Ha jullie,
behalve de grotere tank, bijbehorend zadel en fan, is er nog meer verschil in de EXC en MXC versie?
Op een amerikaans forum las ik dat de MXC meer een close ratio bak zou hebben maar op de KTM site zie ik weer dat de Amerikaanse modellen afwijken. Er staat daar niets over versnellingsbakverhoudingen.
groet
Rwin
Verschil 525 EXC / MXC
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Heeft die mxc geen crossbak?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
In de mxc, steekt daar een motor in van de sx(cross) of van de exc(enduro) ? In puur vermogen scheelt dat wel een pk'tje of 7/8 denk(weet) ik. De exc heeft ook tammere nokkenassen en een zwaarder vliegwiel in dan de sx. Wat versnellingen betreft : de sx heeft een hele lange 1ste, de exc heeft een hele korte 1ste.De 2de vd exc komt +/- overeen met de 1ste van de sx, de derde vd exc met de 2de vd sx enz.
Mooie avatar , Eric
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik heb een omgebouwde 520 sx gehad. De eerste 4 versnellingen zijn identiek aan de cross (sx), de 5de en de 6de waren een soort overdrive versnelling. Heb slechts enkele keren volgas in 6de kunnen rijden, 150km/u op een lange rechte zandbaan was geen probleem !erwindob schreef:Het is in ieder geval geen SX bak want er zitten 6 versnellingen in. Maar theoretisch kan natuurlijk de 1e langer zijn en de rest korter op elkaar.
@TTT 1e 4 lager gegeared.
Houdt dat in dat de 1e 4 versnellingen korter zijn. En dat dat dan weer goed gemaakt wordt met een langere eindoverbrenging waardoor feitenlijk juist 4 en 5 langer worden dan standaard en 1 t/m 4 ongeveer gelijk zijn aan een standaard EXC?
Houdt dat in dat de 1e 4 versnellingen korter zijn. En dat dat dan weer goed gemaakt wordt met een langere eindoverbrenging waardoor feitenlijk juist 4 en 5 langer worden dan standaard en 1 t/m 4 ongeveer gelijk zijn aan een standaard EXC?
goeie vraag. maar daar weet ik het antwoord niet op.
Mijn redenatie is eenvoudig zo: in zand, tussen bomen op single tracks (in nederland dus) en op steile rots hellingen gebruik je alleen de lage versnellingen. Als deze wat dichter bij elkaar liggen is dat goed.
De 5 en 6 zijn leuk voor op het asfalt of lange grind wegen.
Net de transpana (in spanje) gereden, een heel ervaring 525 rijder zei dat ie de 6 de hele week niet gebruikt had.
In ieder geval kan de eindoverbrenging eenvoudig naar smaak aangepast worden. Volgende week kan ik je uit eerste hand vertellen hoe het rijdt
Mijn redenatie is eenvoudig zo: in zand, tussen bomen op single tracks (in nederland dus) en op steile rots hellingen gebruik je alleen de lage versnellingen. Als deze wat dichter bij elkaar liggen is dat goed.
De 5 en 6 zijn leuk voor op het asfalt of lange grind wegen.
Net de transpana (in spanje) gereden, een heel ervaring 525 rijder zei dat ie de 6 de hele week niet gebruikt had.
In ieder geval kan de eindoverbrenging eenvoudig naar smaak aangepast worden. Volgende week kan ik je uit eerste hand vertellen hoe het rijdt
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Weet je zeker dat de SX ook echt andere nokkenassen heeft? Ik dacht dat het alleen in het vliegwiel, de carb en de kleppen zat. Als iemand de bestelnummers van die dingen kan opzoeken dan weten we het zeker.Erik V schreef:In de mxc, steekt daar een motor in van de sx(cross) of van de exc(enduro) ? In puur vermogen scheelt dat wel een pk'tje of 7/8 denk(weet) ik. De exc heeft ook tammere nokkenassen en een zwaarder vliegwiel in dan de sx. Wat versnellingen betreft : de sx heeft een hele lange 1ste, de exc heeft een hele korte 1ste.De 2de vd exc komt +/- overeen met de 1ste van de sx, de derde vd exc met de 2de vd sx enz.
Jaspeedphreax schreef:Weet je zeker dat de SX ook echt andere nokkenassen heeft?
Jo VdB
De MXC heeft een elektrische koelventilator standaard.
Door die lange verhoudingen moet je vaak in éérste waar anderen in tweede doorkunnen. Verder is het voor de mindergoden onder ons (waar ik mezelf bijreken) mischien niet slechter dat de langereverhoudingen hem iets in toom houden. Wie deze beer onder controle heeft met een tandwieltje van 13 vooraan, is klaar voor het WK enduro.
Xander
Door die lange verhoudingen moet je vaak in éérste waar anderen in tweede doorkunnen. Verder is het voor de mindergoden onder ons (waar ik mezelf bijreken) mischien niet slechter dat de langereverhoudingen hem iets in toom houden. Wie deze beer onder controle heeft met een tandwieltje van 13 vooraan, is klaar voor het WK enduro.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
tandjes verhouding stap tussen versn.
exc mxc exc mxc exc mxc
1 14:34 16:32 2.43 2.00
2 17:31 18:30 1.82 1.67 1.33 1.20
3 19:28 20:28 1.47 1.40 1.24 1.19
4 22:26 22:26 1.30 1.18 1.13 1.18
5 24:23 24:24 0.96 1.00 1.36 1.18
6 26:21 21:18 0.81 0.86 1.19 1.17
Dus... de MXC bak versnellingen zijn veel mooier gespreid maar ten koste van een hogere 1 en lagere 6.
exc mxc exc mxc exc mxc
1 14:34 16:32 2.43 2.00
2 17:31 18:30 1.82 1.67 1.33 1.20
3 19:28 20:28 1.47 1.40 1.24 1.19
4 22:26 22:26 1.30 1.18 1.13 1.18
5 24:23 24:24 0.96 1.00 1.36 1.18
6 26:21 21:18 0.81 0.86 1.19 1.17
Dus... de MXC bak versnellingen zijn veel mooier gespreid maar ten koste van een hogere 1 en lagere 6.