Ik ben aan het zoeken voor een vervanging van m'n XR400.
Op thumpertalk.com lees ik dat bij de 2004 Husqvarna's veel kleppen gesteld moet worden. (om de paar 100km)
Wat is de ervaring van de HVA rijders hier daarmee?
De 2005 HVA's hebben dikkere klepstelen en staan onder een andere hoek om dit te verbeteren.
alvast bedankt,
Rwin
Husqvarna 2004 en kleppen
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
En bij welke types zou dit spelen? 450/510?
ja klopt, TE/TC 450 en 510.
Ik ben met name geintereseert in de 450
http://www.thumpertalk.com/forum/showfl ... ll/fpart/1
Ik ben met name geintereseert in de 450
http://www.thumpertalk.com/forum/showfl ... ll/fpart/1
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik heb voor mezelf eventueel de 510 SM in gedachten. Ik weet dat Paul van Bon Motoren met een 450 SM rijdt en hem heb ik er nog nooit over gehoord. Maar goed... hij verkoopt ze dan ook.
Enkele '04 -modellen hadden inderdaad last van snel slijtende klepranden. Er was iets mis met de kwaliteit vd Titanium denk ik. Je moest echter echt pech hebben om met een "slechte" motor opgezadeld te worden. Heb zelf sinds maart een 450TE en daarvan zijn de kleppen nog nooit bijgesteld (inmiddels 3 of 4000km offroad gereden). Vroegtijdig versleten kleppen worden uiteraard gratis vervangen door je dealer.
Keep on smiling!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Dit is overigens niet wat er op dat forum te lezen valt. Op dat forum geven ze als oorzaken aan de de hoek van de klepzitting niet goed was en dat de klepsteel/geleider passing te ruim was. Tevens is de klep nu van een ander materiaal.erwindob schreef:Ik ben aan het zoeken voor een vervanging van m'n XR400.
Op thumpertalk.com lees ik dat bij de 2004 Husqvarna's veel kleppen gesteld moet worden. (om de paar 100km)
Wat is de ervaring van de HVA rijders hier daarmee?
De 2005 HVA's hebben dikkere klepstelen en staan onder een andere hoek om dit te verbeteren.
alvast bedankt,
Rwin
De kleppen staan dus niet in een andere hoek maar alleen de zitting is in een andere hoek geslepen.
Leker forum trouwens, dat TT. Hoop gescheld over en weer.
Er was gewoon een slechte partij kleppen gemonteerd (titanium te zacht) ...
klepspeling was dan al weg na 500 km. Maar het gaat hier over een paar motoren over alle geleverde motoren ... (wij hadden er 1 op de 15 geleverde motoren)
Kleppen wordden gratis vervangen...
Ikzelf heb een heel jaar getraind en wedstrijd gereden op een 450 en klepspeling was nog perfect!
Groetjes,
Ivan die de in z'n 1ste reeks op z'n nieuwe TC450 al de kopstart nam :p :p :p
klepspeling was dan al weg na 500 km. Maar het gaat hier over een paar motoren over alle geleverde motoren ... (wij hadden er 1 op de 15 geleverde motoren)
Kleppen wordden gratis vervangen...
Ikzelf heb een heel jaar getraind en wedstrijd gereden op een 450 en klepspeling was nog perfect!
Groetjes,
Ivan die de in z'n 1ste reeks op z'n nieuwe TC450 al de kopstart nam :p :p :p
Aha, ik wist niet dat je een TC 2005 had Is die dan zo veel beter dan de 2004 of is het gewoon de overschakeling van TE naar TC?ivan#12 schreef: Ivan die de in z'n 1ste reeks op z'n nieuwe TC450 al de kopstart nam :p :p :p
Keep on smiling!