Hallo,
Ik weet een KTM 600 cc uit 1986 te koop te staan.
Type weet ik nog niet, maar het is een luchtgekoelde 4 takt off the road.
Waarschijnlijk kapotte krukas of drijfstang lager.
Weet iemand nog wat aardige adresjes voor onderdelen en/of werkplaatshandboeken ?
Iemand misschien ervaring met het splitsen van zo'n blok?
Alle weetjes zijn welkom.
Groeten,
Ronald
KTM 600cc
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma aug 23, 2004 22:17
- Locatie: Rotterdam
Nieuw winterprojekt, opknappen KLR 600 uit 1985
Werkplaatshandboek heb ik wel elektronisch, 80 MB. Kan ik eventueel op cd branden. Het is een zeeer vriendelijk blok om aan te sleutelen, maar in 50.000 km heb ik nooit het blok hoeven splitsen. Onderdelen: alles is nieuw te koop, want het blok is pas een jaar geleden uit produktie gegaan. Kost wel aardig wat. De enige goede bron die ik ken, vooral als het onderdelen voor iets anders dan het blok betreft, is Eddy Lemmens.
Deze motoren zijn vanaf 250 euro in lopende staat te koop, dus als je een nieuwe krukas nodig hebt kun je beter wachten tot er een compleet rijdend geval te koop is ergens (lees: op marktplaats)
Deze motoren zijn vanaf 250 euro in lopende staat te koop, dus als je een nieuwe krukas nodig hebt kun je beter wachten tot er een compleet rijdend geval te koop is ergens (lees: op marktplaats)
Twente Rulez!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma aug 23, 2004 22:17
- Locatie: Rotterdam
Alvast bedankt voor het aanbod om het werkplts.handboek op cd te willen branden, ik zal het onthouden.
Vergis ik me, of is het niet zo'n populair model ?
Althans, ik kan niet veel imitatie onderdelen vinden (misschien zoek ik verkeerd).
B.v. bij Wiseco zuigers, staat deze ook niet in hun lijstje (wel de LC4)
Sleutelen aan een motor kan leuk zijn, maar als er alleen maar originele onderdelen voor zijn te krijgen, kost dat waarschijnlijk een vermogen.
Vergis ik me, of is het niet zo'n populair model ?
Althans, ik kan niet veel imitatie onderdelen vinden (misschien zoek ik verkeerd).
B.v. bij Wiseco zuigers, staat deze ook niet in hun lijstje (wel de LC4)
Sleutelen aan een motor kan leuk zijn, maar als er alleen maar originele onderdelen voor zijn te krijgen, kost dat waarschijnlijk een vermogen.
Nieuw winterprojekt, opknappen KLR 600 uit 1985
Die KTM's worden ook al sinds 1987 niet meer geproduceerd. Ik heb er toen zelf jaren op gereden, het zijn kwalitatief zeer goede motoren. De viertakt OTR markt werd toen gedomineerd door de Honda XR600 en de viertakt KTM had dus een duidelijk kleiner aandeelVergis ik me, of is het niet zo'n populair model ?
Althans, ik kan niet veel imitatie onderdelen vinden (misschien zoek ik verkeerd).
B.v. bij Wiseco zuigers, staat deze ook niet in hun lijstje (wel de LC4)
De KTM viertakten waren voor 1987 voorzien van een luchtgekoeld ROTAX motorblok .. kwalitatief zeer goede motoren met een tandriem aandrijving voor de nokkenas ... mij is bekend dat een Yamaha XT/TT 600 zuiger in dit motorblok past (misschien met enkele kleine aanpassingen) onderdelen zijn idd nog nieuw te verkrijgen ,al is dat in Nederland vrij prijzig t.o.v Duitsland...
4 strokes only !!
Je moet (zoals gezegd) zoeken naar Rotax. Wiseco maakt er allerlei zuigers voor. Er bestaan ook zo'n 20 verschillende nokkenassen. Het was indertijd de beste off the road, straatlengtes beter dan XR en XT en zo. Maar ook anderhalf keer zo duur. Kijk maar es op mijn site http://drive.to/pom dan vind je wel wat. Hier en daar moet je goed opletten om nix te missen, er staat erg veel op.
En verlekker je ook maar eens op www.rotax.net ....
En verlekker je ook maar eens op www.rotax.net ....
Twente Rulez!