Transpana en/of extremadura

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Keet
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 13:36
Locatie: De Haan - Belgie

Zijn er mensen die ervaring hebben met de transpana en / of de extremadura . Rijd zelf met KTM adventure en zou graag deelnemen aan één van de ritten .
xander
Berichten: 195
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 22:05
Locatie: Huldenberg

Wat is de transpana?
Rijden, nu, en waar het nog kan!
stteve@xs4all.nl

Keet schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met de transpana en / of de extremadura . Rijd zelf met KTM adventure en zou graag deelnemen aan één van de ritten .
kijk eens bij www.travelmaniacs.nl

daar staat een verslag van de Transpana van dit jaar
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Keet,

Dit jaar heb ik de Transpana meegereden. FANTASTISCH.
Mooie gebieden, goeie hotels, prima organisatie. En een gezellige groep.

De rit zelf gaat door verschillende omgevingen en terrein. Van heel eenvoudig (gravel wegen) tot enkele "leuke" passages :

Afbeelding

voor meer zie http://luckyluke.smugmug.com/Motorcycles/37218

Gaat prima op een KTM adventure. Zelf reed ik op een omgebouwde BMW R80G/S en ben overal 'makkelijk' door gekomen. Er reden ook een LC8 mee en 2 BMW 1150 GSsen mee. Het blijkt uiteindelijk toch van de berijder af te hangen of je overal goed doorheen komt. Zelf heb ik veel baat gehad bij een dagje spelen in Bilstain.

Van enkele deelnemers hoorde ik dat de Extremadura heel mooi is maar door wat eenvoudiger terrein gaat. Er is door de MSA organisatie ook nog in rit in Zuid SPanje, Almeira.

Groeten
Toine
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Wel voorkomen dat je daar in het ziekenhuis terecht komt doordat je je bekken breekt.
Verzorging in een Spaans ziekenhuis lijkt een beetje op basis van logies/ontbijt volgens de verhalen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Uiteraard is heel blijven sowieso prettig.

Van de 75 man in 3 weken was er maar 1 accident. Een gebroken staartbotje, blijkbaar erg pijnlijk. Na korte opname in een Spaans ziekenhuis kon hij naar Nederland vervoerd worden.

De organisatie (met name Appie) hamert op veiligheid. In ons belang maar ook in hun belang.... het is niet altijd eenvoudig een gewonde in dergelijk afgelegen terrein op te halen.

Afhankelijk van de groep en recente ervaringen worden routes eventueel aangepast. Het is niet het terrein maar de vermoeidheid dat een risico vormt.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Sjokske schreef:Wel voorkomen dat je daar in het ziekenhuis terecht komt doordat je je bekken breekt.
Verzorging in een Spaans ziekenhuis lijkt een beetje op basis van logies/ontbijt volgens de verhalen.
Ik heb helaas een keer 5 dagen in Andorra in het ziekenhuis gelegen na een valpartij en de verzorging was uitstekend. Er was wel een probleem, ze spraken er alleen Catalaans / Spaans en ik kan helaas geen Spaans en Catalaans.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

TTT schreef: Van de 75 man in 3 weken was er maar 1 accident. Een gebroken staartbotje, blijkbaar erg pijnlijk. Na korte opname in een Spaans ziekenhuis kon hij naar Nederland vervoerd worden.
Was toch echt een gebroken bekken. Willem heeft van vrijdag tot en met dinsdag in het ziekenhuis mogen liggen waar het de gewoonte is dat je door familie (en dus niet de verpleging, leve het staatsziekenhuis) verpleegt wordt.
Reisverzekering heeft alles wel keurig netjes verzorgt, maar aangezien in het weekend gene ene Spaanse dokter (of wat er voor door mag gaan) bereikbaar was duurde het nemen van maatregelen vanuit Nederland toch langer dan nodig.
Wat leven wij dan toch maar weer in een verzorgingsstaat :D
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Ik hoop in ieder geval dat Willem gauw weer hersteld.

Het verhaal hoe de Spaanse doktor naar Willem vervoerd is, is wel mooi.
Als het het goed begrepen hebt is zo'n doktor achterop een off-road over de keien naar Willem vervoert. Toch wel hart voor de zaak.
La Bomba (Can-am quad)
Berichten: 75
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 20:48
Locatie: stedendriehoek

Ola ,

Was weer een topweekje rijden en genieten ( omgeving , hotels , mederijders , cerveca , enz) voor team eriksons .
Grote dank aan team MSA.

Wat betreft motorkeuze , Erik en ik (erik) hebben de extremadura 2 maal met de Transalp gereden , is goed te doen , als je eens voorzichtig de sfeer van het off-road rijden in spanje met een wat grotere motor wilt proberen zou ik de extremadura zeker eens rijden.

Plaatjes en verhaaltjes op www.transalpoffroad.nl

Groetsels Erik H
Bombardier , gaan met die banaan.
Alp
Berichten: 56
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 21:15
Locatie: Grolsch

Een mooie roadbooktocht
Alp
gozell
Berichten: 30
Lid geworden op: za nov 08, 2003 19:15
Locatie: adam

Zelf loop ik ook met plannen rond om begin volgend jaar iets te doen, extremadura of evt de raid de l'amitie... Transpana is weer later in het seizoen, volgens mij Oktober of zo...... Rij ook KTM Adv dus op zich moet het daarmee wel lukken...
Plaats reactie