ik zit met een vraag
1.als je een brommer aankoopt met nederlandse papieren kan je dit dan laten omzetten in belgische?
2.en als je een brommer zonder papieren koopt? kan je hier papieren op aanvragen?
wat is ongeveer de prijs van dit alles?(1 en 2)
dit zou ik graag weten
groeten ian
papieren
Moderator: ghulst
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
ok
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
hier vind ik toch niet het antwoord op mijn vraag.
die site is me net iets te ingewikkeld en ik kan geen nieuw onderwerp plaatsen zonder me te registreren
die site is me net iets te ingewikkeld en ik kan geen nieuw onderwerp plaatsen zonder me te registreren
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
Dan heb je 3 mogelijkheden
a) ofwel beter dat forum doorzoeken
b) ofwel beter (leren) lezen wat er staat
c) en zeker meer dan een half uur besteden aan je zoektocht !! In "real life" valt later ook niet alles "zo maar" in je handen...
Het staat er echt allemaal, hoor !
Maar, over welk brommerke spreek je. Van welk bouwjaar ?
--> papieren omzetten gebeurt door de Belgische importeur of diegenen die gemachtigd is om een gelijkvormigheidsattest af te leveren. Mag wettelijk maximum 100 € kosten.
--> anders moet je via GOCA (de autokeuring), voor een homologatie
(Let op, hier is maar 1 keuring per provincie voor bevoegt, en dit is DUUR)
--> alleen een brommer kopen zonder papieren indien die van voor 1974 is, anders heb je problemen !!!
"Vroeger" kon jij zeggen als koper dat je de papieren kwijtgeraakt bent, nu is dat niet meer zo. Men zal enkel papieren afleveren aan diegene die er de eigenaar van is.
Jo VdB
a) ofwel beter dat forum doorzoeken
b) ofwel beter (leren) lezen wat er staat
c) en zeker meer dan een half uur besteden aan je zoektocht !! In "real life" valt later ook niet alles "zo maar" in je handen...
Het staat er echt allemaal, hoor !
Maar, over welk brommerke spreek je. Van welk bouwjaar ?
--> papieren omzetten gebeurt door de Belgische importeur of diegenen die gemachtigd is om een gelijkvormigheidsattest af te leveren. Mag wettelijk maximum 100 € kosten.
--> anders moet je via GOCA (de autokeuring), voor een homologatie
(Let op, hier is maar 1 keuring per provincie voor bevoegt, en dit is DUUR)
--> alleen een brommer kopen zonder papieren indien die van voor 1974 is, anders heb je problemen !!!
"Vroeger" kon jij zeggen als koper dat je de papieren kwijtgeraakt bent, nu is dat niet meer zo. Men zal enkel papieren afleveren aan diegene die er de eigenaar van is.
Jo VdB
ma wij moeten nog tegoei leren lezen joJo VdB schreef:Dan heb je 3 mogelijkheden
a) ofwel beter dat forum doorzoeken
b) ofwel beter (leren) lezen wat er staat
c) en zeker meer dan een half uur besteden aan je zoektocht !! In "real life" valt later ook niet alles "zo maar" in je handen...
Het staat er echt allemaal, hoor !
Maar, over welk brommerke spreek je. Van welk bouwjaar ?
--> papieren omzetten gebeurt door de Belgische importeur of diegenen die gemachtigd is om een gelijkvormigheidsattest af te leveren. Mag wettelijk maximum 100 € kosten.
--> anders moet je via GOCA (de autokeuring), voor een homologatie
(Let op, hier is maar 1 keuring per provincie voor bevoegt, en dit is DUUR)
--> alleen een brommer kopen zonder papieren indien die van voor 1974 is, anders heb je problemen !!!
"Vroeger" kon jij zeggen als koper dat je de papieren kwijtgeraakt bent, nu is dat niet meer zo. Men zal enkel papieren afleveren aan diegene die er de eigenaar van is.
Jo VdB
iemand die ik ken heeft een rm 250 full cross
had er lichten opgehangen en papieren aangevraagd en heeft legale papieren nu.
kan dit bij iedere full cross?
of heeft hij gewoon gelogen?
groeten ian
had er lichten opgehangen en papieren aangevraagd en heeft legale papieren nu.
kan dit bij iedere full cross?
of heeft hij gewoon gelogen?
groeten ian
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
Ik vermoed dat ik weet over wie je het hebt...kiwi schreef:iemand die ik ken heeft een rm 250 full cross
had er lichten opgehangen en papieren aangevraagd en heeft legale papieren nu.
kan dit bij iedere full cross?
of heeft hij gewoon gelogen?
Ik heb in elk geval de raad gegeven dit zo NIET te doen, want dit is dus duidelijk "valsheid in geschrifte" en "fraude".
Je kan GEEN ENKELE crosser legaal inschrijven zonder de nodige wijzigingen (lichten, pinkers, toeter, kentekenverlichting, geluidsbeperkende maatregelen, ...) .
Tevens MOET deze motorfiets een aparte, eenmalige technsiche keuring ondergaan voor het bekomen van een uniek homologatiedocument (het equivalent van de hedendaagse Europeese COC's - certificate of conformity)
Ik wil niet in die persoon zijn schoenen staat als hij een ernstig ongeval krijgt met deze moto (regressierecht van de verzekering is niet om te lachen !! )
Jo VdB
de persoon is van helchteren, denk niet dat je hem kent.
zelf ken ik hem ook helemaal niet goed.
ik weet alleen dat hij het zo gedaan heeft.
hij heeft zijn motor wel laten keuren enzo geloof ik.
maar pinkers en een toeter moet je toch niet hebben op een motor ofwel?
groeten ian
zelf ken ik hem ook helemaal niet goed.
ik weet alleen dat hij het zo gedaan heeft.
hij heeft zijn motor wel laten keuren enzo geloof ik.
maar pinkers en een toeter moet je toch niet hebben op een motor ofwel?
groeten ian
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
ik hoop voor u van niet wqant da hebt ge niet
en wie is die persoon ?
ik heb wel een toeter maar werkt niet
en pinkers heb ik hier ergens in de rek ligge want die bolde ook nie
maar pinkers moet je toch niet hebben ?
en wie is die persoon ?
ik heb wel een toeter maar werkt niet
en pinkers heb ik hier ergens in de rek ligge want die bolde ook nie
maar pinkers moet je toch niet hebben ?