remblokken

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
dick van doodeweerd

hallo noppers,
mijn remblokken bij het achterwiel slijten scheef af is dit normaal?
alvast bedankt voor de reacties gr dick van doodeweerd.
YZ 80 DAVID
Contacteer:

heb het met mijn remblokken ook, lijkt me niks mis mee
Yamaha YZF 250!!

www.tt600plus.nl
JoeBaR

de remklauw in het achterwiel , geleid over 2 asjes , meestal raken de gaten ,waar de klauw mee op de asjes schuift , uitgelubberd omdat de klauw van alluminium is en het geheel nogal veel beweegt .. (ik boor de gaten altijd groter en pers er stalen busjes in) gevolg is dat je remklauw iets scheef gaat staan ten opzichte van de schijf , waardoor de blokjes schuin afslijten :idea:
4 strokes only !!
JoeBaR

als je met een bandenlichter , tussen schijf en remblokjes drukt , dan druk je de zuiger van de remklauw terug in de cylinder , je kan dan goed zien dat de klauw scheef staat ten opzichte van de schijf... je kunt t ook voelen door de remklauw te bewegen ...
Laatst gewijzigd door JoeBaR op wo okt 20, 2004 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
4 strokes only !!
huskie

Bij mij ook, hoor Dick. Heb het wel verbetert door m'n remklauw met de vijl onderhanden te nemen. Ik vind nml dat de klauw zelf waarop de remblokken liggen niet helemaal evenwijdig tov elkaar staan. Kijk er maar eens goed naar, zal je zien wat ik bedoel.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
dick van doodeweerd

hey,
heb het eens goed bekeken :shock: en naar mijn mening staat de remklauw wat scheef in het algemeen.
zou dat aan de geleiding kunnen liggen waar hij zit ingeschoven :oops:
op die pennetjes zit trouwens totaal geen speling.
alvast bedankt allemaal voor jullie reacties gr dick
the rednas niet ingelogd

bij mij lag het aan de adapter(dus waar de achteras doorheen gaat en waar de remblokken op rustten) de remblokken hadden de adapter ingeslagen, dus konden de remblokken niet meer vrij bewegen maar bleven de remblokken hangen met als gevolg schuin afslijten van de remblokken, wat ik gedaan heb is: een rvs plaatje zo gebogen/gezaagd/gevijld dat het goed in de adapter past en dat met heel sterke lijm vastgelijmd, nu werkt het weer perfect, komt gewoon omdat het aluminium zachter is dan het staal van de remblokken(normaalgesproken zit er nog een heel dun stalen geleidings-plaatje in maar die was bij mij dus ook al doorgesleten waardoor het extra hard gaat slijten) gata trouwens om een NISSIN remsysteem zoals die op veel crossers allemaal hetzelfde zijn.
Plaats reactie