangemeld voor de volgende rit, want als ik een ding geleerd heb is dat je dit niet zelf moet gaan uitproberen. Ga als je off road gaat rijden met een groepje of in ieder geval met z'n tweeen....
O ja, de kosten voor deze leuke dag waren 7.50 euro, wat voor zo'n dag geen geld is. En hier kun je opgeven http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/68895/1
Groeten,
Bas
Ik zal even een kort verslagje geven van de dag met de Neus in Braboland.
Na een mailtje van de Neus had ik mij ingeschreven voor de All Road beginners rit georganiseerd door Maarten en Leo (de Neus). De bedoeling is om met een leuk klein groepje beginnelingen een ritje over wat all road weggetjes en paadjes te maken.
De eerste rit in september moest ik cancellen na mijn leuke smakkert op de A1. De motor stond daarna een tijdje bij de dealer....
Ik een mailtje naar Leo dat het niet ging lukken om te komen. Keurig mailtje terug. No problemo heb je al ingeschreven voor de volgende rit in oktober. Mooi zo!
Dus toen was het op eens oktober. Gelukkig had ik een motormaatje gevonden via het MF die ook in Amersfoort woont en afgesproken bij de Mac in Amersfoort om 8.00.
Mijn motormaatje met een Tiger kwam precies op tijd aanscheuren en we zijn gelijk vertrokken naar Braboland. Gelukkig wist mijn motormaatje de weg naar Odiliapeel (ik had er nog nooit van gehoord ). Na een klein uurtje rijden kwamen wij op het afspreekpunt waar al een Transalp plus berijder stond te wachten.... Verder stond er een bekende te wachten die mij vriendelijk gedag zei maar ik kon hem zonder DR niet gelijk plaatsen. Achteraf bleek het Iwan te zijn die er ook bij was bij de DR-meeting in september. Hij had een probleem met zijn off-road motor (niet zijn DR want die gaat niet stuk ).
Na een paar minuten hoorde wij wat gerommel en ja hoor daar kwam een clubje off road rijders aan. Twee honda's (van die lichte crossdingen) met onze leiders (herkenbaar aan de hesjes), een XT met dame, een BMW 80 GS met dame, een XR met heer en nog een BMW 100 GS met een kale.
Op het laatste moment kwam er nog een DR aan en die sloot snel aan. Het clubje was compleet. Na wat uitleg die kort maar krachtig was moesten we onze bandjes een beetje leeg laten lopen. Ok motor starten en rijden maar...
Onder leiding van Maarten gingen we de weg op. Na nog geen minuut op de weg gereden te hebben kregen we het eerste bospaadje. Even schrikken maar daarna was het machtig . Het tempo was eerst rustig daarna gingen we toch steeds wt sneller. Bij de eerste blubber weg ging onze Tiger op zijn smoel. Hij gleed met zijn wegbandjes zo door de modder en......smak...... daar lag hij. Ik reed hier vlak achter en schrok best van deze smakker. Dus kneep ik in mijn remmen en ik viel dus ook gelijk om als een boom. Gelukkig was de berm een beetje hoger en viel de motor dus niet hard en kon ik hem zo weer recht opzetten.
Na een uurtje rijden hebben we ergens even pauze gehouden. Lekker kletsen en lachen om de momenten die we gehad hadden. Iedereen had het prima naar zijn zin. Ook de voorrijders viel het reuze mee als dit onze eerste keer was. Na de boterhammen en het drinken waren we weer klaar voor de rest.
Gelijk weer aan de slag. Bij sommige rijders begonnen de kuiten wat dikker en voller te lopen van het staan op de motor. Maar ik genoot prima van het rijden op onverharde wegen. Ook de mountainbike paadjes met grote hobbels waren prima. Na de tweede stop moest ik toch aan iemand vragen wat ik nou elke keer hoorde als ik over zo'n hobbel ging. Oh dan zit je aan het eind van je veerweg.
Rond een uur of twee reden we langs de Mac en ja hoor daar was de prima lunch waar iedereen van genoot en natuurlijk nog even de ervaringen uitwisselde.
Na de pauze ging het toch wel iets harder. Ook de groep had zich opnieuw ingedeeld. De snellere voorop en de langzamere wat acherin. De snellere rijders wachtte gewoon elke keer op de kruisingen en dit ging prima.
Ik zelf reed precies tussen de snelle en de langzame rijders. Dit had ik beter niet kunnen doen, want op de stukken waar het lekker ging, ging ik ook steeds harder rijden. Dit ging bijna een keer helemaal mis. Ik reed namelijk achter de snelle aan en....ja hoor......door een grote plas en mijn voorwiel gleed een beetje. Hmmm ik kon twee dingen doen....afremmen en zeker op mijn smoel gaan of gas geven en hopen op het beste.....Het laatste maar gedaan en op hoop van zegen. Na wat geslinger ging het gelukkig allemaal goed.
Aan het eind van de dag ging het toch niet helemaal goed. Bij een kanaal wou ik eigenlijk niet langs de waterkant rijden en wisselde ik van karrespoor en ja hoor.....wiel op een steen.....pats.....boem.....daar lag ik. Knipperlicht stuk. Gelukkig was die al stuk van mijn smakker op de A1. Verder was er niks aan het handje en nog een paar uurtjes door gereden zonder problemen (maar ja wat heb je ook aan een knipperlicht op een off road ritje).
Bijna op het eind van de dag kwamen we nog langs een of andere crossrit met gasten die nog veel harder gingen en wat voor ons complete gekken waren. We hebben hier nog een tijdje staan kijken naar een paar gekken.
Daarna reden we langzaam richting Odiliapeel DJ motors. Deze motorzaak bleek open huis te houden en kregen we daar een lekker plakkie cake en een wel verdient bakkie leut. Tevens heeft een van de monteurs mijn knipperlicht netjes met plakbank vast gemaakt. Zodat ik na afscheid van onze mede lotgenoten weer veilig richting huis kon met mijn Tiger motormaatje.
De dag erna had ik toch wel even wat strakke kuiten van de spierpijn.Tevens voelde mijn schouder een beetje beurs aan (Van de val. Ik was namelijk op mijn schouder gevallen), maar dit viel allemaal gelukkig mee.
Ik heb dan ook een prima dagje gehad. Waarvoor dank aan Leo en Maarten. Ik kan iedereen aanraden met een DR mee te gaan met dit ritje. Je bepaalt zelf hoe hard je gaat of hoe langzaam. Niemand staat hard om je te lachen als je op je smoel gaat (en ik kan het weten ). Dus een prima kennismaking met het off road rijden. Ik heb me alweer aangemeld voor de volgende rit, want als ik een ding geleerd heb is dat je dit niet zelf moet gaan uitproberen. Ga als je off road gaat rijden met een groepje of in ieder geval met z'n tweeen....
O ja, de kosten voor deze leuke dag waren 7.50 euro, wat voor zo'n dag geen geld is. En hier kun je opgeven http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/68895/1
Groeten,
Bas
mooi
ben blij dat het bevallen is
en dat je zonder te veel schade de dag bent doorgekomen
en nu weet je ook meteen dat je bij off road meer tussenruimte moet houden dan op de weg
en dus zullen we je vaker tegenkomen bij de ritten ??
en die 7,50 tsja da's ook alleen maar onkosten vergoeding hij is niet aan het geld verdienen,just for fun
ben blij dat het bevallen is
en dat je zonder te veel schade de dag bent doorgekomen
en nu weet je ook meteen dat je bij off road meer tussenruimte moet houden dan op de weg
en dus zullen we je vaker tegenkomen bij de ritten ??
en die 7,50 tsja da's ook alleen maar onkosten vergoeding hij is niet aan het geld verdienen,just for fun
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Volgende keer ben ik er weer bij.
Datum volgt...........
Datum volgt...........