Wie kan mij wat meer vertellen over de KTM Adventure?
Een nieuwe 2002 kost hier 8000 Euro en ik kan de Duke die we niet gebruiken ook nog netjes inruilen.
- Wat zijn de zwakke punten?
- Wat zijn de sterke punten?
- Wat moét ik aanpassen voor ik er b.v. Marokko mee in kan?
- Wat is slim om aan te passen ,,,,,,,, ?
- Wat weegt ie wérkelijk rijklaar zonder krachtsap?
Algemene vraag: wat is jullie mening over harde (bv alu) koffers ten opzichte van zachte (zadeltassen).
Peter
La Huertecilla
Andalucía
KTM Adventure
Moderator: ghulst
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Zwakke punten ? Hij is te mooi om mee te vallen.(kuip met 2 kleuren spuitwerk)
Verder is het zadel op lange ritten wel wat hard. Dit los ik op met een schapenvacht.
Sterke punten ? Dat ie klaar is om mee op reis te gaan. verbruik 1:22,5
Voor Marokko zou ik nog even een dustcover kopen voor je luchtfilter.
Dit is een droog filter die over je normale filter gaat. Eenvoudig even uitkloppen en klaar is kees.
Mijn aanpassingen: hoofdstandaard vervangen door zijstandaard (makkelijker met bagage) en een gecombineerde touratech houder voor roadbook en GPS.
op het bagage rekje heb ik met 2 klemmen een rekje van 20x40 cm (ter verbreding)
Voor bagage gebruik ik de touratech VP45 tanktas (met zijtassen naast de tank) ,als zadeltas de Ortlieb waterdichte zadeltassen en een bagagerol van Louis.
Alukoffers vind ik te zwaar, te duur en te breed (je bent al die ruimte niet nodig)
Vorig jaar koste die in Nederland f 20800,--/9438 euro
drooggewicht 154 kg
Verder is het zadel op lange ritten wel wat hard. Dit los ik op met een schapenvacht.
Sterke punten ? Dat ie klaar is om mee op reis te gaan. verbruik 1:22,5
Voor Marokko zou ik nog even een dustcover kopen voor je luchtfilter.
Dit is een droog filter die over je normale filter gaat. Eenvoudig even uitkloppen en klaar is kees.
Mijn aanpassingen: hoofdstandaard vervangen door zijstandaard (makkelijker met bagage) en een gecombineerde touratech houder voor roadbook en GPS.
op het bagage rekje heb ik met 2 klemmen een rekje van 20x40 cm (ter verbreding)
Voor bagage gebruik ik de touratech VP45 tanktas (met zijtassen naast de tank) ,als zadeltas de Ortlieb waterdichte zadeltassen en een bagagerol van Louis.
Alukoffers vind ik te zwaar, te duur en te breed (je bent al die ruimte niet nodig)
Vorig jaar koste die in Nederland f 20800,--/9438 euro
drooggewicht 154 kg
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Zwakke punten ? Hij is te mooi om mee te vallen.(kuip met 2 kleuren spuitwerk)
re: Tja, de eerste keer doet zeer, maar daarná.... ook
Maarreh, verder erg makelijk. Meestal (bij Japans) moet je beginnen met sterkere spaken en is het einde snel zoek. Bij mijn huidige prima Husaberg-ijzer waren/zijn er redelijk wat kleine technische onbenulligheidjes op te lossen.
Verder is het zadel op lange ritten wel wat hard. Dit los ik op met een schapenvacht.
re: Goed, heb nog een lamsvel liggen, ooit voor een paardrij-zadel aangeschaft.
Sterke punten ? Dat ie klaar is om mee op reis te gaan. verbruik 1:22,5
re: x25 liter = 500+ kilometer.... Heb ook 25 liter, 20 hoofd- + 5,5 zijtank, op de Husaberg en dat voldoet.
Voor Marokko zou ik nog even een dustcover kopen voor je luchtfilter.
Dit is een droog filter die over je normale filter gaat. Eenvoudig even
uitkloppen en klaar is kees.
re: makkelijk, goede suggestie. Ook voor mijn huidige fiets!
Mijn aanpassingen: hoofdstandaard vervangen door zijstandaard (makkelijker met bagage) en een gecombineerde touratech houder voor roadbook en GPS.
re: vervangen, hm, eenst over denken, vind een hoofdstandaard juist zo aantrekkelijk.
TT toadbook-lezer heb ik al en een TT-steun voor mijn Garmin II ook.
op het bagage rekje heb ik met 2 klemmen een rekje van 20x40 cm (ter verbreding)
re: weer een goed idee, helaas niet voor mijn huidige fiets.
Voor bagage gebruik ik de touratech VP45 tanktas (met zijtassen naast de tank) ,als zadeltas de Ortlieb waterdichte zadeltassen en een bagagerol van Louis.
Alukoffers vind ik te zwaar, te duur en te breed (je bent al die ruimte niet nodig)
re: Ja, ik ook en daarbij heb ik al een mooi slank setje stevige zadeltassen én..... een waterdichte roltas voor erbovenop.
Vorig jaar koste die in Nederland f 20800,--/9438 euro
re: Oeps!!
drooggewicht 154 kg
re: Hmm. Da's inderdaad veel meer dan mijn huidige fiets. Veel, héél veel meer.
re: Tja, de eerste keer doet zeer, maar daarná.... ook
Maarreh, verder erg makelijk. Meestal (bij Japans) moet je beginnen met sterkere spaken en is het einde snel zoek. Bij mijn huidige prima Husaberg-ijzer waren/zijn er redelijk wat kleine technische onbenulligheidjes op te lossen.
Verder is het zadel op lange ritten wel wat hard. Dit los ik op met een schapenvacht.
re: Goed, heb nog een lamsvel liggen, ooit voor een paardrij-zadel aangeschaft.
Sterke punten ? Dat ie klaar is om mee op reis te gaan. verbruik 1:22,5
re: x25 liter = 500+ kilometer.... Heb ook 25 liter, 20 hoofd- + 5,5 zijtank, op de Husaberg en dat voldoet.
Voor Marokko zou ik nog even een dustcover kopen voor je luchtfilter.
Dit is een droog filter die over je normale filter gaat. Eenvoudig even
uitkloppen en klaar is kees.
re: makkelijk, goede suggestie. Ook voor mijn huidige fiets!
Mijn aanpassingen: hoofdstandaard vervangen door zijstandaard (makkelijker met bagage) en een gecombineerde touratech houder voor roadbook en GPS.
re: vervangen, hm, eenst over denken, vind een hoofdstandaard juist zo aantrekkelijk.
TT toadbook-lezer heb ik al en een TT-steun voor mijn Garmin II ook.
op het bagage rekje heb ik met 2 klemmen een rekje van 20x40 cm (ter verbreding)
re: weer een goed idee, helaas niet voor mijn huidige fiets.
Voor bagage gebruik ik de touratech VP45 tanktas (met zijtassen naast de tank) ,als zadeltas de Ortlieb waterdichte zadeltassen en een bagagerol van Louis.
Alukoffers vind ik te zwaar, te duur en te breed (je bent al die ruimte niet nodig)
re: Ja, ik ook en daarbij heb ik al een mooi slank setje stevige zadeltassen én..... een waterdichte roltas voor erbovenop.
Vorig jaar koste die in Nederland f 20800,--/9438 euro
re: Oeps!!
drooggewicht 154 kg
re: Hmm. Da's inderdaad veel meer dan mijn huidige fiets. Veel, héél veel meer.
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
tank is 28 liter, en is ruim voldoende in Marokko.
Het bagage rekje is gemaakt van verwarmingbuis. Door een vriendelijke loodgieter even gebogen tot een rechthoekje van 20x40 cm. 2 klemmen erom, klaar!
Dit rekje geeft je bagagerol wat meer steun.
Enigste nadeel van de zijtassen aan de tanktas is dat dit (met modder en zand ertussen)gaat schuren.
Dit heb ik opgelost door een laagje tape op de tank te plakken.
Ik heb je een foto gestuurd van mijn @venture met volle bepakking.
Ga in marokko vooral naar de Gorges du Dades en Gorges du Todra, de Marokaanse Grand Canyon. Vrijwel niet te doen met een personenauto of bus, dus leuk.(als ze'm ondertussen niet geasfalteerd hebben)
Het bagage rekje is gemaakt van verwarmingbuis. Door een vriendelijke loodgieter even gebogen tot een rechthoekje van 20x40 cm. 2 klemmen erom, klaar!
Dit rekje geeft je bagagerol wat meer steun.
Enigste nadeel van de zijtassen aan de tanktas is dat dit (met modder en zand ertussen)gaat schuren.
Dit heb ik opgelost door een laagje tape op de tank te plakken.
Ik heb je een foto gestuurd van mijn @venture met volle bepakking.
Ga in marokko vooral naar de Gorges du Dades en Gorges du Todra, de Marokaanse Grand Canyon. Vrijwel niet te doen met een personenauto of bus, dus leuk.(als ze'm ondertussen niet geasfalteerd hebben)
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Beste Freek en andere noppies,
zelf overweeg ik een KTM erbij te nemen.
Welke overwegingen zijn er om een 640 Adventure of 660 Rally te nemen? En dit tov een F650GS ?
greezz
Eef
zelf overweeg ik een KTM erbij te nemen.
Welke overwegingen zijn er om een 640 Adventure of 660 Rally te nemen? En dit tov een F650GS ?
greezz
Eef
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
De 660 is natuurlijk een machine om van te watertanden. met zeker 10 pk meer dan de adventure. Maar die extra pk's zullen de motor ook eerder slopen.
De F650GS is weer een veel bravere machine dan de adventure.
Bij Noppennieuws hebben ze een paar jaar geleden een 650GS verbouwd met WP-vering, IMO, 21" voorwiel enz. Koste een vermogen terwijl de adventure dit allemaal al standaard heeft.
De F650GS is weer een veel bravere machine dan de adventure.
Bij Noppennieuws hebben ze een paar jaar geleden een 650GS verbouwd met WP-vering, IMO, 21" voorwiel enz. Koste een vermogen terwijl de adventure dit allemaal al standaard heeft.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
merci Freek,
ga eens in Zwartbroek kijken of er een demootje staat. Ben errug benieuwd.
Iep
ga eens in Zwartbroek kijken of er een demootje staat. Ben errug benieuwd.
Iep
Hi Freek,
als ik langs ben geweest meld me ik op dit forum, maar dan als lid!
**Rij Nop en Rij Blij**
als ik langs ben geweest meld me ik op dit forum, maar dan als lid!
**Rij Nop en Rij Blij**
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... l?#2368ktm
Hier vindt je veel info en ook worden er regelmatig wat te koop aangeboden.
Hier vindt je veel info en ook worden er regelmatig wat te koop aangeboden.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
de noppenieuws bmw staat ook te koop
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
- Locatie: Villanueva del Trabuco
- Contacteer:
'...de noppennieuws BMW staat ook te koop...' Gaan ze nu een echte Adventure kopen?!
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Jaaaa, er komt een tijd dat IEDEREEN op een Adventure rijdt!
En als je nu naar DE RALLY kijkt zie je dat die tijd nu al is aangebroken, en dat heeft zo z'n redenen
Als je op zoek bent naar een tweedehandse dan kun je ook een Duitse import overwegen. Is echt veel goedkoper, met veel meer keus dan in Nederland. Kijk b.v. eens op www.motoscout24.de
En als je nu naar DE RALLY kijkt zie je dat die tijd nu al is aangebroken, en dat heeft zo z'n redenen
Als je op zoek bent naar een tweedehandse dan kun je ook een Duitse import overwegen. Is echt veel goedkoper, met veel meer keus dan in Nederland. Kijk b.v. eens op www.motoscout24.de
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Bij brouwer staan twee 660 rally`s te koop
www.brouwermotors.nl
www.brouwermotors.nl