Hallo!
Ik heb de mogelijkheid om een Husqvarna 610 TE particulier aan te schaffen. Hij is uit 1997. Ik heb echter zelf geen ervaring met deze motor en wil graag reacties over de betrouwbaarheid van deze motor. Ik rij momenteel zelf op een XR250 uit 1988 en wil een keer iets anders. Is deze 610 TE een verstandige keuze? Zijn er belangrijke punten waar ik op moet letten bij de aanschaf van dit type? Ik rij voornamelijk op de weg, maar ook af en toe op een crossbaan. Alle reacties zijn welkom!!!
Alvast bedankt!
Husqvarna 610 TE - Kopen of niet?
Moderator: ghulst
xr250_1988 schreef:Hallo!
Ik heb de mogelijkheid om een Husqvarna 610 TE particulier aan te schaffen. Hij is uit 1997. Ik heb echter zelf geen ervaring met deze motor en wil graag reacties over de betrouwbaarheid van deze motor. Ik rij momenteel zelf op een XR250 uit 1988 en wil een keer iets anders. Is deze 610 TE een verstandige keuze? Zijn er belangrijke punten waar ik op moet letten bij de aanschaf van dit type? Ik rij voornamelijk op de weg, maar ook af en toe op een crossbaan. Alle reacties zijn welkom!!!
Alvast bedankt!
Ik ben afgelopen zaterdag gaan kijken naar deze motor. Hieronder een foto van de motor.
Ik vond het wel vreemd dat de motor niet wilde starten. Volgens de verkoper kwam dit omdat de motor al bijna een jaar niet gereden heeft. Ik zag ook dat er een lekkage was onderaan de linker-carterhelft. Is dit ernstig?
De vraagprijs is 1950 euro. Is dit reeel (wanneer de motor weer loopt)?
dat zou dus betekenen , dat je er ff nieuwe benzine in moet gooien (olie peilen ) en dan moet ie lopen?.. eerst laten lopen !! en dan die 1950 euro betalen (liefst nog even afdingen ) , alsie goed loopt is dit een best schappelijk bedrag voor zo n motor... zo te zien staat ie inderdaad al een tijd stil (flink aangeroeste remschijven )
4 strokes only !!
JoeBaR schreef:dat zou dus betekenen , dat je er ff nieuwe benzine in moet gooien (olie peilen ) en dan moet ie lopen?.. eerst laten lopen !! en dan die 1950 euro betalen (liefst nog even afdingen ) , alsie goed loopt is dit een best schappelijk bedrag voor zo n motor... zo te zien staat ie inderdaad al een tijd stil (flink aangeroeste remschijven )
En die olielekkage? Is dit ernstig?
De remschijf vooraan zie je toch goed op de fotohuskie schreef:Joebar, waar zie jij die remschijven ergens?
Dat is het achtertandwiel, joh!
Die is idd nogal verroest.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
krijg je die blikjes er gratis bij
(op de achtergrond)
zonder flauwekul ik vind het ook niet te duur hoor die paar dingen die moeten gebeuren zijn gauw betaald neem ik aan
(op de achtergrond)
zonder flauwekul ik vind het ook niet te duur hoor die paar dingen die moeten gebeuren zijn gauw betaald neem ik aan
Laatst gewijzigd door JBassie op ma okt 11, 2004 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier nog een fotootje van de andere kant (is de remschijf duidelijker te zien).ad f schreef:De remschijf vooraan zie je toch goed op de fotohuskie schreef:Joebar, waar zie jij die remschijven ergens?
Dat is het achtertandwiel, joh!
Die is idd nogal verroest.
ik zag ook nog twee (loze) slangetjes aan het blok hangen met daarin een filtertje. Is dit voor de carterontluchting ofzo?
Jan Bas Walhof schreef:krijg je die blikjes er gratis bij
(op de achtergrond)
zonder flauwekul ik vind het ook niet te duur hoor die paar dingen die moeten gebeuren zijn gauw betaald neem ik aan
Wie weet (van die blikjes). Maar na een half lang proberen die motor aan de praat te krijgen, krijg je wel dorst van!
het frame mag wel opnieuw gecoate beetje roestig
Ik heb in 1993 dezelfde stap gedaan dan jij nu van plan bent, en van mijn ervaring uit kan ik je maar 1 raad geven : laat staan die Huskie. Met mijn 610 TE heb ik alleen maar miserie gehad. Alles zowat vervangen binnenin en dat ding bleef maar kapot gaan. Op dat jaartje huskie heb ik zeker 2000€ aan werk en onderdelen moeten bijleggen. En de motor start al niet : als mijn 610 TE iets goed deed, dan was het starten. Mijn broer kreeg hem zelfs met de hand aan de praat ! Als dat enige pluspunt nu ook nog wegvalt, blijft er in mijn ogen niet veel goeds meer over. En voor dat geld kun je een veel recentere motor (2-takt 1998-1999) met een veel hogere betrouwbaarheid kopen.xr250_1988 schreef:Hallo!
Ik heb de mogelijkheid om een Husqvarna 610 TE particulier aan te schaffen. Hij is uit 1997. Ik heb echter zelf geen ervaring met deze motor en wil graag reacties over de betrouwbaarheid van deze motor. Ik rij momenteel zelf op een XR250 uit 1988 en wil een keer iets anders. Is deze 610 TE een verstandige keuze? Zijn er belangrijke punten waar ik op moet letten bij de aanschaf van dit type? Ik rij voornamelijk op de weg, maar ook af en toe op een crossbaan. Alle reacties zijn welkom!!!
Alvast bedankt!
Erik V schreef:Ik heb in 1993 dezelfde stap gedaan dan jij nu van plan bent, en van mijn ervaring uit kan ik je maar 1 raad geven : laat staan die Huskie. Met mijn 610 TE heb ik alleen maar miserie gehad. Alles zowat vervangen binnenin en dat ding bleef maar kapot gaan. Op dat jaartje huskie heb ik zeker 2000€ aan werk en onderdelen moeten bijleggen.
Daar heb ik idd ook meer mensen over horen klagen.
Belangrijk is: wat is de geschiedenis van die motor
Daar heb ik idd ook meer mensen over horen klagen.
Belangrijk is: wat is de geschiedenis van die motor
Oooooo nou zie ik het! Ja, Joebar, dat is inderdaad een roestige schijfrem.
Ik kon die derde foto niet bekijken. Computer error of zo.
En wat mijn husky betreft. Daar is ook het nodige onderhoud aan gepleegd. Ik had bevoorbeeld last van een zwevend krukaslager. De passing was niet oke. Dus je ziet, ik bekijk huskies niet door een roze bril
Ik kon die derde foto niet bekijken. Computer error of zo.
En wat mijn husky betreft. Daar is ook het nodige onderhoud aan gepleegd. Ik had bevoorbeeld last van een zwevend krukaslager. De passing was niet oke. Dus je ziet, ik bekijk huskies niet door een roze bril
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
GESCHIEDENIS ONBEKEND! De verkoper heeft de motor iets meer dan een jaar geleden gekocht bij Safemotors Eindhoven met de intensie om hem om te bouwen naar een supermotard maar heeft wegens omstandigheden er geen tijd meer voor om dit te doen.Jan Bas Walhof schreef:Erik V schreef:Ik heb in 1993 dezelfde stap gedaan dan jij nu van plan bent, en van mijn ervaring uit kan ik je maar 1 raad geven : laat staan die Huskie. Met mijn 610 TE heb ik alleen maar miserie gehad. Alles zowat vervangen binnenin en dat ding bleef maar kapot gaan. Op dat jaartje huskie heb ik zeker 2000€ aan werk en onderdelen moeten bijleggen.
Daar heb ik idd ook meer mensen over horen klagen.
Belangrijk is: wat is de geschiedenis van die motor
Gewoon een bod op doen, van rond de 800 euro. Kun je wat geld opzij leggen voor onderdelen. Maar hij moet natuurlijk wel mooi lopen hè, anders echt laten staan hoor. En niet denken: maar hij ziet er nog zo mooi uit.
Trouwens er zit 99 plastic op! Maar die voorvork daar moet veel aan gebeuren, wil die een beetje goed worden.
Trouwens er zit 99 plastic op! Maar die voorvork daar moet veel aan gebeuren, wil die een beetje goed worden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za feb 14, 2004 22:58
- Locatie: kesteren
[quote="xr250_1988"]Hallo!
ten eerste op de foto zie hij er goed uit je kunt best zo'n huski kopen maar zo als alle dingen moet je geluk hebben .
ik rij zelf ook zo'n 610 dan 99 heb er nog geen sleutel op hoeven zetten .
maar een vriend van mij heb ook een huski 610 94 alleen maar ellende
1 ding, het blijft een bruut ding en komt behoorlijk van de plek en nog iets, start altijd goed "teminste das mijn ervaring
succes gr dick van doodeweerd
ten eerste op de foto zie hij er goed uit je kunt best zo'n huski kopen maar zo als alle dingen moet je geluk hebben .
ik rij zelf ook zo'n 610 dan 99 heb er nog geen sleutel op hoeven zetten .
maar een vriend van mij heb ook een huski 610 94 alleen maar ellende
1 ding, het blijft een bruut ding en komt behoorlijk van de plek en nog iets, start altijd goed "teminste das mijn ervaring
succes gr dick van doodeweerd
Hey Dick , heeft Joep zijn husky vandaag weer kapot gereden ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
dat zou toch echt triest zijn dat zou dan de @^#%$!# keer wezenad f schreef:Hey Dick , heeft Joep zijn husky vandaag weer kapot gereden ?