Wanneer ik lang (en hard) op de weg rijdt lekt het oliereservoir van mijn remvloeistof (achteraan). Het potje is met de pomp verbonden d.m.v. een simpel plastiek darmpje en het is net die aansluiting (aan potje) dat lekt. Vermoedelijk door: 1) opwarming olie door intensief gebruik en 2) doordat de darm dicht bij de uitlaatbocht ligt. Heb de darm wat verder van de uitlaat gelegd en zal zien wat het geeft. Door de lichte lekkage begint de binnenkant van mijn chassis zelfs te roesten!
Iemand nog voorstellen? (zijn er nog tt rijders met zelfde probleem??)
oliereservoir achterrem TTR
Moderator: ghulst
en het is ook nog eens geen olieJoop schreef:Rem olie is altijd super dunhornet911 schreef:neen hoor, de olie wordt echt te warm (=flinterdun)
Dr_Bean
Nee, geen problemen mee. Misschien is een beter isolerende (dikkere?) slang een oplossing, of is de slang bij de aansluiting geschadigd, waardoor de remvloeistof naar buiten wordt geperst.
Heb je er toevallig geen DOT5 in plaats van DOT4 in gedaan ?
DOT5 is een stukkie agressiever en vreet diverse soorten rubber gewoon aan. Ook lak kan hier niet zo goed tegen.
DOT5 is een stukkie agressiever en vreet diverse soorten rubber gewoon aan. Ook lak kan hier niet zo goed tegen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Neen hoor, dot 4!!! Maar is al simpel opgelost! Gewoon een stevig spanbandje rond gevesen en goed vastgezet! Als het nu nog lekt.....
DOT5 is Siliconenolie: Tast niks aan, maar kan ABSOLUUT niet vermengt worden met normale remvloeistof en is voor crossgebruik absoluut ongeschikt.Sjokske schreef:Heb je er toevallig geen DOT5 in plaats van DOT4 in gedaan ?
DOT5 is een stukkie agressiever en vreet diverse soorten rubber gewoon aan. Ook lak kan hier niet zo goed tegen.
DOT5.1 (uitvinding van Castrol...) is weer wel 'normale 'remvloeistof. Zowel Dot4 als Dot5.1 zijn aggressief en lossen lak op.
@Hornet911: Kijk de slang daar eens goed na: misschien zitten er kleine scheurtjes in door uitdroging en oververhitting. Als de slang beschadigd is... beter vervangen natuurlijk!
Om verdere oververhitting uit te sluiten kan je goed een stuk, flink wat dikkere, slang pakken, dat in de lengte openknippen en over het bestaande slangetje schuiven. Paar tiewraps erom zodat het netjes aansluit. Dit zal de remslang beschermen tegen de warmte.
(dus als het ware een extra buitenslangetje eromheen maken)
succes
Dr_Bean
Thanks, zal ik zeker eens proberen als mijn spanbandje niet helpt!!Dr_Bean schreef:Sjokske schreef: @Hornet911: Kijk de slang daar eens goed na: misschien zitten er kleine scheurtjes in door uitdroging en oververhitting. Als de slang beschadigd is... beter vervangen natuurlijk!
Om verdere oververhitting uit te sluiten kan je goed een stuk, flink wat dikkere, slang pakken, dat in de lengte openknippen en over het bestaande slangetje schuiven. Paar tiewraps erom zodat het netjes aansluit. Dit zal de remslang beschermen tegen de warmte.
(dus als het ware een extra buitenslangetje eromheen maken)
succes
Dr_Bean