Hoi , ik heb een KTM adventure die ik reglmatig gebruik voor off road ritten . Is reeds voorzien van roadbookhouder ( Touratech ) . Maar wil nu mijn moto voorzien van GPS . Maar heb géén idee waar ik die nog
zou kunnen plaatsen ( gebrek aan plaats ) zonder dat die direct naar de vaantjes is bij de minste valpartij .
Iemand ervaring bij het plaatsen op zo'n moto . En elk advies omtrent de aanschaf van GPS is welkom . Doelstelling : volgend jaar een transtunisia of iets dergelijks rijden .
GPS op KTM Adventure
Moderator: ghulst
Hoi,
heb de Garmin C 60 geplaatst naast de Touratech roadboekhouder.
gewoon gat in geboord, buisje opgeschroefd, en originele fietshouder van Garmin op bevestigd. Heeft de ganse Transtunesia, en de bijkomende valpartijen stand gehouden.
Enig nadeel van Garmin is dat de veertjes achter de batterijtjes afbreken op onverhard.
Sta al te popelen om volgend jaar terug te keren en de KTM de sporen te geven.
heb de Garmin C 60 geplaatst naast de Touratech roadboekhouder.
gewoon gat in geboord, buisje opgeschroefd, en originele fietshouder van Garmin op bevestigd. Heeft de ganse Transtunesia, en de bijkomende valpartijen stand gehouden.
Enig nadeel van Garmin is dat de veertjes achter de batterijtjes afbreken op onverhard.
Sta al te popelen om volgend jaar terug te keren en de KTM de sporen te geven.
Rijden, nu, en waar het nog kan!
-
Keet,
Ik heb in eerste instantie mijn Garmin III+ met een standaard TT-houder en een TT-dwarsstang op het stuur gemonteerd.
Lijkt een mooie oplossing maar na een goede valpartij was de antenne kapot en zo'n ding is stinkend duur (meer dan 80 Euro).
Ook is de standaardhouder van TT gewoon niet geschikt voor offroad ritten. De verende klemmetjes vertonen al haarscheurtjes als je ze koopt en ze breken gegarandeerd!!!!
Uiteindelijk heb ik een actieve antenne gekocht (slechts 45 Euro) en een upgrade kit voor de TT-houder. Je kunt natuurlijk ook meteen zo'n luxe houder kopen met extra vibratie rubbers (zie TT-catalogus).
Deze heb ik gemonteerd op die de extra dwarsstang op het stuur.
Dit werkt perfect. Ik ben super tevreden.
Afgelopen zaterdag nog met een handstand over het stuur van de motor geduikeld maar werkelijk NUL probleem.
Als je je E-mail adres achterlaat stuur ik je wel een foto.
(Of Freek moet een handige manier vinden om foto's op deze site te krijgen ))
Groeten,
Fr@venture
Ik heb in eerste instantie mijn Garmin III+ met een standaard TT-houder en een TT-dwarsstang op het stuur gemonteerd.
Lijkt een mooie oplossing maar na een goede valpartij was de antenne kapot en zo'n ding is stinkend duur (meer dan 80 Euro).
Ook is de standaardhouder van TT gewoon niet geschikt voor offroad ritten. De verende klemmetjes vertonen al haarscheurtjes als je ze koopt en ze breken gegarandeerd!!!!
Uiteindelijk heb ik een actieve antenne gekocht (slechts 45 Euro) en een upgrade kit voor de TT-houder. Je kunt natuurlijk ook meteen zo'n luxe houder kopen met extra vibratie rubbers (zie TT-catalogus).
Deze heb ik gemonteerd op die de extra dwarsstang op het stuur.
Dit werkt perfect. Ik ben super tevreden.
Afgelopen zaterdag nog met een handstand over het stuur van de motor geduikeld maar werkelijk NUL probleem.
Als je je E-mail adres achterlaat stuur ik je wel een foto.
(Of Freek moet een handige manier vinden om foto's op deze site te krijgen ))
Groeten,
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
-
- Site Admin
- Contacteer:
Nooit geen problemen mee gehad. Ik heb 'm er 3 jaar op zonder problemenFr@venture schreef:Ook is de standaardhouder van TT gewoon niet geschikt voor offroad ritten. De verende klemmetjes vertonen al haarscheurtjes als je ze koopt en ze breken gegarandeerd!!!!
Mail ze maar naar mijOf Freek moet een handige manier vinden om foto's op deze site te krijgen ))
Groeten,
Fr@venture
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.