hallo,
weet iemand hoe je kunt voorkomen dat er vuil in de carburateur komt? Volgens mij via het kunststof dekseltje dat de kabeltrommel en acceleratiepompsysteem afdekt? Heeft iemand een idee? Mag ik dat ding af kitten? Aan de onderkant zit er een gat, waar dient dat voor? Volgens mij moet het hier binnen komen.
De vlotterbak is na een paar 100 km al vervuild en de acceleratie-membraan wordt er ook niet schoner op.
driekske
vuil in carburateur van WR426-2002
Moderator: ghulst
Op mijn ex. KTM 400 EXC zat dezelfde carb, ik had echter nooit last van vervuiling. Ik maakte het membraan 2 keer jaar schoon bij ±2500 cross/enduro en offroad km's. Bij mij in de vlotterbak zat nooit rommel. Zit er wel een afdicht rubbertje op het stangetje wat het membraan aan duwt? Na het schoon maken smeerde ik altijd nog iets vet in het afdicht rubbertje. Of zit er misschien rommel in de tankAnonymous"]hallo,
weet iemand hoe je kunt voorkomen dat er vuil in de carburateur komt? Volgens mij via het kunststof dekseltje dat de kabeltrommel en acceleratiepompsysteem afdekt? Heeft iemand een idee? Mag ik dat ding af kitten? Aan de onderkant zit er een gat, waar dient dat voor? Volgens mij moet het hier binnen komen.
De vlotterbak is na een paar 100 km al vervuild en de acceleratie-membraan wordt er ook niet schoner op.
driekske
Joop schreef:Op mijn ex. KTM 400 EXC zat dezelfde carb, ik had echter nooit last van vervuiling. Ik maakte het membraan 2 keer jaar schoon bij ±2500 cross/enduro en offroad km's. Bij mij in de vlotterbak zat nooit rommel. Zit er wel een afdicht rubbertje op het stangetje wat het membraan aan duwt? Na het schoon maken smeerde ik altijd nog iets vet in het afdicht rubbertje. Of zit er misschien rommel in de tankAnonymous"]hallo,
weet iemand hoe je kunt voorkomen dat er vuil in de carburateur komt? Volgens mij via het kunststof dekseltje dat de kabeltrommel en acceleratiepompsysteem afdekt? Heeft iemand een idee? Mag ik dat ding af kitten? Aan de onderkant zit er een gat, waar dient dat voor? Volgens mij moet het hier binnen komen.
De vlotterbak is na een paar 100 km al vervuild en de acceleratie-membraan wordt er ook niet schoner op.
driekske
dat rubbertje kan ik me niet herinneren, maar ik kijk nog even. Maar als op dat punt het vuil al gearriveerd is, dat vind ik al te ver! Dat moet eerder tegen gehouden worden. Tenminste, als het daar naar binnen komt. Ik kan niks anders verzinnen. Ik bedoel, via de luchtfilterbak kan het toch ook niet in de vlotterbak komen? Ik heb ongeveer 500km gereden en het is weer stotteren. tank is brandschoon van binnen. Zou het kunnen dat een van de afvoerslangen een onderdruk maakt? Ik weet het effe niet. Ga in ieder geval het plastic dekseltje beter afdichten
Ik heb met mijn ex (YZ426F) hetzelfde probleem gehad.Anonymous schreef:hallo,
weet iemand hoe je kunt voorkomen dat er vuil in de carburateur komt? Volgens mij via het kunststof dekseltje dat de kabeltrommel en acceleratiepompsysteem afdekt? Heeft iemand een idee? Mag ik dat ding af kitten? Aan de onderkant zit er een gat, waar dient dat voor? Volgens mij moet het hier binnen komen.
De vlotterbak is na een paar 100 km al vervuild en de acceleratie-membraan wordt er ook niet schoner op.
driekske
Spuit je hem af met een hogedrukreiniger toevallig ? Die blaast namelijk lekker vuil richting de acceleratiepomp via, jawel, je raadt het al, de open onderzijde van het plastic afdekkapje. Misschien afplakken met tape terwijl je hem afspuit, en toch regelmatig het membraan en asje van de accleratiepomp schoonmaken. Enne, een keer de afdichting van het asje vernieuwen kan ook wonderen verrichten.
De nieuwe types Keihin-carburateurs hebben daarom dus de bediening van de acceleratiepomp inwendig geplaatst
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Het zit onderaan.
Ik probeer het uit te leggen...
Je hebt het "rolletje" waar je gaskabel aan vast hangt.
Daaronder heb je een fijn metalen stangetje dat bedient wordt door het bewegen van dit rolletje. HIEROP zit zo'n rubberen "harmonica"hoesje.
Aan de onderzijde heb je dan het membraan zitten.
De stang duwt eigenlijk tegen het metalen middenstuk van het membraan.
Trouwens, je kan die membranen in 3 uitvoeringen krijgen !! Het verschil is de lengte van het metalen stukje --> regelt dus de duur van de inspuiting.
Jo VdB
Ik probeer het uit te leggen...
Je hebt het "rolletje" waar je gaskabel aan vast hangt.
Daaronder heb je een fijn metalen stangetje dat bedient wordt door het bewegen van dit rolletje. HIEROP zit zo'n rubberen "harmonica"hoesje.
Aan de onderzijde heb je dan het membraan zitten.
De stang duwt eigenlijk tegen het metalen middenstuk van het membraan.
Trouwens, je kan die membranen in 3 uitvoeringen krijgen !! Het verschil is de lengte van het metalen stukje --> regelt dus de duur van de inspuiting.
Jo VdB
zou het kunnen zijn dat dit door bepaalde motormerken dit balgrubbertje zelf gemonteerd wordt? Ik zie het niet in mijn werkplaatshandboek staan en zelf ben dit ding ook nooit tegengekomen (motor nieuw gekocht). Zou het kunnen dat KTM en andere Keihin FCR gebruikers dit rubbertje extra monteren? Want dan is het snel opgelost, dan ga ik even bij een KTM-dealer langs.
De makkelijkste oplossing, even een KTM rubbertje monteren.zou het kunnen zijn dat dit door bepaalde motormerken dit balgrubbertje zelf gemonteerd wordt? Ik zie het niet in mijn werkplaatshandboek staan en zelf ben dit ding ook nooit tegengekomen (motor nieuw gekocht). Zou het kunnen dat KTM en andere Keihin FCR gebruikers dit rubbertje extra monteren? Want dan is het snel opgelost, dan ga ik even bij een KTM-dealer langs.