Kijk hier eens zo is het gemakkelijk ritten organiseren!!!!

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Gesloten
Gast

Verschenen in het forum van motorfun:

Bericht gepost door john pistonveer op 04/10/2004 Antwoord | Terug
afgelasting rit Gooik
Dit heb ik van horen zeggen, dus corigeer als't niet juist moest zijn ... De heren organisatoren van motorfun zouden bij een groepje rijders uit het Gooikse "is een paar keer zijn gaan meerijden" , gewoon om mekaar te leren kennen, naderhand bleek dat deze heren organisatoren de "gestolen" Gooikse rit wouden gebruiken om daar zelf een duur betaalde rit te gaan organiseren, wat natuurlijk zonder akkoord van de Gooikse club was, er zou zelfs één van de koprijders van Gooik gecontacteerd geweest zijn om de groep te leiden, dit is dan aan de oren gekomen van de Gooikenaars en daardoor is het aan de heren organisatoren verboden om de "gestolen" rit te gebruiken en werd deze dan afgelast, waar of niet waar ... ? kben benieuwd naar de reactie ..., dit is trouwens in't verleden nog is gebeurd , namelijk in de buurt van het Leuvense ...




04/10/2004 Reaktie van Jo - Motorfun

John, het gaat hier uiteraard om een misverstand. Eerst en vooral even duidelijk maken hoe Motorfun aan zijn gidsen komt: wij gaan zelf niet op zoek naar plaatsen om te rijden. Op onze site en op die van enduro.be staat een oproep naar voorrijders... mensen die in hun eigen regio tegen een vergoeding een beperkte groep (max 20) wil gidsen. Hierdoor worden we zelf regelmatig gecontacteerd door enduristen om bij hun te komen rijden. Vooraleer we dan met een groep gaan rijden gaan Luc en ik zelf een hele dag met de gids zijn rit verkennen. Wij kijken dan of overal gereden mag worden, er geen te moeilijke passages zijn,... Pas daarna (als alles ok is) wordt de rit aangeboden op de site voor 20 deelnemers. Op de dag zelf gidst de locale rijder zelf zijn groep op een gedisciplineerde manier met respect voor iedereen die we op onze weg tegenkomen. Onze leden en gidsen kunnen dit zeker bevestigen! Voor Gooik is het uiteraard op juist dezelfde manier verlopen, zij hebben ons ook zelf gecontacteerd, Luc en ik mee gaan verkennen, praktische zaken afgesproken... tot dat de gids +- 2 maanden voor de rit afbelde wegens problemen met politie... wat wij uiteraard respecteren. We zijn nog niet in Gooik gaan rijden en zolang er geen locale gids terug wil voorrijden gaan wij dat zeker niet doen. Wat is je bedoeling geweest met dit berichtje te schrijven John? Welk probleem was er in Leuven? Wat probeer je aan te tonen? Vriendelijke groeten, Jo Borremans Motorfun



04/10/2004 Reaktie van john pistonveer

Hallo Jo B. zoals ik al in't begin van mijn bericht schreef, corigeer indien 't niet juist is, maar , ik heb deze info van mensen van Gooik, die mij hélémaal niet van een of ander politie-probleem gesproken hebben, ze waren eigelijk niet akkoord met de manier waarop jullie ritten tegen betaling aanbieden, pas op, ieder zijn manier om geld te verdienen, mij nie gelaten , maar in groep een mooie rondrit maken , tegen een vergoeding die koffie, koeken, middagmaal en enkele drankjes inhoud is ok , maar 50 Euro vragen is da nie wa veel van het goede ?



04/10/2004 Reaktie van john beton

de nickname "jhon".. word populair. ik ga er ook iets voor moeten vragen. de bedoelinng van motorfun vzw is om endurorijders te laten rijden op afwisseld terrein.zo dat is toch de bedoeling van deze site.maar wat mijnheer pistonveer schrijft is volkomen juist. 50 euro voor te eten...ik kan ook ritten gidsen en stoppen aan een frituur en vooor 20 eur zal je mogen poeffen om het op te krijgen volgens mij is motorfun ne bvba. ipv ne vzw. je kan gemakkelijk onderling afspreken via deze site bevoorbeeld. en het hoeft niks te kosten en je kunt als je wilt zelf je boterhamen met choco meebrengen .iedereen rijdt doch op eigen risico en heeft zijn eigen verzekering want vertel mij niet dat motorfun u verzekerd.? maar ja dat maakt ieder voor zijn eigen uit wat hij doet of niet doet met zijn 50 euro.



05/10/2004 Reaktie van Luc - motorfun

Beste heren john Tot mijn groeiende verbazing moet ik vaststellen dat men zich weer gaat blind staren op de deelnameprijs van een rit en iemand anders zijn rekening maakt op een zeer simplistische manier. Wanneer we twee jaar geleden Motorfun zijn opgestart was dit op vraag van verschillende klanten van motos Borremans naar een degelijke off-road rit in de streek.Onmiddelijk bleek er grote interesse te zijn in onze formule van "alles inbegrepen rit" en werd er om meer gevraagd.Maar omdat dit juridische en fiscale gevolgen heeft is er motorfun vzw gekomen : registratiekosten,juridisch en fiscaal advies,een website,beantwoorden van mails,ettelijke vergaderingen,telefoons en bijhouden van een boekhouding zijn dingen waar u niet van wakker ligt als u de door ons betaalde site gebruikt om kompleet onjuiste geruchten de wereld in te sturen. Het forum op onze site is door ons geinstalleerd juist om jullie de kans te geven om onderling af te spreken om samen ergens te gaan rijden. Wij beseffen ook dat 50 euro niet weinig is maar twee jaar ervaring met motorfun heeft ons geleerd dat we anders er beter mee ophouden en zelf ergens gaan meerijden zonder zorgen.



05/10/2004 Reaktie van john pistonveer

hallo Luc Motorfun, zoals ik reeds in mijn vorige berichten schreef , corigeer indien onjuist. Dit is dan bij deze door U rechtgezet.



05/10/2004 Reaktie van Gids Gooik en omstreken

Met deze bevestig ik dat ik wel degelijk gecontacteerd werd door Motorfun om een rit in onze streek te rijden en dat ze zelfs ZONDER overleg met mij een datum vastlegden.(19-09).Voor mij was het duidelijk hun bedoeling om op andermans zweet geld te verdienen.Op die manier is het gemakkelijk. We rijden reeds 5 jaar maandelijks een rit in een andere streek (overal in Vlaanderen)en het kost ons max. 15€.(Ontbijt,drank en middagmaal inbegrepen). De bedoeling is dat iedereen gewoon uit de kosten komt.Wel betaalt iedereen een jaarlijks lidgeld van 15€ voor de administratie. Verzekering en dergelijke is dikke larie.Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf en tekent een document dat hij op eigen verantwoordelijkheid rijdt. Gids Gooik.



05/10/2004 Reaktie van Jo - Motorfun

Gids Gooik, Ik begin het te begrijpen. Ik was verward doordat er 2 maal in Gooik zou gereden worden. 1ste maal met Johnny Notaert van Endurofun (die rit werd afgelast door politie). Het gaat hier dus om de 2de Gooik gids. Alhoewel ik mij toch meen te herinneren aan telefoon of per mail vermeld te hebben dat we tijdelijk Gooik 2 op onze kalender zouden plaatsen op 19/09, klopt het wel dat we nooit concreet hebben afgesproken om samen te gaan verkennen… door één of andere reden (voornamelijk door tijdsgebrek aan mijn zijde) zijn de contacten met de gids verwaterd en hebben we die rit veranderd in Aalst (ook omdat we dan al is in Gooik gereden hadden). Op de site van enduro.be is Gooik 2 lang blijven opstaan en heeft misschien voor misverstanden gezorgd… Wel spijtig dat de gids ons zelf nooit terug gecontacteerd heeft om zijn ontevredenheid hierover te melden. Zeker niet onze bedoeling geweest zijn terreinkennis te misbruiken. Mijn excuses aan de 2de Gooik gids voor dit misverstand.



06/10/2004 Reaktie van john beton

luc.toch nog even hebben over een andere zijn rekening maken.ik ben er volledig mee akkoord dat uw site niet gratis is.maar maak er geen commerciele bedoening van.waar je allen meer werk en kopzorgen van krijgt.het kan ook anders denk ik. de endurosport(hobby)is voor de meeste een vorm van ontspannig.en het is niet evidend om zo maar ergens en met wie? te gaan rijden.je kan ook gewoon via een forum op deze site bv.ook mensen laten afspreken en gidsen.(natuuurlijk iemand moet de site beheren en betalen maar mss zijn er sponsers te vinden of werken met een inlog code tegen een kleine vergoeding.bevoorbeeld ik(wij) rijden op die zondag daar en vertekt om dat uur en we rijden zolang enz.zonder er maar 1 euro voor te vragen. wie meewil laat maar weten via mail of andere communicatie.en als verstandige persoon weet je zelf wel hoeveel man je kan toelaten. en als het ze goed of niet goed vonden kunnen ze het wel vertellen op de forum.en daar heb je geen vzw of bvba voor nodig .idereen rijd toch op eigen risico en waar je rijd en welke risico moet de gids maar briefen zonder een of ander papier te onderteken.en geloof me het gaat ook op deze manier.en je hebt geen papier werk of andere kopzorgen. zo als ik lees met de rit te aalst.waar sommige mensen toch wel wat teleur gesteld waren en spijt hadden van de 50 euro 's .het is luc zoals je schrijft kan je gewoon gaan mee rijden zonder (admistratie)zorgen.wat het is en blijft toch een hobby. en ontspannig. en zo was het ook de bedoeling van de mensen van gooik. en en op den duur leer je wel andere pesonen kennen en worden het vrienden ipv van.... groeten



06/10/2004 Reaktie van Gids Gooik en omstreken

Ik kan John Beton alleen maar gelijk geven.Als men 50€ vraagt per rit is het de bedoeling om er aan te verdienen en niet om uit de kosten te komen en dit allemaal op andermans zweet!



06/10/2004 Reaktie van Jo - Motorfun

de mensen die in Aalst hebben meegereden, zijn op 10 oktober allemaal uitgenodigd om (volledig gratis) op een andere locatie te rijden waar de kwaliteit wel gegarandeerd is van de rit. Waarop elke rijder heel positief gereageerd heeft... maar dat komt dan spijtig genoeg niet in het gastenboek.



06/10/2004 Reaktie van john pistonveer

Dat is nu een perfecte oplossing se, dit werd als ik mij nie vergis voorgesteld door 1 van de rijders , althans toch om een korting te verkrijgen op een volgende rit , maar nu dan hélémaal gratis , goe gedaan zou'k zo zeggen. Blijft natuurlijk nog het probleem met de rit in de buurt van het Leuvense open maar daar zullen we het dan maar is ten gepasten tijde over hebben ...



06/10/2004 Reaktie van jhon beton

moet er nog zand zijn! .nu kan het toch blijkbaar "gratis" het gaat per slot van rekening toch om het rijden de fun en ontspannig .kameraad en vriendschap. en het heeft totaal "niks" met papierwinkel.fiscale blabla eten en driken te maken . als iedereen een beetje "gratis" inspaningen leverd gaan we nog mooie ritten kunnen rijden in de toekomst.



07/10/2004 Reaktie van Josken

Amaai, wat voor nen nest is dat hier allemaal zeg? Ik heb mij als enduroist ingeschreven voor de rit van 31 okt en ik wist dat het 50 euro was. Als je daar op voorhand mee instemt, waarom dan achteraf klagen (als de rit barslecht is, kan ik het begrijpen) 50 euro is inderdaad niet min, rekening houden dat je daar nog moet geraken en je fiets rijdt ook niet voor niets dus ik moet afwachten of 50 euro waard is. Blijkt dit het niet waard te zijn, zal je mij niet meer zien. Blijkt het andersom te zijn, zal ik met plezier 50 euro betalen. Tot zover deze lezing, u mag allemaal terug gaan zitten Amen



07/10/2004 Reaktie van speedy

Awel Josken , je hebt gelijk en nie gelijk vind ik. Alst goed is , ist goed, maar .... wat als je het maar niks vind, dan is die 50 Euro toch maar mooi verdwenen hé, ikzelf rij nog het liefst met een paar vrienden nen toer , die we zelf uitgezocht hebben, 95 % onverhard, gaan na de rit ne goeie drinken en ik geef dan s'avond met veel plezier die 50 Euro aan de Restaurantuitbater voor een lekker maal tesamen met mijn liefke, maar ieder wat wils natuurlijk hé



07/10/2004 Reaktie van Josken

Speedy, tuurlijk geef ik ook liever 50 euro aan mijn lief, ... ik bedoel aan het eten met mijn liefken :-) Algemeen fenomeen : als het goed, vindt iedereen het normaal, als het slecht is, wordt altijd iets gezocht om over te fitten en in dit geval is het het hoge inschrijvingsgeld! Als uw eten slecht is, gaat ge dan ook uw geld weervragen ? Ik denk dat ge dan gewoon niemer naar da restaurant gaat gaan :-) Josken



07/10/2004 Reaktie van speedy

awel Josken , ik denk , neen, ik ben er zeker van , dat als mijn eten slecht moest zijn ik zeker van mijn oren zal maken , in't restaurant zelf ofwel op zijne forum :-)) maar ik denk dat we lichtjes afwijken van de zaak. ik heb nog een vraagje voor john pistonveer : welk verhaal schuilt achter die rit in het Leuvense ?



07/10/2004 Reaktie van jhon beton

josken ik denk dat je het niet snapt?waar het hier in feite om draait.stel jos ik nodig u uit om ne heele dag te komen rijden met mij.ik geef u s.morgen 2 koffiekoeken en een tas koffie .we gaan rijden en amuseren ons.s'middags maakt mijn (bv.) vrouwke voor u ne spagettie.ne cola.enz.en je denk die jhon das ne toffe ze.ik bied u zelf nog een glaasje van mijne beste wijn aan omdat ik u simpatiek vind.en s.middags rijden we verder.en we amuseren ons nog beter.en s'avonds zeg ik tegen awel jos het was tof maar nu wil ik van u 50 euro ze .gaat ge mijne maat nog zijn ? begrijp je wat we hierboven bedoelen.



07/10/2004 Reaktie van Josken

Ja John aske azo begint :-) Nee ik begrijp waar je naar toe wilt maar ik dacht dus echt dat Motorfun een soort reis operator was voor Enduroisten en dan vind ik het normaal dat er iets van geld gevraagd wordt. Maar zoals jij het verteld, dan is het idd straf dat daar 50 euro van gevraagd wordt. Wat ik wel weet is, dat ik het eerst zelf nog moet uittesten voor ik een oordeel ga vellen. Hopelijk komen we elkaar op 31 oktober tegen hé Josken



08/10/2004 Reaktie van DABBERKE

uiteindelijk heeft iedereen gelijk, vanuit zijn standpunt gezien. Er zijn er die tevreden zijn (ook met die 50 euro) en er zijn er die niet tevreden zijn. Dus als 50 euro teveel is dan rijd ge niet mee en als het de moeite loont dan rijd ge wel mee, zo simpel is het.



08/10/2004 Reaktie van Gids Gooik en omstreken

Ik denk dat men van het onderwerp afwijkt.Het gaat hier niet over wel of niet tevreden te zijn over een bepaalde rit georganiseerd door Motorfun.HET GAAT HIER OVER DE MANIER WAAROP MOTORFUN AAN RITTEN PROBEERT TE GERAKEN:Zonder zelf veel werk te hebben op andermans zweet per deelnemer geld verdienen.Zoek maar eens een serieuze trip samen van een 120-150km,daar ben je weken of maanden mee bezig en op 1 zondag gaan zij met de eer en het geld lopen.50€ per deelnemer,daar zou 10€ voor de gids zijn.Ik vraag die 10€ niet maar ik wil ook niet dat een ander met de eer en het geld gaat lopen op mijn zweet.Zij houden per deelnemer 40€ over,reken daar 15€ af voor de onkosten:ontbijt,enkele drankjes en een spaghetti,en ze hoeden per deelnemer 25€ over.Dit X 20 deelnemers en op 1 zondag steken maar efkes 20.000 oude BFR-skes in hunne zak. Als ik gids speel komt het er voor mij niet op aan om er achter te verdienen.Enkel uit de onkosten komen en er een paar endurovrienden aan overhouden vind ik veel belangrijker.En moest ik er wel willen aan verdienen dan ging ik wel mijn trips ZELF zoeken! Groeten, Gids Gooik en omstreken.



08/10/2004 Reaktie van nobody

Ok , nu is de steen gegooid en kom ik ook uit mijn schelp, want het moet gezegd ritten "stelen" dat kan zo maar niet, de gids van Gooik en omstreken heeft meer dan gelijk , ook in mijn streek is de rit die wij jaren opgebouwd hadden "gepikt" door deze motorfungemeenschap, en wel op dezelfde manier, 1 pf 2 keer komen meerijden en dan niks meer, tot we merkten dat deze heren ritten organiseerden op "onze wegen" .



08/10/2004 Reaktie van peter cartepan

"steelen",???? 20.000 balle op ne zondang dat kan ik als misdienaar op ne zondag niet verdienen!!!!zelf niet op 4 zondagen .
Gast

UPDATE

Bericht gepost door john pistonveer op 04/10/2004 Antwoord | Terug
afgelasting rit Gooik
Dit heb ik van horen zeggen, dus corigeer als't niet juist moest zijn ... De heren organisatoren van motorfun zouden bij een groepje rijders uit het Gooikse "is een paar keer zijn gaan meerijden" , gewoon om mekaar te leren kennen, naderhand bleek dat deze heren organisatoren de "gestolen" Gooikse rit wouden gebruiken om daar zelf een duur betaalde rit te gaan organiseren, wat natuurlijk zonder akkoord van de Gooikse club was, er zou zelfs één van de koprijders van Gooik gecontacteerd geweest zijn om de groep te leiden, dit is dan aan de oren gekomen van de Gooikenaars en daardoor is het aan de heren organisatoren verboden om de "gestolen" rit te gebruiken en werd deze dan afgelast, waar of niet waar ... ? kben benieuwd naar de reactie ..., dit is trouwens in't verleden nog is gebeurd , namelijk in de buurt van het Leuvense ...




04/10/2004 Reaktie van Jo - Motorfun

John, het gaat hier uiteraard om een misverstand. Eerst en vooral even duidelijk maken hoe Motorfun aan zijn gidsen komt: wij gaan zelf niet op zoek naar plaatsen om te rijden. Op onze site en op die van enduro.be staat een oproep naar voorrijders... mensen die in hun eigen regio tegen een vergoeding een beperkte groep (max 20) wil gidsen. Hierdoor worden we zelf regelmatig gecontacteerd door enduristen om bij hun te komen rijden. Vooraleer we dan met een groep gaan rijden gaan Luc en ik zelf een hele dag met de gids zijn rit verkennen. Wij kijken dan of overal gereden mag worden, er geen te moeilijke passages zijn,... Pas daarna (als alles ok is) wordt de rit aangeboden op de site voor 20 deelnemers. Op de dag zelf gidst de locale rijder zelf zijn groep op een gedisciplineerde manier met respect voor iedereen die we op onze weg tegenkomen. Onze leden en gidsen kunnen dit zeker bevestigen! Voor Gooik is het uiteraard op juist dezelfde manier verlopen, zij hebben ons ook zelf gecontacteerd, Luc en ik mee gaan verkennen, praktische zaken afgesproken... tot dat de gids +- 2 maanden voor de rit afbelde wegens problemen met politie... wat wij uiteraard respecteren. We zijn nog niet in Gooik gaan rijden en zolang er geen locale gids terug wil voorrijden gaan wij dat zeker niet doen. Wat is je bedoeling geweest met dit berichtje te schrijven John? Welk probleem was er in Leuven? Wat probeer je aan te tonen? Vriendelijke groeten, Jo Borremans Motorfun



04/10/2004 Reaktie van john pistonveer

Hallo Jo B. zoals ik al in't begin van mijn bericht schreef, corigeer indien 't niet juist is, maar , ik heb deze info van mensen van Gooik, die mij hélémaal niet van een of ander politie-probleem gesproken hebben, ze waren eigelijk niet akkoord met de manier waarop jullie ritten tegen betaling aanbieden, pas op, ieder zijn manier om geld te verdienen, mij nie gelaten , maar in groep een mooie rondrit maken , tegen een vergoeding die koffie, koeken, middagmaal en enkele drankjes inhoud is ok , maar 50 Euro vragen is da nie wa veel van het goede ?



04/10/2004 Reaktie van john beton

de nickname "jhon".. word populair. ik ga er ook iets voor moeten vragen. de bedoelinng van motorfun vzw is om endurorijders te laten rijden op afwisseld terrein.zo dat is toch de bedoeling van deze site.maar wat mijnheer pistonveer schrijft is volkomen juist. 50 euro voor te eten...ik kan ook ritten gidsen en stoppen aan een frituur en vooor 20 eur zal je mogen poeffen om het op te krijgen volgens mij is motorfun ne bvba. ipv ne vzw. je kan gemakkelijk onderling afspreken via deze site bevoorbeeld. en het hoeft niks te kosten en je kunt als je wilt zelf je boterhamen met choco meebrengen .iedereen rijdt doch op eigen risico en heeft zijn eigen verzekering want vertel mij niet dat motorfun u verzekerd.? maar ja dat maakt ieder voor zijn eigen uit wat hij doet of niet doet met zijn 50 euro.



05/10/2004 Reaktie van Luc - motorfun

Beste heren john Tot mijn groeiende verbazing moet ik vaststellen dat men zich weer gaat blind staren op de deelnameprijs van een rit en iemand anders zijn rekening maakt op een zeer simplistische manier. Wanneer we twee jaar geleden Motorfun zijn opgestart was dit op vraag van verschillende klanten van motos Borremans naar een degelijke off-road rit in de streek.Onmiddelijk bleek er grote interesse te zijn in onze formule van "alles inbegrepen rit" en werd er om meer gevraagd.Maar omdat dit juridische en fiscale gevolgen heeft is er motorfun vzw gekomen : registratiekosten,juridisch en fiscaal advies,een website,beantwoorden van mails,ettelijke vergaderingen,telefoons en bijhouden van een boekhouding zijn dingen waar u niet van wakker ligt als u de door ons betaalde site gebruikt om kompleet onjuiste geruchten de wereld in te sturen. Het forum op onze site is door ons geinstalleerd juist om jullie de kans te geven om onderling af te spreken om samen ergens te gaan rijden. Wij beseffen ook dat 50 euro niet weinig is maar twee jaar ervaring met motorfun heeft ons geleerd dat we anders er beter mee ophouden en zelf ergens gaan meerijden zonder zorgen.



05/10/2004 Reaktie van john pistonveer

hallo Luc Motorfun, zoals ik reeds in mijn vorige berichten schreef , corigeer indien onjuist. Dit is dan bij deze door U rechtgezet.



05/10/2004 Reaktie van Gids Gooik en omstreken

Met deze bevestig ik dat ik wel degelijk gecontacteerd werd door Motorfun om een rit in onze streek te rijden en dat ze zelfs ZONDER overleg met mij een datum vastlegden.(19-09).Voor mij was het duidelijk hun bedoeling om op andermans zweet geld te verdienen.Op die manier is het gemakkelijk. We rijden reeds 5 jaar maandelijks een rit in een andere streek (overal in Vlaanderen)en het kost ons max. 15€.(Ontbijt,drank en middagmaal inbegrepen). De bedoeling is dat iedereen gewoon uit de kosten komt.Wel betaalt iedereen een jaarlijks lidgeld van 15€ voor de administratie. Verzekering en dergelijke is dikke larie.Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf en tekent een document dat hij op eigen verantwoordelijkheid rijdt. Gids Gooik.



05/10/2004 Reaktie van Jo - Motorfun

Gids Gooik, Ik begin het te begrijpen. Ik was verward doordat er 2 maal in Gooik zou gereden worden. 1ste maal met Johnny Notaert van Endurofun (die rit werd afgelast door politie). Het gaat hier dus om de 2de Gooik gids. Alhoewel ik mij toch meen te herinneren aan telefoon of per mail vermeld te hebben dat we tijdelijk Gooik 2 op onze kalender zouden plaatsen op 19/09, klopt het wel dat we nooit concreet hebben afgesproken om samen te gaan verkennen… door één of andere reden (voornamelijk door tijdsgebrek aan mijn zijde) zijn de contacten met de gids verwaterd en hebben we die rit veranderd in Aalst (ook omdat we dan al is in Gooik gereden hadden). Op de site van enduro.be is Gooik 2 lang blijven opstaan en heeft misschien voor misverstanden gezorgd… Wel spijtig dat de gids ons zelf nooit terug gecontacteerd heeft om zijn ontevredenheid hierover te melden. Zeker niet onze bedoeling geweest zijn terreinkennis te misbruiken. Mijn excuses aan de 2de Gooik gids voor dit misverstand.



06/10/2004 Reaktie van john beton

luc.toch nog even hebben over een andere zijn rekening maken.ik ben er volledig mee akkoord dat uw site niet gratis is.maar maak er geen commerciele bedoening van.waar je allen meer werk en kopzorgen van krijgt.het kan ook anders denk ik. de endurosport(hobby)is voor de meeste een vorm van ontspannig.en het is niet evidend om zo maar ergens en met wie? te gaan rijden.je kan ook gewoon via een forum op deze site bv.ook mensen laten afspreken en gidsen.(natuuurlijk iemand moet de site beheren en betalen maar mss zijn er sponsers te vinden of werken met een inlog code tegen een kleine vergoeding.bevoorbeeld ik(wij) rijden op die zondag daar en vertekt om dat uur en we rijden zolang enz.zonder er maar 1 euro voor te vragen. wie meewil laat maar weten via mail of andere communicatie.en als verstandige persoon weet je zelf wel hoeveel man je kan toelaten. en als het ze goed of niet goed vonden kunnen ze het wel vertellen op de forum.en daar heb je geen vzw of bvba voor nodig .idereen rijd toch op eigen risico en waar je rijd en welke risico moet de gids maar briefen zonder een of ander papier te onderteken.en geloof me het gaat ook op deze manier.en je hebt geen papier werk of andere kopzorgen. zo als ik lees met de rit te aalst.waar sommige mensen toch wel wat teleur gesteld waren en spijt hadden van de 50 euro 's .het is luc zoals je schrijft kan je gewoon gaan mee rijden zonder (admistratie)zorgen.wat het is en blijft toch een hobby. en ontspannig. en zo was het ook de bedoeling van de mensen van gooik. en en op den duur leer je wel andere pesonen kennen en worden het vrienden ipv van.... groeten



06/10/2004 Reaktie van Gids Gooik en omstreken

Ik kan John Beton alleen maar gelijk geven.Als men 50€ vraagt per rit is het de bedoeling om er aan te verdienen en niet om uit de kosten te komen en dit allemaal op andermans zweet!



06/10/2004 Reaktie van Jo - Motorfun

de mensen die in Aalst hebben meegereden, zijn op 10 oktober allemaal uitgenodigd om (volledig gratis) op een andere locatie te rijden waar de kwaliteit wel gegarandeerd is van de rit. Waarop elke rijder heel positief gereageerd heeft... maar dat komt dan spijtig genoeg niet in het gastenboek.



06/10/2004 Reaktie van john pistonveer

Dat is nu een perfecte oplossing se, dit werd als ik mij nie vergis voorgesteld door 1 van de rijders , althans toch om een korting te verkrijgen op een volgende rit , maar nu dan hélémaal gratis , goe gedaan zou'k zo zeggen. Blijft natuurlijk nog het probleem met de rit in de buurt van het Leuvense open maar daar zullen we het dan maar is ten gepasten tijde over hebben ...



06/10/2004 Reaktie van jhon beton

moet er nog zand zijn! .nu kan het toch blijkbaar "gratis" het gaat per slot van rekening toch om het rijden de fun en ontspannig .kameraad en vriendschap. en het heeft totaal "niks" met papierwinkel.fiscale blabla eten en driken te maken . als iedereen een beetje "gratis" inspaningen leverd gaan we nog mooie ritten kunnen rijden in de toekomst.



07/10/2004 Reaktie van Josken

Amaai, wat voor nen nest is dat hier allemaal zeg? Ik heb mij als enduroist ingeschreven voor de rit van 31 okt en ik wist dat het 50 euro was. Als je daar op voorhand mee instemt, waarom dan achteraf klagen (als de rit barslecht is, kan ik het begrijpen) 50 euro is inderdaad niet min, rekening houden dat je daar nog moet geraken en je fiets rijdt ook niet voor niets dus ik moet afwachten of 50 euro waard is. Blijkt dit het niet waard te zijn, zal je mij niet meer zien. Blijkt het andersom te zijn, zal ik met plezier 50 euro betalen. Tot zover deze lezing, u mag allemaal terug gaan zitten Amen



07/10/2004 Reaktie van speedy

Awel Josken , je hebt gelijk en nie gelijk vind ik. Alst goed is , ist goed, maar .... wat als je het maar niks vind, dan is die 50 Euro toch maar mooi verdwenen hé, ikzelf rij nog het liefst met een paar vrienden nen toer , die we zelf uitgezocht hebben, 95 % onverhard, gaan na de rit ne goeie drinken en ik geef dan s'avond met veel plezier die 50 Euro aan de Restaurantuitbater voor een lekker maal tesamen met mijn liefke, maar ieder wat wils natuurlijk hé



07/10/2004 Reaktie van Josken

Speedy, tuurlijk geef ik ook liever 50 euro aan mijn lief, ... ik bedoel aan het eten met mijn liefken :-) Algemeen fenomeen : als het goed, vindt iedereen het normaal, als het slecht is, wordt altijd iets gezocht om over te fitten en in dit geval is het het hoge inschrijvingsgeld! Als uw eten slecht is, gaat ge dan ook uw geld weervragen ? Ik denk dat ge dan gewoon niemer naar da restaurant gaat gaan :-) Josken



07/10/2004 Reaktie van speedy

awel Josken , ik denk , neen, ik ben er zeker van , dat als mijn eten slecht moest zijn ik zeker van mijn oren zal maken , in't restaurant zelf ofwel op zijne forum :-)) maar ik denk dat we lichtjes afwijken van de zaak. ik heb nog een vraagje voor john pistonveer : welk verhaal schuilt achter die rit in het Leuvense ?



07/10/2004 Reaktie van jhon beton

josken ik denk dat je het niet snapt?waar het hier in feite om draait.stel jos ik nodig u uit om ne heele dag te komen rijden met mij.ik geef u s.morgen 2 koffiekoeken en een tas koffie .we gaan rijden en amuseren ons.s'middags maakt mijn (bv.) vrouwke voor u ne spagettie.ne cola.enz.en je denk die jhon das ne toffe ze.ik bied u zelf nog een glaasje van mijne beste wijn aan omdat ik u simpatiek vind.en s.middags rijden we verder.en we amuseren ons nog beter.en s'avonds zeg ik tegen awel jos het was tof maar nu wil ik van u 50 euro ze .gaat ge mijne maat nog zijn ? begrijp je wat we hierboven bedoelen.



07/10/2004 Reaktie van Josken

Ja John aske azo begint :-) Nee ik begrijp waar je naar toe wilt maar ik dacht dus echt dat Motorfun een soort reis operator was voor Enduroisten en dan vind ik het normaal dat er iets van geld gevraagd wordt. Maar zoals jij het verteld, dan is het idd straf dat daar 50 euro van gevraagd wordt. Wat ik wel weet is, dat ik het eerst zelf nog moet uittesten voor ik een oordeel ga vellen. Hopelijk komen we elkaar op 31 oktober tegen hé Josken



08/10/2004 Reaktie van DABBERKE

uiteindelijk heeft iedereen gelijk, vanuit zijn standpunt gezien. Er zijn er die tevreden zijn (ook met die 50 euro) en er zijn er die niet tevreden zijn. Dus als 50 euro teveel is dan rijd ge niet mee en als het de moeite loont dan rijd ge wel mee, zo simpel is het.



08/10/2004 Reaktie van Gids Gooik en omstreken

Ik denk dat men van het onderwerp afwijkt.Het gaat hier niet over wel of niet tevreden te zijn over een bepaalde rit georganiseerd door Motorfun.HET GAAT HIER OVER DE MANIER WAAROP MOTORFUN AAN RITTEN PROBEERT TE GERAKEN:Zonder zelf veel werk te hebben op andermans zweet per deelnemer geld verdienen.Zoek maar eens een serieuze trip samen van een 120-150km,daar ben je weken of maanden mee bezig en op 1 zondag gaan zij met de eer en het geld lopen.50€ per deelnemer,daar zou 10€ voor de gids zijn.Ik vraag die 10€ niet maar ik wil ook niet dat een ander met de eer en het geld gaat lopen op mijn zweet.Zij houden per deelnemer 40€ over,reken daar 15€ af voor de onkosten:ontbijt,enkele drankjes en een spaghetti,en ze hoeden per deelnemer 25€ over.Dit X 20 deelnemers en op 1 zondag steken maar efkes 20.000 oude BFR-skes in hunne zak. Als ik gids speel komt het er voor mij niet op aan om er achter te verdienen.Enkel uit de onkosten komen en er een paar endurovrienden aan overhouden vind ik veel belangrijker.En moest ik er wel willen aan verdienen dan ging ik wel mijn trips ZELF zoeken! Groeten, Gids Gooik en omstreken.



08/10/2004 Reaktie van nobody

Ok , nu is de steen gegooid en kom ik ook uit mijn schelp, want het moet gezegd ritten "stelen" dat kan zo maar niet, de gids van Gooik en omstreken heeft meer dan gelijk , ook in mijn streek is de rit die wij jaren opgebouwd hadden "gepikt" door deze motorfungemeenschap, en wel op dezelfde manier, 1 pf 2 keer komen meerijden en dan niks meer, tot we merkten dat deze heren ritten organiseerden op "onze wegen" .



08/10/2004 Reaktie van peter cartepan

"steelen",???? 20.000 balle op ne zondang dat kan ik als misdienaar op ne zondag niet verdienen!!!!zelf niet op 4 zondagen .



09/10/2004 Reaktie van carlo

jongens toch zondag gaan we weer een ferme lap opgeven in zaventem mooie streek



09/10/2004 Reaktie van Vanoppen Erik

Motorfun, als ik dit hier allemaal lees, jullie kontroleren de rit op voorhand met de gids. Hebben jullie voor de rit in Borgloon toestemming gevraagd om te rijden in de CBR-groeve(Riemst) en aan het gemeentebestuur van Bassenge die het hele veld vol verbodsborden heeft gezet waar jullie die zondag gepasseerd zijn ? Ik denk het niet. Als jullie het verkeersreglement zouden nakijken, moesten jullie weten dat je een rit met gids (d-systeem) moet aanvragen bij de betrokken gemeentes. Als jullie op 1 van die ritten door de politie wordt aangehouden hebben jullie helemaal niets te zeggen, tenzij jullie een officiële goedkeuring kunnen voorleggen. In Borgloon heeft de plaatselijke enduroclub geen toestemming meer verkregen om een rit te organizeren, en ook mijn club, No Problem Riemst, heeft dit jaar geen toestemming gekregen van cbr om een (grote) rit te organizeren. En als medeorganizator van een endurorit vind ik de prijs van 50 € regelrechte diefstal. Met 25 € kom je makkelijk uit de kosten, die andere 25 € zijn dan voor de site te betalen ? Ik kan goed begrijpen dat er vraag is naar ritten, maar de manier waarop jullie het doen stoot mij ook voor de borst. Vanoppen Erik, enduroclub No Problem Riemst.



09/10/2004 Reaktie van Gids Gooik en omstreken

Bedankt Erik V.,we zitten op dezelfde golflengte.Op de manier van Motorfun kan het volgens mij ook niet,maar ja overal zijn er stropers hé! Gids Gooik en omstreken.



09/10/2004 Reaktie van john pistonveer

Hallo Carlo, zo te horen ga jij zondag in de buurt van Zaventem , er een flinke lap op geven , dit is dan ook in de streek rond Leuven ... ik bedoel maar dat "onze " toendertijd met veel zweet en moeite gemaakte rit nu hoogstwaarschijnlijk weer is zal gebruikt worden door de Motorfunorganisatie,maar zoals ik al enkele malen schreef , verbeter indien niet juist hé. gemakkelijk toch hé , nog een geluk voor jullie is het deze keer gratis , Misschien komen we jullie nog wel tegen , wij gaan zondag ONZE EIGEN GEMAAKTE RIT ook rijden ... Pas maar op !!



09/10/2004 Reaktie van peter

ik dacht dat noproblem niet meer bestaat (geen geld meer)



09/10/2004 Reaktie van Erik Vanoppen

Toch wel Peter, maar dit jaar hebben we niet kunnen(mogen) organizeren door grote werken in de groeve. Hopelijk lukt het wel in 2005. Met geldproblemen heeft het niets te maken.
carlo.orye
Berichten: 5
Lid geworden op: ma okt 11, 2004 15:15

je moet wel weten dat ik (carlo) geeeeeen uitstaans heb met de loonsedabbers .en het veld is voor iedereen of niet soms :evil:
everts champy
Gast

carlo.orye schreef:je moet wel weten dat ik (carlo) geeeeeen uitstaans heb met de loonsedabbers .en het veld is voor iedereen of niet soms :evil:
Het veld is inderdaad van iedereen,dat zou er nog aan mankeren.
Maar het gaat hier over gasten die met zweet gemaakte trips komen 'stelen' door eens mee te rijden en achteraf een rit organiseren waar er 50€ te betalen valt en hier houden ze dan +/- 500€ over per zondag!
Gast

Ze zijn blijkbaar ook nog zo laf van hun FORUM van hun web-side te halen! Kregen waarschijnlijk teveel klachten?????
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

OK Carlo, het veld is van iedereen, maar de wegcode ook. Als de Dabbers geen rit mogen houden , waarom jij wel (met motorfun). En in de cbr-groeve dan ? Die is niet voor iedereen, en je hebt toch ook de berg opgereden die wij "gemaakt" hebben. Ikzelf ben zeker geen heilige wat regels betreft, maar er hoeft daarom toch geen geld uitgeklopt worden. Een systeem van uitwisselen, daar kan ik best inkomen dat je eens even in de groeve passeert, maar als iedereen eventjes iets organizeert en daar gaat rijden, dan zullen we eens zien hoelang het nog duurt.
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

Anonymous schreef:Ze zijn blijkbaar ook nog zo laf van hun FORUM van hun web-side te halen! Kregen waarschijnlijk teveel klachten?????
Als gast is het erg makkelijk om een ander voor laf uit te maken :!:
Er bestaat de mogelijkheid om je naam er bij te zetten.

Verders is hun agenda met ritten ook nogal geslonken. Dus er is weldegelijk iets met de kritiek gedaan. Er is ook regelmatig op de kritiek gereageerd door motorfun, mag ook gezegd worden.
Joey
Berichten: 1
Lid geworden op: ma okt 11, 2004 17:51

Beste endurovrienden,

de enige kritiek die ik aanvaard in heel die affaire is die van de jongens van Riemst. We zijn daar inderdaad te licht overgegaan. Heb het er gisteren met Carlo over gehad. Dat was achteraf bekeken niet correct (wist nu wel niet dat jullie rit daar dit jaar niet kon doorgaan)... heb begrip voor jullie standpunt waarvoor excuses! Wat al de rest betreft van stelen van ritten is absoluut opgeblazen tot en met... de mensen die ons persoonlijk kennen weten beter. En dan nog de 50 €... als Motorfun een meerwaarde aan een rit kan geven waar anderen 50 € voor over hebben dan is dat onze zaak. Maar als er inderdaad zoveel kritiek binnenkomt van collega's endurorijders dan moet je als verantwoordelijke conclusies kunnen trekken en is rustig nadenken over hoe het wel verder kan of niet meer kan. Jullie weten ook dat de grens tussen legaal en illegaal in onze hobby heel kort bij elkaar licht. Als organisatie stel je je dan ook nog is kwetsbaarder op. Om misverstanden en het schrijven van verkeerde informatie tegen te gaan is het forum en gastenboek van de site gehaald.

Vraag me eigenlijk af wat die mensen waarvan we zogezegd op hun wegen rijden en ritten stelen van de WR club vinden... die gaan toch ook georganiseerd op hun wegen rijden? Ik heb daar absoluut geen problemen mee... die wegen zijn van iedereen.

Jo Borremans - Motorfun
't Schilderke
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 01, 2003 21:49
Locatie: Dodewaard

Kom op jongens, waar zijn we nou mee bezig?!? Gaan we slaan met stokken? Ik heb de rit in Borgloon gereden en die was me echt 50 euro waard. Vervolgens heb ik de rit in Aalst gereden en was ik niet tevreden. Die kritiek heb ik geuit aan het adres van Motorfun waarop ik direct het aanbod kreeg om de 10e te komen rijden, for free. Helaas kon ik niet omdat ik in Polen was anders was ik zeker gegaan. Waarom mag daar niet aan verdiend worden? Al houden zij er 40 euro aan over, wanneer het een goeie rit is betaal ik met alle plezier 50 euro. Mogen de mannen van Motorfun niet een beetje commercieel en ondernemend denken? Wie zijn wij om te beoordelen of en hoeveel iemand ergens aan mag verdienen. Willen wij alleen gebruik maken van hun organisatie en daar niets tegenover stellen? Even een kleine vergelijking ter verbeelding: Pietje koopt zijn cola bij de Aldi voor 60 eurocent omdat hij die prijs/kwaliteitverhouding goed vindt. Jean-Paul koopt zijn cola bij Albert Heijn voor 1 euro omdat hij die prijs/kwaliteitverhouding goed vindt. Is een van de cola aanbieders nu een oplichter?? Naar mijn idee niet.
dah zeede gei noch ..........
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Het bedrag van 50 euro is niet het probleem, zoals ik begrijp uit bovenstaande berichten, maar het geld verdienen via andermans routes.
De wegen zijn natuurlijk vrij, maar de route heeft iemand/club uitgezet en kan dus als "eigendom" gezien worden. Als een gids van een club benadert wordt, en instemt met de gang van zaken, dan is het die gids dus, die de boel verkoopt :!: :twisted:
Je kunt Motorfun er op aanspreken dat ze gidsen benaderen, maar die gidsen verkopen zich aan de hoogste bieder. Foeiiii :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
jofa
Berichten: 178
Lid geworden op: za aug 16, 2003 16:17
Locatie: Berghem (NB)
Contacteer:

't Schilderke schreef:......... Jean-Paul....
:lol: :lol: Hoe kóm je erop zeg! :mrgreen:
max wr450f

Ik snap het niet meer heeft Jo cola van de Albert Heijn? :lol: :lol: :lol:
't Schilderke
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 01, 2003 21:49
Locatie: Dodewaard

jofa schreef: :lol: :lol: Hoe kóm je erop zeg! :mrgreen:
Ach ja, ik heb een rijke fantasie zoals je weet :lol: :lol: :lol:
dah zeede gei noch ..........
Gast

huskie schreef:Het bedrag van 50 euro is niet het probleem, zoals ik begrijp uit bovenstaande berichten, maar het geld verdienen via andermans routes.
De wegen zijn natuurlijk vrij, maar de route heeft iemand/club uitgezet en kan dus als "eigendom" gezien worden. Als een gids van een club benadert wordt, en instemt met de gang van zaken, dan is het die gids dus, die de boel verkoopt :!: :twisted:
Je kunt Motorfun er op aanspreken dat ze gidsen benaderen, maar die gidsen verkopen zich aan de hoogste bieder. Foeiiii :wink:
Het gaat erover dat ze ergens eens met een gids gaan meerijden(enkel de organistie van Motorfun) en nadien achter de rug van die gids een rit organiseren en er grof geld aan verdienen.Dat is ritten stelen in mij ogen!
Indien de lokale gids meewerkt en akkoord gaat met het voorstel van Motorfun dan zie ik geen problemen maar blijkbaar gebeurt dit niet altijd.
DirtFreak.Q
Berichten: 88
Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
Locatie: België

Allrite...

Het begint hier uit de hand te lopen, en waarom feitelijk?

- openbare weg is van iedereen, dus iedereen mag overal rijden

- als men 50 euro voor een rit vraagt om de boel te organiseren, so be it

- een rit kan je niet 'stelen'... ik ken hier direct een parcours rijden dat ik 'toevallig' goed vind en waarvan ik al meteen kan zeggen dat een andere endurist die rit OOK rijdt... zonder dat ik hem in kwestie nooit heb gezien -> conclusie: er is al zo weinig plaats dus het is heus niet moeilijk om elkaars parcours te gaan rijden

- wie geen 50 euro wil dokken -> koop een GPS, de stafkaarten CD-ROM en wees creatief... it works

- en ten laatste: denken jullie nu niet dat je een beetje belachelijk bezig bent? We kunnen amper nog ergens rijden, tegenwoordig is het echt zoeken naar een stuk zand en dan NOG gaan we ruzie maken over het feit of piloot A het stuk zand 'eerder' ondekt heeft dan piloot B... Het is hier NIET comlumbus die Amerika moet gaan ontdekken en het is hier ook niet de Sahara waar er opeens een Oase uit het niks opdoemt die al 120 jaar 'ongeschonden' is.

Ik heb nog niet meegereden met de motorfun ritten, noch met andere ritten (ik steek mijn spul zelf ineen) maar de 50 euro zie ik simpelweg als een onkost om het spel in goede banen te leiden... misschien is het iets te veel maar daar spreek ik me hoegenaamd niet over uit. The price is what they pay for it.

En dat argument van 'men heeft onze rit gepikt' is te belachelijk om waar te zijn.

Vanaf nu zou ik dan ook graag hebben dat iedereen in Waasmunster/Sinaai uit mijn bos blijft, dank u...

GET REAL... fuck sake!
Jo Motorfun

Dat is het hem juist... wij zijn NOOIT zonder een lokale gids gaan rijden (dat zijn valse beschuldigingen!), en die mannen die gegidst hebben voor onze ritten zijn allemaal uit de regio zelf en rijden er al jaar en dag (+20 jaar!!). Het misverstand is ontstaan in Gooik, waar wij NOOIT zijn gaan rijden, die rit is door afzegging van de lokale gids Johnny veranderd naar Comblain-au-Pont. Iedereen die ingeschreven was werd toen rechtstreeks gecontacteerd voor de wijziging, maar op de site is Gooik wel blijven staan waardoor er verondersteld werd dat we zonder hun weten in Gooik zijn gaan rijden. De snuggere jongens konden in het gastenboek ook lezen dat bij de commentaar over de rit nooit over Gooik gesproken werd, maar over Comblain!!

Het is inderdaad gemakkelijk om anoniem geruchten te lanceren en er op in te pikken en gewoon mee te doen zonder ook van iets op de hoogte te zijn... wees kritisch en geloof zomaar niet alles dat wordt gezegd. Ga nooit uit van veronderstellingen!

Jo Borremans
Gast

DirtFreak.Q schreef: tegenwoordig is het echt zoeken naar een stuk zand en dan NOG gaan we ruzie maken over het feit of piloot A het stuk zand 'eerder' ondekt heeft dan piloot B...

ik steek mijn spul zelf ineen
Het gaat hier niet over de vrijheid van rijden of ontdekken van ritten,iedereen mag rijden waar hij zelf wil.

Dirtfreak.Q:
Graag uw mening over het volgende.
Ik veronderstel dat je zelf in uw streek een toffe trip uitgezet hebt.Op een bepaald moment wordt je gecontacteerd door iemand van Motorfun om eens samen te rijden in je streek.Dat doe je dan en een maand of 2 nadien zie je op motorfun een aankondiging verschijnen dat men een rit organiseert.Blijkt dit volledig uw rit te zijn en blijkt dat ze hieraan nog eens grof (+/- 20.000 FR) aan verdienen!
Hoe sta jij hier tegenover?
DirtFreak.Q
Berichten: 88
Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
Locatie: België

... tjah... wat denk je van het volgende:

ik rij met de auto van Milaan naar Como langs een pittoreske weg, en neem een vriend mee... die vind dat uiteraard super, uitzicht geweldig enz...
Enige tijd later kjig ik bvb te horen dat hij die reis opnieuw heeft gemaakt, maar ditmaal 3 mensen heeft meegenomen en hij ook nog eens 20 euro per persoon vraagt omdat hij vindt dat het om een of andere reden (gratis cola tijdens de rit?) een meerwaarde heeft...

Ben ik dan dom dat ik hem geen 20 euro vraag? of is hij gewoon commerciëel ingesteld en heeft hij het gat in de markt gevonden?

Bottom line is, die weg op zich zal nog door 5000 andere italianen bereden worden, zonder dat die ervoor betalen.
Ik zou het inderdaad niet grappig vinden, maar ik vind ik dat er weinig over te zeggen is.
Eerlijk gezegd zelfs al krijg ik daar geld voor zou ik het nog niet willen doen, want in zekere zin is degene die de rit voorrijdt altijd verantwoordelijk voor de rit.

Ik ben zeker geen fan van mega enduro ritten, en ben dan ook van mening dat een rit moet beperkt worden tot maximaal 5 motoren, om overlast te vermijden.

Trouwens ik meng me ook niet verder in de discussie want we weten niet wat de 50 euro omvat.
Wie een rit in de ardennen meerijdt betaalt meestal ook 35 euro voor een roadbook en een cola... Zelfs een stomme mountainbike rit kost al 10 euro tegenwoordig.
Inderdaad, ik rij soms met mensen mee die me een rit 'tonen' en ik zal zelf ook geen geld vragen als ik iemand anders meeneem, maar hij moet wel zelf zijn drank meenemen en er zal max. 4 man meegaan, geen 20 :)

Trouwens... gast (whoever you are)... heb je al eens een rit op gps de 2e maal gereden na een tracklog opgenomen te hebben van een eerste keer met een ervaren gids? Ik garandeer u dat je DIKWIJLS zal mogen omdraaien omdat je een wegel te snel bent ingeslaan. Een rit rji je niet 'efkens' na. Helaas misschien :?
maxwr450f
Berichten: 60
Lid geworden op: zo mei 02, 2004 21:30
Locatie: Siebengewald

Nou wil er toch wel even van zeggen dat iedreen wel eens denk goh had ik ook kunnen bedenken zo kan ik ook rijd worden en toch kopen we massaal touwstes van plastiek voor de kinderen en drinken we allemaal bier wat maar 20 ct per liter kost om te maken en ja een is er ooit begonnen met maken van bier en gekopieerd door vele andere en drink ze bijna allemaal met veel tevredenheid ben helaas nog niet met jo mee geweest maar als hij er voor kan zorgen dat we met 20 man een leuke dag hebben waar en hoe hij ook aan die rit komt. Hij zal toch nog een en ander moeten organiseren denk ik laat hem lekker 30 euro over houden per persoon als hij daar blij mee is en daardoor blijft doorgaan met organiseren van mooie tochten laat hem aub :) zijn er in ieder geval 20 die van de zelfde richting komen :) :lol:

En voor degenen die het te duur vinden overleg eens met jo of je niet kunt helpen met organisren want dan ben je dr snel achter dat het meer werk is dan je denkt .

:idea: :lol:
MaxWR450F

2fast4you
XrFred

Aan allen die 's morgens op de E40 in de file richting brussel staan : NEEM NEN ANDERE WEG, DIT IS MIJNE WEG NAAR BRUSSEL
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Iedereen heeft z'n zegje kunnen doen, toch :?: Mooi.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gesloten