Ik heb al op veel verschillende forums gelezen over de dreigende afschaffing van het grijs kenteken.
Hiervan zijn ook veel wedstrijd/motorrijders de dupe omdat die veelal met een grijs gekentekende bus naar de motorsport wedstrijden/evenementen gaan en die gaan dus ook meteen het tarief van het geel kenteken betalen wat een behoorlijke hoge verhoging betekent. ( voor mijn MB 210 bus zo'n 500% duurder )
Hier een schrijven wat ik van een ander forum heb overgenomen omdat er op dit forum (volgens mij) nog geen aandacht aan werd besteed.
Hallo grijskenteken vrienden.
Graag wil ik even uw aandacht vragen voor het volgende:
Zoals u weet en reeds hebt gehoord is onze regering druk bezig met allerlei plannen
om ons het leven als burger in Nederland steeds onaangenamer te maken.
Regelingen als pensioen, zorg en WW worden steeds moeilijker toegankelijk gemaakt.
Terwijl zaken als de Betuwelijn, HSL en JSF gewoon door gaan.
Ook is de regering nu bezig om de regeling betreffende het grijze kenteken af te schaffen.
Dit zou een hoop mensen op onaanvaardbaar hoge kosten jagen.
Terwijl voor een hoop kleine zelfstandige ondernemers dit het einde van hun bedrijf betekend.
Daarom doe ik graag ook een beroep op uw medewerking .
Heeft u een grijskenteken auto, kom dan 30 oktober om 12 uur naar het MALIEVELD te Den Haag
om te protesteren tegen de voorstellen van de regering.
Of u nu wel of niet een grijskenteken auto heeft, zou u zo vriendelijk willen zijn om deze e-mail door te sturen aan iedereen die U kent?
Als zij dit nu ook doen komt er een e-mail sneeuwbal effect tot stand, waardoor de demonstratie en
DE-STICHTING-BELANGEN-GRIJSKENTEKENEIGENAREN
een enorme bekendheid krijgt.
Zij kennen net als u ook wel weer mensen die een grijs kenteken auto hebben.
Graag bedank ik u voor u medewerking.
Met vriendelijke groet,
Een grijskenteken rijder.
Kijk voor meer info op:
http://www.sbg-delft.nl/
http://kmeerkerk.onsadres.nl/
http://www.weetjewel.com/
http://www.zijnzegek.nl/
Indien u verhinderd bent die dag kunt u ook een protestbrief sturen via:
http://www.weetjewel.com/temp/grijs/bri ... lannen.htm
grijs kenteken
Moderator: ghulst
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Zoals het er nu naar uit ziet blijft jouw kenteken grijs.
Alleen als je na 1-1-2005 een nieuwe bestelauto koopt ben je de klos, tenzij je een bedrijf hebt.
Na 1-1-2005 is het dus alleen voor bedrijven mogelijk om van de grijs kenteken regeling gebruik te maken. (nieuwe auto's, de oude blijven grijs)
Diverse autobedrijven springen hierop in. Je 'verkoopt' je bestelauto aan dit autobedijf (dit is een bedrijf, dus kan gebruik maken van de grijskenteken-regeling) en least deze auto als particulier terug.
Op deze manier betaal je dan gewoon het lage grijskenteken tarief.
o.a. Garage Broeksma in Lutten biedt deze regeling.
Alleen als je na 1-1-2005 een nieuwe bestelauto koopt ben je de klos, tenzij je een bedrijf hebt.
Na 1-1-2005 is het dus alleen voor bedrijven mogelijk om van de grijs kenteken regeling gebruik te maken. (nieuwe auto's, de oude blijven grijs)
Diverse autobedrijven springen hierop in. Je 'verkoopt' je bestelauto aan dit autobedijf (dit is een bedrijf, dus kan gebruik maken van de grijskenteken-regeling) en least deze auto als particulier terug.
Op deze manier betaal je dan gewoon het lage grijskenteken tarief.
o.a. Garage Broeksma in Lutten biedt deze regeling.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
- Locatie: Zuid-Holland aan zee
- Contacteer:
Hoe weet jij dit Freek?Freek schreef:Zoals het er nu naar uit ziet blijft jouw kenteken grijs.
Alleen als je na 1-1-2005 een nieuwe bestelauto koopt ben je de klos, tenzij je een bedrijf hebt.
Na 1-1-2005 is het dus alleen voor bedrijven mogelijk om van de grijs kenteken regeling gebruik te maken. (nieuwe auto's, de oude blijven grijs)
...
Ik hoop wel op zo'n regeling, maar heb nog nergens gelezen dat die er ook komt.
Als ik per 1 januari 5x zoveel moet gaan betalen voor mijn bus, dan ga ik hem maar ritueel verbranden op het binnenhof denk...
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
In de krant gelezen.
De houderschapbelasting gaat touwens wel met een paar tientjes omhoog.
Waarschijnlijk was dat ook de hele opzet; Iedereen eerst bang maken met de afschaffing. en dan de regeling versoepelen en ons allemaal iets meer laten betalen.
eindresultaat; de overheid heeft ons weer wat geld ontfutseld en we zijn nog blij ook.
De houderschapbelasting gaat touwens wel met een paar tientjes omhoog.
Waarschijnlijk was dat ook de hele opzet; Iedereen eerst bang maken met de afschaffing. en dan de regeling versoepelen en ons allemaal iets meer laten betalen.
eindresultaat; de overheid heeft ons weer wat geld ontfutseld en we zijn nog blij ook.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Als die nieuwe regel er werkelijk zo komt dan richt ik toch maar weer een eenmanszaak op. Even naar de Kamer van Koophandel en hopla voor 40 euro paar jaar is een nieuwe zaak geboren. Dan ook nog vrijstelling van BTW aangifte vragen aan de belastingdienst in de kleine ondernemer regel.
Kan ik gewoon legaal grijskenteken rijden. Niets geen gesjoemel met verkopen aan bedrijven en dan weer terugleasen.
Er zit natuurlijk een adertje onder het gras: bijtelling. Als de bus dus op naam van de onderneming gezet wordt, dan heb je prive gebruik van de bus en daar moet bijtelling over betaald worden. Nu kan je het zo construeren dat alle kilometers bedrijfskilometers zijn, en dat jij als privepersoon je eigen bedrijf inhuurt om je overal heen te rijden.
Ik zal eens informeren wat zo de mogelijkheden zijn.
Trouwens, om dit hierboven beschreven gepruts te vermijden (je krijgt ten slotte honderden ondernemingen waar niets in gebeurd) heeft de overheid nooit gecontroleerd of inderdaad alleen ondernemingen met BPM vrij voertuigen rijden. Hetzelfde zal nu ook wel weer in de besprekingen naar voren komen en tot resultaat hebben dat of grijskenteken helemaal verdwijnt of blijft zoals het nu is.
Kan ik gewoon legaal grijskenteken rijden. Niets geen gesjoemel met verkopen aan bedrijven en dan weer terugleasen.
Er zit natuurlijk een adertje onder het gras: bijtelling. Als de bus dus op naam van de onderneming gezet wordt, dan heb je prive gebruik van de bus en daar moet bijtelling over betaald worden. Nu kan je het zo construeren dat alle kilometers bedrijfskilometers zijn, en dat jij als privepersoon je eigen bedrijf inhuurt om je overal heen te rijden.
Ik zal eens informeren wat zo de mogelijkheden zijn.
Trouwens, om dit hierboven beschreven gepruts te vermijden (je krijgt ten slotte honderden ondernemingen waar niets in gebeurd) heeft de overheid nooit gecontroleerd of inderdaad alleen ondernemingen met BPM vrij voertuigen rijden. Hetzelfde zal nu ook wel weer in de besprekingen naar voren komen en tot resultaat hebben dat of grijskenteken helemaal verdwijnt of blijft zoals het nu is.
Laatst gewijzigd door JWJanssen op do okt 14, 2004 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Noppenforum BV
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
je vergeet nog een adertje, er moet geld op tafel komen... je moet als bedrijf kunnen laten zien dat je ook werkelijk geld binnenhaald van verrichte werkzaamheden...JWJanssen schreef:Als die nieuwe regel er werkelijk zo komt dan richt ik toch maar weer een eenmanszaak op. Even naar de Kamer van Koophandel en hopla voor 40 euro paar jaar is een nieuwe zaak geboren. Dan ook nog vrijstelling van BTW aangifte vragen aan de belastingdienst in de kleine ondernemer regel.
Kan ik gewoon legaal grijskenteken rijden. Niets geen gesjoemel met verkopen aan bedrijven en dan weer terugleasen.
Er zit natuurlijk een adertje onder het gras: bijtelling. Als de bus dus op naam van de onderneming gezet wordt, dan heb je prive gebruik van de bus en daar moet bijtelling over betaald worden. Nu kan je het zo construeren dat alle kilometers bedrijfskilometers zijn, en dat jij als privepersoon je eigen bedrijf inhuurt om je overal heen te rijden.
Ik zal eens informeren wat zo de mogelijkheden zijn.
Trouwens, om dit hierboven beschreven gepruts te vermijden (je krijgt ten slotte honderden ondernemingen waar niets in gebeurd) heeft de overheid nooit gecontroleerd of inderdaad alleen ondernemingen met BPM vrij voertuigen rijden. Hetzelfde zal nu ook wel weer in de besprekingen naar voren komen en tot resultaat hebben dat of grijskenteken helemaal verdwijnt of blijft zoals het nu is.
"er moet geld op tafel komen... je moet als bedrijf kunnen laten zien dat je ook werkelijk geld binnenhaald van verrichte werkzaamheden..."
Van wie? En aan wie?
Trouwens indien er wel eisen in de richting zijn dat er omzet gemaakt moet worden in een onderneming, dan verkoop je toch wat aan je zus en koop het een week later weer terug. Voila, omzet.
Van wie? En aan wie?
Trouwens indien er wel eisen in de richting zijn dat er omzet gemaakt moet worden in een onderneming, dan verkoop je toch wat aan je zus en koop het een week later weer terug. Voila, omzet.
"BTW-plichtig moet zijn."
Dan dus maar een BTW nummer aanvrager (gratis) en ieder kwartaal BTW aangifte doen (gratis).
BTW aangifte is een formuliertje waar op staat hoeveel je ingekocht heb en hoeveel je verkocht hebt in het afgelopen kwartaal. Biede kunnen nul zijn.
Als er gecontroleerd wordt op nul aangiften dan ga je toch dingen inkopen en doorverkopen voor dezelfde prijs. Oftewel als je een luchtfiltertje nodig heb voor je crosser dan koopt "Karel's Cross Wereld" het luchtfilter in en verkoopt dat weer door aan Karel prive. Omzet! Nul winst en dus geen BTW af te dragen of terug te krijgen maar daar kan niets van gezegd worden.
Je kan nu ook bij de Makro gaan shoppen, als je dat wilt, met je KvK inschrijving.
Dan dus maar een BTW nummer aanvrager (gratis) en ieder kwartaal BTW aangifte doen (gratis).
BTW aangifte is een formuliertje waar op staat hoeveel je ingekocht heb en hoeveel je verkocht hebt in het afgelopen kwartaal. Biede kunnen nul zijn.
Als er gecontroleerd wordt op nul aangiften dan ga je toch dingen inkopen en doorverkopen voor dezelfde prijs. Oftewel als je een luchtfiltertje nodig heb voor je crosser dan koopt "Karel's Cross Wereld" het luchtfilter in en verkoopt dat weer door aan Karel prive. Omzet! Nul winst en dus geen BTW af te dragen of terug te krijgen maar daar kan niets van gezegd worden.
Je kan nu ook bij de Makro gaan shoppen, als je dat wilt, met je KvK inschrijving.
Wat een truken verzinnen we allemaal weer.
Ik heb me 10 jaar geleden ingeschreven als eenmanszaak, en kreeg buiten de 40 euro(toen waarschijnlijk 40 gulden) meteen een aanmaning van het mkb om m'n jaarlijkse lidmaatschap te voldoen. Hadden ze mij nog nooit wat over verteld, die schurken. Nu ging het gelukkig niet zo goed met m'n zaakje, dus na een jaar m'n lidmaatschap op gezegd, maar kan nog steeds van mijn Makro pas profiteren. Ha ha ha
Ik heb nog steeds het gevoel dat ik ten onrechte lid was van dat MKB
Maar grijs rijd ik gelukkig nu wel.
"Noppenforum BV" klinkt leuk. Maar misschien meteen maar een NV.
De beurs op, etc etc
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
ik wou dat ik je kon zeggen waar het staat, maar ik kan het zo snel niet terugvinden.JWJanssen schreef:"er moet geld op tafel komen... je moet als bedrijf kunnen laten zien dat je ook werkelijk geld binnenhaald van verrichte werkzaamheden..."
Van wie? En aan wie?
Trouwens indien er wel eisen in de richting zijn dat er omzet gemaakt moet worden in een onderneming, dan verkoop je toch wat aan je zus en koop het een week later weer terug. Voila, omzet.
en als je nou geen zus hebt
Voor zover ik het gelezen heb in diverse kranten werkt het als bedrijf zo dat je wel het volle tarief wegenbelasting moet betalen maar dat je dit terug krijgt(of ten dele wat ik eerder geloof) via de omzet of vennootschapbelastingaftrek/voordeel. Een nieuwe bus kopen is alleen mogelijk met een inschrijving bij KvK en BTW nummer. Met name kleinere bedrijfjes (ik ook) betalen geen of weinig belasting dus per saldo kom je toch aan het betalen, wat de achterliggende gedachte is van onze overheid.
En wat controle aangaat, die is er wel! Nog voordat je goed en wel begonnen bent, heb je de belastingdienst al op bezoek gehad. En deze vertelt je wel even dat als er geen aktiviteit is, je een probleem hebt. Hetzelfde geldt voor een torenhoge omzet met weinig winst, in hun ogen ook verdacht
Feit is dat de regering gewoon geld tekort komt en regelingen waarvan ze niet hadden gedacht dat het poplair was, af te schaffen. Bijvoorbeeld "misbruik" van het grijze kenteken, dit bestaat niet omdat alles binnen de regels valt. Ze hadden alleen niet gedacht dat zoveel partikulieren ook bereid waren in een "busje" te gaan rijden.
En wat controle aangaat, die is er wel! Nog voordat je goed en wel begonnen bent, heb je de belastingdienst al op bezoek gehad. En deze vertelt je wel even dat als er geen aktiviteit is, je een probleem hebt. Hetzelfde geldt voor een torenhoge omzet met weinig winst, in hun ogen ook verdacht
Feit is dat de regering gewoon geld tekort komt en regelingen waarvan ze niet hadden gedacht dat het poplair was, af te schaffen. Bijvoorbeeld "misbruik" van het grijze kenteken, dit bestaat niet omdat alles binnen de regels valt. Ze hadden alleen niet gedacht dat zoveel partikulieren ook bereid waren in een "busje" te gaan rijden.
"Grijs kenteken" vervalt gewoon helemaal. Dus constructies met oprichten van bedrijven/stichtingen en het terugleasen van je eigen auto van een bedrijf werkt allemaal niet.
Bedrijven worden gecompenseerd voor de hogere BPM kosten middels investeringsafterk, maar dan moet je eerst winst maken op iets van af te trekken.
De bedrijven worden gecompenseerd voor de hogere wegenbelasting middels een extra kostenaftrek in de inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting.
Dus helaas, ik ga 1200 euro wegenbelasting in plaats van 200 in 2005 voor mijn Ducato bus betalen.
Bedrijven worden gecompenseerd voor de hogere BPM kosten middels investeringsafterk, maar dan moet je eerst winst maken op iets van af te trekken.
De bedrijven worden gecompenseerd voor de hogere wegenbelasting middels een extra kostenaftrek in de inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting.
Dus helaas, ik ga 1200 euro wegenbelasting in plaats van 200 in 2005 voor mijn Ducato bus betalen.
Als je nu een grijs kenteken auto hebt mogen ze je niet ineens een hoger tarief voorschotelen.
Het geldt slechts voor mensen die na de beslissing een nieuwe grijs kenteken auto kopen.
Kortom, heb je nu een fijne grijs kenteken auto wees er dan zuinig op of anders haal er snel nog 1.
Het geldt slechts voor mensen die na de beslissing een nieuwe grijs kenteken auto kopen.
Kortom, heb je nu een fijne grijs kenteken auto wees er dan zuinig op of anders haal er snel nog 1.
Iedereen gaat vanaf 1 jan 2005 het normale wegenbelastingtarief betalen, er is alleen een uitzondering voor gehandicapten. Grijs kenteken wegenbelasting tarief bestaat niet meer na 1 jan 2005.
Er is een BPM uitzondering gemaakt voor bezitters van BPM vrije voertuigen op 1 jan 2005, deze hoeven geen BPM te betalen voor die voertuigen die op hun naam staan.
Er is een overgangsregeling voor nieuwe voertuigen:
2005: 15.1% BPM.
2006: 30.2%
2007: 45.2%
Ja, je leest het goed, vanaf 2007 ga je dus 45.2% BPM (en nog eens BTW) betalen op je nieuwe bus.
Een nieuwe bus die 15.000,- ex. BTW kost, wordt dan 24.958 incl BTW en BPM. (7108 BPM + 2408 BTW).
Trouwens: "ze" kunnen/mogen alles.
Ik denk dat er een hoop oude bussen nog lang rond blijven rijden.
Er is een BPM uitzondering gemaakt voor bezitters van BPM vrije voertuigen op 1 jan 2005, deze hoeven geen BPM te betalen voor die voertuigen die op hun naam staan.
Er is een overgangsregeling voor nieuwe voertuigen:
2005: 15.1% BPM.
2006: 30.2%
2007: 45.2%
Ja, je leest het goed, vanaf 2007 ga je dus 45.2% BPM (en nog eens BTW) betalen op je nieuwe bus.
Een nieuwe bus die 15.000,- ex. BTW kost, wordt dan 24.958 incl BTW en BPM. (7108 BPM + 2408 BTW).
Trouwens: "ze" kunnen/mogen alles.
Ik denk dat er een hoop oude bussen nog lang rond blijven rijden.
Ha, weer nieuwe info;
Vanaf 1 jan 2005 kunnen alleen BTW nummer houders nieuwe BPM vrije voertuigen kopen. Hoe het zit met particulieren in na 1 jan 2005 een voertuig willen kopen die voor 1 jan 2005 geregisteerd is, is onduidelijk.
Iedereen betaald "hoge" tarief wegenbelating. Bedrijven en invaliden worden gecompenseerd.
Vanaf 1 jan 2005 kunnen alleen BTW nummer houders nieuwe BPM vrije voertuigen kopen. Hoe het zit met particulieren in na 1 jan 2005 een voertuig willen kopen die voor 1 jan 2005 geregisteerd is, is onduidelijk.
Iedereen betaald "hoge" tarief wegenbelating. Bedrijven en invaliden worden gecompenseerd.
Ik had een vito.
Ik heb deze door al dit geleuter van de regering maar vlug verkocht.
Naar dat het bekend werd zie je de prijzen van bussen in mekaar zakken.
Wij betaalde eerst 21 euro in de maand en per 1 januari zou dat 121 worden.
De meeste mensen kunnen dat niet opbrengen iedere maand.
ik vind het echt schandallig wat ze hier doen.
Nu zullen er wel meer karretjes komen.
Kunnen ze ons weer pakken omdat je gauw tehard rij met zoon ding.
Firestorm
Ik heb deze door al dit geleuter van de regering maar vlug verkocht.
Naar dat het bekend werd zie je de prijzen van bussen in mekaar zakken.
Wij betaalde eerst 21 euro in de maand en per 1 januari zou dat 121 worden.
De meeste mensen kunnen dat niet opbrengen iedere maand.
ik vind het echt schandallig wat ze hier doen.
Nu zullen er wel meer karretjes komen.
Kunnen ze ons weer pakken omdat je gauw tehard rij met zoon ding.
Firestorm
Inmiddels is er meer bekend over hoe de regeling voor ondernemers met grijs kenteken auto’s eruit gaat zien. Voor ondernemers blijven de voordelen van een grijs kenteken bestaan.
De voordelen zullen worden gekoppeld aan het BTW-ondernemerschap en niet meer zoals eerst was voorgesteld aan een nieuw investeringsaftrek en extra kostenaftrek. Om onbedoeld particulier gebruik tegen te gaan, zal er een breder en scherper toezicht vooraf komen bij het verlenen van het BTW-ondernemerschap en een scherpere controle en handhaving achteraf.
BTW-ondernemers krijgen een recht op teruggaaf van BPM voor bestelauto’s. Een ondernemer die een nieuwe bestelauto koopt, betaalt aan zijn leverancier een bedrag inclusief BPM. De ondernemer kan de BPM vervolgens terugvragen bij de belastingdienst. Deze controleert het verzoek en zorgt voor de teruggaaf. Afwikkeling van het verzoek en de uiteindelijk teruggaaf van het BPM-bedrag zou binnen één maand plaatsvinden. De ondernemer hoeft dan slechts één maand de BPM voor te schieten.
Als binnen vijf jaar na registratie van de bestelauto de ondernemer zijn bestelauto niet meer als ondernemer gebruikt, is hij alsnog (een deel van) de BPM verschuldigd. Dit doet zich bijvoorbeeld voor bij beëindiging van de onderneming of bij verkoop van de bestelauto binnen vijf jaar.
Wanneer achteraf blijkt dat ten onrechte een teruggaaf van belasting is verleend, kan de inspecteur een boete opleggen. Deze boete kan oplopen tot 100% van de verschuldigde belasting.
Voor de motorrijtuigenbelasting zal vanaf het eerste moment waarop een ondernemer over een bestelauto beschikt, het juiste tarief van toepassing zijn. Naast de grijs kentekenregeling is in de tweede nota van wijziging wel voorgesteld de motorrijtuigenbelasting voor grijze kentekens te verhogen.
Bron: http://www.autoenficus.nl
De voordelen zullen worden gekoppeld aan het BTW-ondernemerschap en niet meer zoals eerst was voorgesteld aan een nieuw investeringsaftrek en extra kostenaftrek. Om onbedoeld particulier gebruik tegen te gaan, zal er een breder en scherper toezicht vooraf komen bij het verlenen van het BTW-ondernemerschap en een scherpere controle en handhaving achteraf.
BTW-ondernemers krijgen een recht op teruggaaf van BPM voor bestelauto’s. Een ondernemer die een nieuwe bestelauto koopt, betaalt aan zijn leverancier een bedrag inclusief BPM. De ondernemer kan de BPM vervolgens terugvragen bij de belastingdienst. Deze controleert het verzoek en zorgt voor de teruggaaf. Afwikkeling van het verzoek en de uiteindelijk teruggaaf van het BPM-bedrag zou binnen één maand plaatsvinden. De ondernemer hoeft dan slechts één maand de BPM voor te schieten.
Als binnen vijf jaar na registratie van de bestelauto de ondernemer zijn bestelauto niet meer als ondernemer gebruikt, is hij alsnog (een deel van) de BPM verschuldigd. Dit doet zich bijvoorbeeld voor bij beëindiging van de onderneming of bij verkoop van de bestelauto binnen vijf jaar.
Wanneer achteraf blijkt dat ten onrechte een teruggaaf van belasting is verleend, kan de inspecteur een boete opleggen. Deze boete kan oplopen tot 100% van de verschuldigde belasting.
Voor de motorrijtuigenbelasting zal vanaf het eerste moment waarop een ondernemer over een bestelauto beschikt, het juiste tarief van toepassing zijn. Naast de grijs kentekenregeling is in de tweede nota van wijziging wel voorgesteld de motorrijtuigenbelasting voor grijze kentekens te verhogen.
Bron: http://www.autoenficus.nl
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2881Grijs kenteken later in werking
De verwachting was dat de nieuwe grijskentekenregeling in werking zou treden met ingang van 1 januari 2005. Deze datum wordt niet gehaald en naar verwachting treedt het plan enkele maanden later in werking.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Op grijs betaal ik €260 p/j op geel €1560 en als camper €360, dus ik denk dat ik die kant maar op ga denken.
De eisen zijn;
vast spoel/kook gelegenheid
2 vaste stoelen of vaste bank, waarvan een bed van 180x110 gemaakt kan worden
de bus moet min. 1.30 binnehoogte hebben, dan moet er een hefdak op van min. 90x100cm.
kortom voor een jaartje te duur maar voor een aantal jaren een leuke besparing.
Moet nog wel ff bpm betaald worden natuurlijk
Big Bigger Tiger en weer Big
Ombouw naar Camper kost wel wat omdat je BPM moet betalen.
Je betaalt 45.2% BPM over de oorspronkelijke nieuwwaarde van het donor voertuig verminderd met de jaar aftrekt. Als het voertuig tussen de 9 en 25 jaar is betaal je nog altijd 10% van de BPM. Tussen de 1 en 9 jaar gaat er per jaar 10% vanaf. Na 25 jaar betaal je geen BPM meer.
Je betaald 45.2% BPM over de meerwaarde/ombouwkosten die van het voertuig een camper maken. Hoe dit bedrag vastgesteld wordt weet ik niet.
Dus voorbeeld: Je heb een Fiat Ducato uit 1993 die toen 40.000 gulden gekost heeft, de ombouwkosten zijn 1500 Euro.
BPM bedrag:
Voertuig: (40.000 / 2.20371) * 0.452 * 0.1 = 820 Euro
Ombouw: 1500 * 0.452 = 678
Totaal BPM te betalen: 1500 Euro.
Noot: ik ben nog een beetje aan het neuzen op internet, en daar staat eigenlijk dat de ombouw niet belast wordt met BPM, dus zou het BPM bedrag in het voorbeeld 820 Euro worden. Helemaal zeker ben ik hier niet van.
Je betaalt 45.2% BPM over de oorspronkelijke nieuwwaarde van het donor voertuig verminderd met de jaar aftrekt. Als het voertuig tussen de 9 en 25 jaar is betaal je nog altijd 10% van de BPM. Tussen de 1 en 9 jaar gaat er per jaar 10% vanaf. Na 25 jaar betaal je geen BPM meer.
Je betaald 45.2% BPM over de meerwaarde/ombouwkosten die van het voertuig een camper maken. Hoe dit bedrag vastgesteld wordt weet ik niet.
Dus voorbeeld: Je heb een Fiat Ducato uit 1993 die toen 40.000 gulden gekost heeft, de ombouwkosten zijn 1500 Euro.
BPM bedrag:
Voertuig: (40.000 / 2.20371) * 0.452 * 0.1 = 820 Euro
Ombouw: 1500 * 0.452 = 678
Totaal BPM te betalen: 1500 Euro.
Noot: ik ben nog een beetje aan het neuzen op internet, en daar staat eigenlijk dat de ombouw niet belast wordt met BPM, dus zou het BPM bedrag in het voorbeeld 820 Euro worden. Helemaal zeker ben ik hier niet van.
Laatst gewijzigd door JWJanssen op ma okt 25, 2004 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh ja, nog vergeten, het vermeerderingsbedrag van de BPM voor dieselmotoren: 328 euro
Het verminderingsbedrag voor benzinemotoren is: 1540 Euro.
Op deze bedragen is ook de kortingsregel van toepassing.
Zie voor de tabel met kortingspercentages van de BPM: http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/bpm.htm
Het verminderingsbedrag voor benzinemotoren is: 1540 Euro.
Op deze bedragen is ook de kortingsregel van toepassing.
Zie voor de tabel met kortingspercentages van de BPM: http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/bpm.htm