koelingsproblemen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
barry!!

hallo, kameraad van me heeft zijn cr125 onlang gereviceed, nu hebben we het probleem dat zijn motor al het kvs er weer uitdrukt via de overloop. waterpomp draait ook gewoon. we hebben eens de dop er af gehad en toen ff gekeken wat er gebeurde. maar elke keer als die ff gas gaf. vloog het kvs er uit. hoe meer gas, hoe meer kvs er uit vliegt (zonder dop).

we dachten eerst aan ontluchten, maar dit is wat anders. ik zelf denk dat zijn koppaking lek is, en zo lucht via de cilinderkop in de kvs ruimte perst en zo al het kvs er uit drukt....

wat jullie?
Rudy
Contacteer:

Dat hoort gewoon :roll: , er koelvloeistof staat onder een redelijke druk als het warm is (0,5bar oid) daarom moet je die dop ook niet losdraaien als hij warm is :roll: :wink:,staat zelfs op die dop Afbeelding.
Als je meer gasgeef begint het spul sneller te stromen... als jij die dop dan los heb kan er idd wel wat uitkomen :lol:
gassen

Lijkt verdacht veel op een lekke koppakking.
Het klopt dat normaal dit altijd stroomt, maar als het de overloop uit gedrukt wordt............

Plaats de zuiger in de bovenste stand, fixeer dit.
Via het bougiegat de handel op druk zetten MET een radiateur die tot de nok is gevuld.
Bubbles :cry: Koppakking naar de knoppen.......
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
barry!!

rudy, als hij goed warm is kun je de radiateur dop er wel afdraaien, als je maar voorzichtig doet, dan spuit het er ook niet uit of zo...

maar wat ik dus bedoel, is dat als ik het bij mijn cr125 probeer. dus gewoon gas geven in de vrij, met de radiateur dop er op., dat je het dus wel ziet stromen en iets er overheen lekt. dat is normaal.

maar bij hem, is dus bij elke gasstoot die je geeft. dat het er echt uit wordt geperst. spuit er dus gewoon uit. en dat is niet goed...

en gassen: dat zullen we idd eens gaan proberen. maar tis me niet helemaal duidelijk,. als ik de zuiger boven in zet. en dan druk zetten... dat heeft toch geen zin, je moet hem dan toch voor het bdp zetten? anders kun je ook geen druk opbouwen...

kromme is dat er ook net een nieuwe koppaking op zit...
barry!!

dus gewoon gas geven in de vrij, met de radiateur dop er op
---------------------------------------------------

op moet AF zijn :), anders kun je het ook niet zien stromen he ;)
JoeBaR

probeer even een andere radiateur dop , dit deed wonderen bij mijn KTM :idea:
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
mxrider#28

barry!! schreef:rudy, als hij goed warm is kun je de radiateur dop er wel afdraaien, als je maar voorzichtig doet, dan spuit het er ook niet uit of zo...

maar wat ik dus bedoel, is dat als ik het bij mijn cr125 probeer. dus gewoon gas geven in de vrij, met de radiateur dop er op., dat je het dus wel ziet stromen en iets er overheen lekt. dat is normaal.

maar bij hem, is dus bij elke gasstoot die je geeft. dat het er echt uit wordt geperst. spuit er dus gewoon uit. en dat is niet goed...

en gassen: dat zullen we idd eens gaan proberen. maar tis me niet helemaal duidelijk,. als ik de zuiger boven in zet. en dan druk zetten... dat heeft toch geen zin, je moet hem dan toch voor het bdp zetten? anders kun je ook geen druk opbouwen...

kromme is dat er ook net een nieuwe koppaking op zit...
zet jij hem maar lekker in ODP dan gaat de lucht er uit via de uitlaatport. als je een beetje logisch nadenkt word het wel duidelijk waarom de zuiger in BDP moet staan... de druk moet je trouwens niet met de zuiger zelf maken maar met een luchtslang of zoiets dergelijks
barry!!

sorry hoor dat ik het in het begin niet helemaal begreep :roll: :shock:

sjonge jonge
Plaats reactie