bij het kopen van honda 250 uit 2003
Ik ben geinteresseerd in een Honda 250 cc 2003. En ben misschien van plan hem morgen te kopen.
Het gaat om een Honda 250 uit 2003 (zie foto) voor 3200 euro
Het is de motor van Frans Overberg NK bij m.o.n nationale 250cc.
Vandaag heeft hij zijn laatste wedstrijd gereden voor het kampioenschap met die motor.
Rijdt dus wedstrijden en is goed onderhouden zegt hij.
Zitten speciale voorpoten op twv 1200,- euro en een speciale koppelingshendel 275,-, VHM petje, aluminium filterhuis van twin air
koppelingsplaten zijn recent vervangen etc.
Maar, het is nog maar de vraag of hij ook echt in top vorm verkeerdt en niet dat ik na een paar weken of maanden al voor een grote kostepost kom te staan. Of is dit een beetje een te overdreven gedachte
Wat zijn de belangrijke punten om na te vragen over de technische staat van de motor?
alvast bedankt,
Jan Bas
TIPS, HONDA 250 kopen......
Moderator: ghulst
Laatst gewijzigd door JBassie op zo okt 17, 2004 19:48, 3 keer totaal gewijzigd.
O ja, de wielen die op de foto staan worden vervangen door de orginele wielen.
Jan Bas,
Gewoon de standaarddingen controleren:
- in zijn vijf zetten en naast de motor lopen en checken of hij nog een goede compressie heeft. Geen compressie? Nieuwe zuiger en zuigerveren of tijd voor een overmaat zuiger. Check ook eens hoeveelste overmaat de zuiger is die er nu in zit en hoeveel maten nog te gaan.
- opbokken op een bokje en:
- wiel in twee handen nemen en heen en weer proberen te waggelen om te zien of de wiellagers op zijn
- stuur langzaam van links naar rechts bewegen met 2 vingers. Blijft hij ergens hangen of geeft hij een merkbaar tikje of knikje? Balhoofdlager rot.
- Ga achter de motor zitten met je kont op de grond en zet je voet tegen een stepje. Trek nu eens voorzichting aan het achterwiel. Voel je speling? Dan zijn de naaldlagers van je achterbrug verrot.
- Vraag eens of je de olie er uit mag laten lopen; neem een spierwitte emmer mee; kan je mooi het ijzerslijpsel identificeren. Komt de olie er geheel schoon uit? Kopen. Veel troep? Laten staan
- Heeft hij wellicht een magnetisch olieaftapschroefje? Dan kan je het zó zien?
- Zet de motor tegen een muur. Starten en in zijn 3 zetten. Koppeling op laten komen en gas geven. De motor hoort nu af te slaan. Blijftie lekker door draaien? Koppeling versleten, laten staan.
Wie-o-wie heeft er nog meer ideeën?
Grx,
Noppy
Gewoon de standaarddingen controleren:
- in zijn vijf zetten en naast de motor lopen en checken of hij nog een goede compressie heeft. Geen compressie? Nieuwe zuiger en zuigerveren of tijd voor een overmaat zuiger. Check ook eens hoeveelste overmaat de zuiger is die er nu in zit en hoeveel maten nog te gaan.
- opbokken op een bokje en:
- wiel in twee handen nemen en heen en weer proberen te waggelen om te zien of de wiellagers op zijn
- stuur langzaam van links naar rechts bewegen met 2 vingers. Blijft hij ergens hangen of geeft hij een merkbaar tikje of knikje? Balhoofdlager rot.
- Ga achter de motor zitten met je kont op de grond en zet je voet tegen een stepje. Trek nu eens voorzichting aan het achterwiel. Voel je speling? Dan zijn de naaldlagers van je achterbrug verrot.
- Vraag eens of je de olie er uit mag laten lopen; neem een spierwitte emmer mee; kan je mooi het ijzerslijpsel identificeren. Komt de olie er geheel schoon uit? Kopen. Veel troep? Laten staan
- Heeft hij wellicht een magnetisch olieaftapschroefje? Dan kan je het zó zien?
- Zet de motor tegen een muur. Starten en in zijn 3 zetten. Koppeling op laten komen en gas geven. De motor hoort nu af te slaan. Blijftie lekker door draaien? Koppeling versleten, laten staan.
Wie-o-wie heeft er nog meer ideeën?
Grx,
Noppy
super bedankt voor deze tips
!!!!enorm vette machine!!!!
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
ja en daarom hoop ik ook dat hij ook technisch enorm goed is
misschien is ie morgen van mij.
Heb vorige week al een testrit op het circuit in Berghem gemaakt
misschien is ie morgen van mij.
Heb vorige week al een testrit op het circuit in Berghem gemaakt
da gaat al vooruit zeker zo een 250cc
wat voor brommer had je hiervoor?
ik ben mss ook van plan een 250cc te kopen(maar eerst moet mijne weg)
wat voor brommer had je hiervoor?
ik ben mss ook van plan een 250cc te kopen(maar eerst moet mijne weg)
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
een kanon Ktm sx 525 2003 dat gaat pas vooruit
zie vraag en aanbod ktm sx525 voor foto's
vrijdag heb ik hem verkocht
zie vraag en aanbod ktm sx525 voor foto's
vrijdag heb ik hem verkocht
heb laatst op zo'n ktm gereden
die trekken enorm hard.
ik schrok me kapot.
waarom schakel je over naar tweetakt?
khoop voor je dat hij technisch ook in orde is.
die trekken enorm hard.
ik schrok me kapot.
waarom schakel je over naar tweetakt?
khoop voor je dat hij technisch ook in orde is.
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
die 4takt was een te sterke zware beer voor mij dus vandaar naar 2takt
Misschien ben ik dan wel een btje naief, maar iemand die kampioen wil worden kan dat alleen met een goede motor (qua onderhoud).
Die mannen bezuinigen niet want er staan punten op het spel.
Maar als iemand gewoon leuk "meerijdt" dan moeat je idd alle vorige tips een nalopen.
Ik weet niet of je het verschil voelt tussen een vork van +/- 1200 meer en het speciale kopje. Als het maar niet ZO speciaal is dat er speciale onderdelen voor zou moeten gaan kopen als er iets aan stuk gaat. Want dat verschil zit 'm dan meteen in de portomonaie.
Die mannen bezuinigen niet want er staan punten op het spel.
Maar als iemand gewoon leuk "meerijdt" dan moeat je idd alle vorige tips een nalopen.
Ik weet niet of je het verschil voelt tussen een vork van +/- 1200 meer en het speciale kopje. Als het maar niet ZO speciaal is dat er speciale onderdelen voor zou moeten gaan kopen als er iets aan stuk gaat. Want dat verschil zit 'm dan meteen in de portomonaie.
GEKOCHT
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Dan zie ik hem binnenkort wel denk ikJan Bas Walhof schreef: GEKOCHT
Ik heb altijd mijn tweifels hoeveel waarde je daar aan moet hechten (die dure onderdelen...) zo'n std motor is meer dan snel zat . En zo'n aangepaste vork is op de rijder aangepast... kans is klein dat hij ons als amateuren ook goed bevalt .Anonymous schreef:Misschien ben ik dan wel een btje naief, maar iemand die kampioen wil worden kan dat alleen met een goede motor (qua onderhoud).
Die mannen bezuinigen niet want er staan punten op het spel.
Maar als iemand gewoon leuk "meerijdt" dan moeat je idd alle vorige tips een nalopen.
Ik weet niet of je het verschil voelt tussen een vork van +/- 1200 meer en het speciale kopje. Als het maar niet ZO speciaal is dat er speciale onderdelen voor zou moeten gaan kopen als er iets aan stuk gaat. Want dat verschil zit 'm dan meteen in de portomonaie.
Verder wel een mooi ding , en een zeer nette prijs!!!
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
hele mooie fiets Jan-Bas,
ik hoop dat je er veel plezier van mag beleven.
Helaas komt mijn berichtje op noppenp&^#%@^ een beetje te laat...
ik hoop dat je er veel plezier van mag beleven.
Helaas komt mijn berichtje op noppenp&^#%@^ een beetje te laat...
Ik heb altijd mijn tweifels hoeveel waarde je daar aan moet hechten (die dure onderdelen...) zo'n std motor is meer dan snel zat . En zo'n aangepaste vork is op de rijder aangepast... kans is klein dat hij ons als amateuren ook goed bevalt .
Verder wel een mooi ding , en een zeer nette prijs!!![/quote]
geen twijfel dat deze motor heel goed is. en de vering is ook heeeel fijn . Heb vorige week in Berghem een testrit gemaakt en dat beviel me heel goed, vering neemt meer op als mijn ex ktm
tot op de Hooilaan Rudy
Verder wel een mooi ding , en een zeer nette prijs!!![/quote]
geen twijfel dat deze motor heel goed is. en de vering is ook heeeel fijn . Heb vorige week in Berghem een testrit gemaakt en dat beviel me heel goed, vering neemt meer op als mijn ex ktm
tot op de Hooilaan Rudy
heb hem eindelijk in de schuur staan gisteravond opgehaald.
Nu is het wachten op zaterdag en zondag voor mijn eerste weekend met een Honda. Ik hoop dat hij braaf is
actie foto's komen nog wel.
Jan Bas
Nu is het wachten op zaterdag en zondag voor mijn eerste weekend met een Honda. Ik hoop dat hij braaf is
actie foto's komen nog wel.
Jan Bas
Begin maar met een fotootje uit de schuur dan.
Gefeliciteerd btw, en heel veel plezier. Ziet de cilinder er nog een beetje uit? Hoe je dat weet? Gewoon even de uitlaat er af halen en door poort heen loeren Heb je natuurlijk al voor de koop gedaan, hè
Gefeliciteerd btw, en heel veel plezier. Ziet de cilinder er nog een beetje uit? Hoe je dat weet? Gewoon even de uitlaat er af halen en door poort heen loeren Heb je natuurlijk al voor de koop gedaan, hè
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik heb dat veel meer mensen horen zeggen natuurlijkJan Bas Walhof schreef:Ik heb altijd mijn tweifels hoeveel waarde je daar aan moet hechten (die dure onderdelen...) zo'n std motor is meer dan snel zat . En zo'n aangepaste vork is op de rijder aangepast... kans is klein dat hij ons als amateuren ook goed bevalt .
Verder wel een mooi ding , en een zeer nette prijs!!!
geen twijfel dat deze motor heel goed is. en de vering is ook heeeel fijn . Heb vorige week in Berghem een testrit gemaakt en dat beviel me heel goed, vering neemt meer op als mijn ex ktm
tot op de Hooilaan Rudy
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
hier een fotootje van mijn vieze en schone Hondahuskie schreef:Begin maar met een fotootje uit de schuur dan.
Gefeliciteerd btw, en heel veel plezier. Ziet de cilinder er nog een beetje uit? Hoe je dat weet? Gewoon even de uitlaat er af halen en door poort heen loeren Heb je natuurlijk al voor de koop gedaan, hè
Geen actiefoto's want ik was vandaag alleen gaan crossen
Vandaag dus mijn eerste echte crossdag met mijn nieuwe Honda en het is me heel goed bevallen al was het een blubberzooi vandaag op de Hooilaan (crossbaan Arnhem). Maar heb dus flink kunnen testen of de motor sterk en snel is.
Ik vind hem heel snel en heel sterk. Maar vooral ook heel goed handelbaar, echt makkelijk te rijden. Heel wat anders dan die KTM 4takt
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Mooie brommer , wel orginele uitlaat of niet?..
Was vandaag karten overdag en vanavond, nach naar tiesto
Was vandaag karten overdag en vanavond, nach naar tiesto
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
superfrog schreef:Wat een schitterend apparaat!!!!!
Ik is jaloers!
je maakt me verlegen, superfrog
Hij rijdt ook superrrrrrr!
De cilinder heb ik nog niet bekeken. Maar ik ga ervan uit dat hij in orde is. Ik haal hem binnekort wel een keer uit elkaar om eens te kijken hoe zo'n 2takt er van binnen uitziet. En of alles ok is.huskie schreef:Begin maar met een fotootje uit de schuur dan.
Gefeliciteerd btw, en heel veel plezier. Ziet de cilinder er nog een beetje uit? Hoe je dat weet? Gewoon even de uitlaat er af halen en door poort heen loeren Heb je natuurlijk al voor de koop gedaan, hè
idd orginele uitlaat. Goed genoeg vind ik zo.Rudy schreef:Mooie brommer , wel orginele uitlaat of niet?..
Was vandaag karten overdag en vanavond, nach naar tiesto
Hoe was Tiesto en karten