...is een synoniem voor stafkaarten en ze blijken digitaal te bestaan op 6 CD ROMS.
Wie o wie is goed thuis in eMule of Bittorrent en kan ze eens opzoeken en downloaden?
De rare naam van kabouterkaarten is bedacht door de jongens van 'scouting' en van geocaching om een illegale activiteit van digitale handel in stafkaarten te verbloemen.
Illegaal of niet, ik ben sterk geïnteresseerd in deze kaarten die ik indirect toch middels mijn belastingcenten bekostigd heb.
Wie gaat me helpen?
Noppy
Kabouterkaarten...
Moderator: ghulst
Wie heeft er 'kabouterkaarten' van Franrijk?
Voornamelijk de streek van de Franse Ardennen en de streek van Montpelier-bezier?
Voornamelijk de streek van de Franse Ardennen en de streek van Montpelier-bezier?
Toine,
Heel graag! Heb jij de 6-CD-versie of de 2-CD-versie?
OzieExplorer zet ik wel op mijn PC. Ik kan me herinneren dat ik ooit een demoversie had, maar zal nu dan wel overgaan tot de aanschaf van de volledige versie.
N-Z, ja heel goede herinneringen aan. Vooral bij die boer door de greppel die langs zijn akkertje liep;-) Jullie hebben ons waarschijnlijk met opzet door de greppel gestuurd en dát kan ik nu mooi eens middels de kabouters controleren
Groetsels,
Noppy
Heel graag! Heb jij de 6-CD-versie of de 2-CD-versie?
OzieExplorer zet ik wel op mijn PC. Ik kan me herinneren dat ik ooit een demoversie had, maar zal nu dan wel overgaan tot de aanschaf van de volledige versie.
N-Z, ja heel goede herinneringen aan. Vooral bij die boer door de greppel die langs zijn akkertje liep;-) Jullie hebben ons waarschijnlijk met opzet door de greppel gestuurd en dát kan ik nu mooi eens middels de kabouters controleren
Groetsels,
Noppy
Ik heb alle stafkaarten van Nederland laatst van iemand gekocht via een weblog. Die leek me een soort handeltje te hebben en heeft me netjes 3 CD's gestuurd voor €12,50. Als je zijn adres wilt hebben stuur me even een mailtje, ik denk niet dat hij z'n adres zo op een forum wil.
Marcel
info@enruta.nl
Marcel
info@enruta.nl
-
- Site Admin
- Contacteer:
Het zijn prachtige kaarten voor het uitzetten van een rit, al zijn ze niet meer helemaal up-to-date.
Ik heb ze ook gebruikt voor de midsummer ritten.
1 tip ;
koop er een (fiets)kaart bij van ca 1:200.000
en leg die naast je computer als je met de kabouterkaarten aan het stoeien bent.
Dan heb je een beetje overzicht en ze zijn wat actueler.
Ik heb ze ook gebruikt voor de midsummer ritten.
1 tip ;
koop er een (fiets)kaart bij van ca 1:200.000
en leg die naast je computer als je met de kabouterkaarten aan het stoeien bent.
Dan heb je een beetje overzicht en ze zijn wat actueler.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Oeps,
TTT, allereerst hartelijk bedankt voor de belangeloze zending! Heb ik nu de OziExplorer-sleutel op de CD over het hoofd gezien?
Weet iemand een c.r.a.c.k. voor Ozi of moet ik echt vijfenzeuventig dollars neertellen om de kwaliteit van de kabouters te bekijken?
Grx,
Noppy
TTT, allereerst hartelijk bedankt voor de belangeloze zending! Heb ik nu de OziExplorer-sleutel op de CD over het hoofd gezien?
Weet iemand een c.r.a.c.k. voor Ozi of moet ik echt vijfenzeuventig dollars neertellen om de kwaliteit van de kabouters te bekijken?
Grx,
Noppy
Trouwens, ik hoor iedereen over Ozi. Ik gebruik Gartrip. Dit is een vrij eenvoudig programma met dezelfde functionaliteiten (Ozi is eigenlijk voor op het water, Gartrip is voor droge voeten). Het is gratis te proberen en kost maar 25,00. Iemand heeft er tenslotte zijn uren in geinvesteerd.
Als je echt niet wilt betalen, zie vorige bericht.
Marcel
Als je echt niet wilt betalen, zie vorige bericht.
Marcel
The proof of the pudding is in the eating...
De JPG's bekeken en ingezoomed op een paar leuke off-roadpaden rond mijn woon plaats.
Ik heb ook de ANWB Topografische Atlas gekocht met 1:25000 en die is wél recent bijgehouden; kaarten van 2003.
Vergeleken met de kabouterfiles, en wat blijkt? De onverharde paden zijn beter te lezen in de atlas, zeker rond de bebouwde kom
Het had mooier geweest indien we over vectorized materiaal konden beschikken, waar we bijna oneindig op hadden kunnen inzoomen.
Zou dat materiaal ook in omloop zijn?
Grx,
Noppy
De JPG's bekeken en ingezoomed op een paar leuke off-roadpaden rond mijn woon plaats.
Ik heb ook de ANWB Topografische Atlas gekocht met 1:25000 en die is wél recent bijgehouden; kaarten van 2003.
Vergeleken met de kabouterfiles, en wat blijkt? De onverharde paden zijn beter te lezen in de atlas, zeker rond de bebouwde kom
Het had mooier geweest indien we over vectorized materiaal konden beschikken, waar we bijna oneindig op hadden kunnen inzoomen.
Zou dat materiaal ook in omloop zijn?
Grx,
Noppy
Nu weer goed nieuws; ik had op de verkeerde plek gekeken. De off-road paden stonden er wel degelijk goed op, maar ik was een beetje gedesorienteerd door te diep ingezoomed te hebben.
Idd goede tip, een fietskaart erbij.
De ANWB-kaarten van Utrecht (joint venture met de TD of zo iets) zijn van 2003 en die zijn al weer ietsje beter up-to-date.
Dat Gartrip ga ik ook maar eens bekijken
Grx,
Noppy
Idd goede tip, een fietskaart erbij.
De ANWB-kaarten van Utrecht (joint venture met de TD of zo iets) zijn van 2003 en die zijn al weer ietsje beter up-to-date.
Dat Gartrip ga ik ook maar eens bekijken
Grx,
Noppy
-
Toine kan ik zo'n dvdtje krijgen?TTT schreef:Ik kan een DVDtje voor je branden.
Maar heb je ook Oziexplorer? Die in combinatie met een GPS is super!
De hele NZ rit is er mee uitgezet.
-
Na een aantal maanden illegaal ozie gebruikt te hebben nu een legale versie aangeschaft.
Maar meteen een probleem, de kaarten zijn *.map bestanden en die accepteert hij niet. Wie heeft hier een oplossing voor?
Maar meteen een probleem, de kaarten zijn *.map bestanden en die accepteert hij niet. Wie heeft hier een oplossing voor?
Ozie zou juist wel met map bestanden moeten kunnen werken.
Deze zijn namelijk ozieexplorer specifiek.
TIP op alt.binaries.cores worden zeer regelmatig kaarten gepost.
Ik heb inmiddels heel Frankrijk/Belgie/Oosterijk/Zwitserland/Port.
Ongeveer 50 GIG aan kaarten.
Ozie is echt perfect.
Ozie is echt perfect.
-
Inmiddels was ik er ook achter wat de oorzaak was.Door de update was het path van de kaarten gewijzigd.
Graag de juiste plaats waar ik deze kaarten kan vinden aub.Anonymous schreef:Ozie zou juist wel met map bestanden moeten kunnen werken.
Ozie is echt perfect.