KTM's 2005 getest
Moderator: ghulst
Vandaag ben ik namiddag in Honville enkele KTM's gaan testen. Daar ging vandaag de KTM testingday door. Met de 525 en de 450 EXC ben ik op stap geweest op een bijzonder glibberige en selectieve omloop : diepe moddersporen, lange modderige helling en smalle bospaadjes. Vooral de zwaarste jongen heeft indruk op mij gemaakt : even wenbaar als mijn huidige 450, betere(soepele) vering en vooral een zeer gemakkelijke en tegelijk indrukwekkende motor. De 450 waarmee ik rondreed sputterde een beetje op lage toerentallen, er moest een andere sproeier in, vertelde iemand van KTM. Topvermogen en trekkracht waren meer dan ok, maar die acceleratie bij de 525, dat is echt "eyeball popping" !! Eerst was ik van plan een 2004 sx om te bouwen tot exc (zoals mijn huidige motor), maar ik denk dat ik toch maar voor de 2005 525exc ga gaan. Voor een hillclimb kan ik me geen beter wapen voorstellen. Als je daarmee ergens niet op een berg geraakt, kun je er nog steeds mee dwars doorheen rijden, en ook de korte eerste versnelling is handig bij technische(trial)passages. Wie heeft er al zo'n 525 van 2005 en wat zijn de bevindingen ?