Noppers,
steeds vaker pak ik mijn 125cc crosser ipv mijn 250cc.
Het handelbare karakter en het gooien en smijten over een circuit vind ik fabelachtig. Het gekke is, ik mis de extra power van m'n 250 in het geheel niet. Heb zelfs het gevoel dat ik harder rijd met m'n 125.
Ik durf later te remmen, want als het ietwat fout gaat, kan ik hem makkelijker corrigeren dan mijn 250.
Nu ben ik wel een vlieggewicht, maar ik vroeg me af of er meer mensen mijn ervaring delen.
Heb toch het idee dat jan en alleman met veels te zware motoren rondrijd, dit in de hand gewerkt door HH fabrikanten. Eerst was het een 400cc, toen een 426, nu een 450 en voor de zekerheid hebben we ook nog 500cc en 650cc.
Heeft iedereen nu echt het gevoel dat we hier op zaten te wachten?
In iedergeval ga ik terug naar mijn fijne handelbare machientje. En de steiltste klimmetjes komt dit dingetje op.
van 250cc naar 125cc!
Moderator: ghulst
nee nee , ik ben fanatiek 4 takt rijder , in die klasse heb je eigenlijk alleen keuze van 250 tot 650 , een 250 is een motorfiets als bijv yzf 250 , maakt mij veel te veel toeren (13,500 !!)om aan zn Pks te komen , waardoor eigenlijk het typische 4 takt karakter weg is ..
daarom kies ik voor een zwaardere motor (die qua gewicht helemaal niet VEEL zwaarder is)
daarom kies ik voor een zwaardere motor (die qua gewicht helemaal niet VEEL zwaarder is)
4 strokes only !!
Ben je er al bij Eric mee geweesthuskie schreef:Noppers,
steeds vaker pak ik mijn 125cc crosser ipv mijn 250cc.
En de steiltste klimmetjes komt dit dingetje op.
En kwam je er de hellingen daar mee op
Overigens wil ik zelf ook nog wel eens op zo'n "brommertje" rijden als ik de kans krijg
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik rij zelf sinds ik een 250 brommer rij eigelijk alleen maar harder , simpel weg omdat je je lang niet zo lam schakel etc... Verder merk ik er qua sturen eigelijk niets van.
Al moet ik er eerlijk bijzeggen dat ik natuurlijk geen enduro gewend ben
Al moet ik er eerlijk bijzeggen dat ik natuurlijk geen enduro gewend ben
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik heb ook wel ns getwijfeld of ik de TTR niet zou inruilen voor een lichter en handelbaarder machientje, een 400 of 250 viertaktje ofzo (ik ben niet zo'n mengsmeerder). Als je voor lange dagen en zo mogelijk rijden gaat en niet voor topsnelheid heb je aan een kleine fijne meer dan een een grote met een hoop peekaas...
Ik rij mijn motor ook op de weg en dan is een beetje inhoud wel weer lekker. Misschien later, als ik een grotere schuur heb....
Ik rij mijn motor ook op de weg en dan is een beetje inhoud wel weer lekker. Misschien later, als ik een grotere schuur heb....
Nee Ad, bij Eric nog niet, maar daar gaat hij zeker een keer heen. Daarna zal ik wel berichten hoe ik boven kwam, want dat ik boven kom, is zeker
Ben het met iedereen eens dat een 4takt kwa motorkarakter veruit beter is dan een nerveuze 2takt, zeker met technische uphills, maar over een hele dag genomen prefereer ik het lagere gewicht.
Tijdens technische hillclimb merk je hoe groot het verschil is tusen een 2takt en 4takt. Oftewel een aan/uit switch oftewel een traktor.
Mijn stelling is ook niet zozeer 2takt danwel 4takt, maar puur gewicht technisch. Ik geniet van het gooien en smijten tussen de boompjes door. Het voelt in iedergeval sneller
En Joebar, ik hoop ooit nog eens een 250 4takt te kunnen proberen. En dan hoop ik op een Ktm enduro of Yamaha enduro fiets. Dus hierbij een oproep. Wie wil een uurtje ruilen, 2takt tegen 4takt.
ps:wel een getunede 2takt
Ben het met iedereen eens dat een 4takt kwa motorkarakter veruit beter is dan een nerveuze 2takt, zeker met technische uphills, maar over een hele dag genomen prefereer ik het lagere gewicht.
Tijdens technische hillclimb merk je hoe groot het verschil is tusen een 2takt en 4takt. Oftewel een aan/uit switch oftewel een traktor.
Mijn stelling is ook niet zozeer 2takt danwel 4takt, maar puur gewicht technisch. Ik geniet van het gooien en smijten tussen de boompjes door. Het voelt in iedergeval sneller
En Joebar, ik hoop ooit nog eens een 250 4takt te kunnen proberen. En dan hoop ik op een Ktm enduro of Yamaha enduro fiets. Dus hierbij een oproep. Wie wil een uurtje ruilen, 2takt tegen 4takt.
ps:wel een getunede 2takt
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Voila, tis beslist: een 250 tweetakt gekocht voor enduro! Rij nu met TTR en zal dus serieus mogen wennen!!!! En nog véééééél aan techniek en conditie mogen werken!!!!
Wilde eerst 125 kopen, maar in de belgische wintermodder wat lichtjes hé....
Wilde eerst 125 kopen, maar in de belgische wintermodder wat lichtjes hé....
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Wat voor een eigelijk?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik denk een Suzuki RM250 uit 2002 ......
héhé, inderdaad!! De best onderhouden (wel nog 2700 EURO, maar 1e eienaar en een onderhoudsFREAK)
Als je een mailtje stuurt met een fijne foto van je TTR dan maak ik je gratis lid van www.tt600r.nl
aha villard ....
hey moet dat een ttr zijn en een 600 ??STTEVE schreef:Als je een mailtje stuurt met een fijne foto van je TTR dan maak ik je gratis lid van www.tt600r.nl
nou eigendlijk moet het een Yamaha TT600 zijn, ander Yamaha's komen in de wachtkamer, andere merken krijgen een eervolle vermelding bij de " wannabees' .....en je moet een foto insturen, verhaaltje tikken.....lidmaatschap levert eeuwige roem op...en nieuwe vrienden voor het leven, tot ze de yamaha TT weer verkopen
inderdaad! ik heb nu wel een suzuki, maar mijn TTR blijft bij mij tot het einde der dagen.....STTEVE schreef:aha villard ....
ff terug naar het topic:
Heb dus ook bewust gekozen voor 250 2T boven 4T , puur om het gewicht. Heb wel aan de vroegere 4T cross gedaan maar als je dan later met een 250 2T gaat rijden merk je gewoon dat je hiermee veel langer kunt blijven rijden (conditioneel). Ook nog eens met een 125 rondgevlogen , ging nog gemakkelijker en die hoge toeren ,voor mij is het muziek, heerlijk.
Trekkracht genoeg voor de meeste Enduros hier in NL alleen wat duurder in de onderdelen en niet zo betrouwbaar in de echt zware modder ritten.
Hier was het dus de betrouwbaarheid die de doorslag gaf.
Heb dus ook bewust gekozen voor 250 2T boven 4T , puur om het gewicht. Heb wel aan de vroegere 4T cross gedaan maar als je dan later met een 250 2T gaat rijden merk je gewoon dat je hiermee veel langer kunt blijven rijden (conditioneel). Ook nog eens met een 125 rondgevlogen , ging nog gemakkelijker en die hoge toeren ,voor mij is het muziek, heerlijk.
Trekkracht genoeg voor de meeste Enduros hier in NL alleen wat duurder in de onderdelen en niet zo betrouwbaar in de echt zware modder ritten.
Hier was het dus de betrouwbaarheid die de doorslag gaf.
Heh Hus, geloof er geen bal van! 125 jij?! Ben zelf herhaaldelijk getuige geweest dat je de 250 volledig hebt uitgemolken!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
wow!!
vandaag op een Honda 250 2003 gereden van Frans Overberg Ned.kamp.M.O.N
Wat rijdt dat lekker soepel zeg. Veel vermogen, maar vooral veel gemoedelijker ook dan mijn huidige KTM 525 4t.
Voor herhaling vatbaar
vandaag op een Honda 250 2003 gereden van Frans Overberg Ned.kamp.M.O.N
Wat rijdt dat lekker soepel zeg. Veel vermogen, maar vooral veel gemoedelijker ook dan mijn huidige KTM 525 4t.
Voor herhaling vatbaar
Pruus, hoe gaat het met je? Leuk dat je weer eens van je laat horen.
En als antwoord op je opmerking: Ja dat was een 250 2takt maar sindsdien heb ik er een 125tje bij gekocht(had een kapot blok) en nadat ik die had opgeknapt pak ik alleen nog maar dat motortje. Vandaag ook weer heerlijk gereden, en ja natuurlijk valt ie wel eens stil, vooral als ik door die dikke drap moet. Maar als je op tijd de koppeling erbij pakt, trekt ie je overal wel doorheen.
Maar dat gewicht hè. Dat is subliem voor mij. Lijkt wel een bmx.
En wat topsnelheid betreft: veels te snel voor mij
Ik rij met die 125 sneller door het bos heen, dan met m'n 250. Hij laat zich gewoon veel sneller omleggen.
Maarre JBW, een Honda 2takt die soepeler loopt dan een 525 4 takt, dat is wel heel cru. Hou het maar een beetje stil, want voor je het weet koopt iedereen weer 2 takten.
Trouwens het blijkt dat Evinrude(Buitenboord motoren) een 2 takt hebben die zuiniger, stiller, krachtiger, en schoner is als een 4 takt met de zelfde
cilinderinhoud. Wauw De 2 takt is niet dood, maar begint aan een revival.
En als antwoord op je opmerking: Ja dat was een 250 2takt maar sindsdien heb ik er een 125tje bij gekocht(had een kapot blok) en nadat ik die had opgeknapt pak ik alleen nog maar dat motortje. Vandaag ook weer heerlijk gereden, en ja natuurlijk valt ie wel eens stil, vooral als ik door die dikke drap moet. Maar als je op tijd de koppeling erbij pakt, trekt ie je overal wel doorheen.
Maar dat gewicht hè. Dat is subliem voor mij. Lijkt wel een bmx.
En wat topsnelheid betreft: veels te snel voor mij
Ik rij met die 125 sneller door het bos heen, dan met m'n 250. Hij laat zich gewoon veel sneller omleggen.
Maarre JBW, een Honda 2takt die soepeler loopt dan een 525 4 takt, dat is wel heel cru. Hou het maar een beetje stil, want voor je het weet koopt iedereen weer 2 takten.
Trouwens het blijkt dat Evinrude(Buitenboord motoren) een 2 takt hebben die zuiniger, stiller, krachtiger, en schoner is als een 4 takt met de zelfde
cilinderinhoud. Wauw De 2 takt is niet dood, maar begint aan een revival.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: za apr 03, 2004 17:51
- Locatie: Limburg (B)
paar maanden geleden heb ik jullie informatie gevraagd over de aankoop van een husq 250 uit 1989.
deze heb ik nu een tijdje gereden (eerste keer crossen trouwens) en ik wil liever naar 125 omdat ik het nog allemaal moet leren
die 250 is me te heftig en te zwaar, en zou het graag wat beter willen leren. Op dit moment rijdt de husq met mij ipv andersom.
dus bij deze, als iemand wilt ruilen???? of overnemen??
deze heb ik nu een tijdje gereden (eerste keer crossen trouwens) en ik wil liever naar 125 omdat ik het nog allemaal moet leren
die 250 is me te heftig en te zwaar, en zou het graag wat beter willen leren. Op dit moment rijdt de husq met mij ipv andersom.
dus bij deze, als iemand wilt ruilen???? of overnemen??
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: za apr 03, 2004 17:51
- Locatie: Limburg (B)
oh trouwens, nu kan ik een honda cr 125 kopen voor weinig, maar die heeft de velgen kapot (vandaar de oproep naar velgen - zie vraag/aanbod)
dus als iemand een setje heeft, aleen de velg, naven zijn goed, laat het me even weten
dus als iemand een setje heeft, aleen de velg, naven zijn goed, laat het me even weten
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Ik heb net mijn WR (bijna) uit de deur gedaan omdat ik inderdaad merk dat er alleen maar harder wordt gereden naar mate het spel minder weegt en explosiever is...
Ik ben het trouwens volledig met JoeBar eens, ik ben ook niet echt fan van het 'sleur in de toeren voor power' karakter van de nieuwe generatie enduro's.
En laten we eerlijk zijn waar kan je die spullen nog optimaal gebruiken buiten een crossterrein?
De gemiddelde hooivorken die ik al naar mijn hoofd heb zien wijzen doen je tweemaal denken
Ik ben het trouwens volledig met JoeBar eens, ik ben ook niet echt fan van het 'sleur in de toeren voor power' karakter van de nieuwe generatie enduro's.
En laten we eerlijk zijn waar kan je die spullen nog optimaal gebruiken buiten een crossterrein?
De gemiddelde hooivorken die ik al naar mijn hoofd heb zien wijzen doen je tweemaal denken
jerome_mattie,
die 250 is me te heftig en te zwaar, en zou het graag wat beter willen leren. Op dit moment rijdt de husq met mij ipv andersom.?
Waarom leg er niet een paar voetpakkingen onder. Wordt de motor wat tammer en smeuiger van.
Mischien dat Husky rijders ook wel andere tips hebben om dat ding zodanig te temmen dat ook jij hier fijn mee kunt rijden.
die 250 is me te heftig en te zwaar, en zou het graag wat beter willen leren. Op dit moment rijdt de husq met mij ipv andersom.?
Waarom leg er niet een paar voetpakkingen onder. Wordt de motor wat tammer en smeuiger van.
Mischien dat Husky rijders ook wel andere tips hebben om dat ding zodanig te temmen dat ook jij hier fijn mee kunt rijden.