Makkelijke off-road, comfortabele vering, techniek/motor is hoogstaand en draait mooi en zuiver, zonder rare klachten. Heb hem helemaal origineel gehouden (uitlaat standaard, nokkenas op zijn WR) dus geen lawaai in het groene woud. En is voor mij sterk genoeg, ben te laat begonnen met motorrijden om hem voluit te benutten, dus hou mezelf en motortje heel. Rijdt wat mij betreft makkelijker dan de WR450, die heeft een bruter karakter, het is maar wat je gewend bent natuurlijk, maar ik denk toch sneller te kunnen met een 426 omdat je hiermee minder hard afgestraft wordt bij een foutje.
Enige echte kwaal is de carburatie, en dan het vuil wat er in komt (nog niet helemaal duidelijk hoe). Dit geeft enkele problemen: hij stottert natuurlijk door vuil voor de hoofdsproeier, reageert slecht op snel accelereren (membraan vuil), en deze effecten geven een slechte verbranding in de cilinder wat ook nog eens de bougie vuil laat slaan. Als iemand hiervoor een oplossing kent, laat maar komen!
ondanks dit toch een aanrader, ook voor laatbloeiers.
WR 426 F 2002
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: vr nov 25, 2005 13:02
- Locatie: Boutersem
Ik kocht net een WR426. Heel toffe motor, maar de vorige eigenaar heeft 'm achteraan laten verlagen. Vraag is nu hoe je de vering achteraan wat hoger kan laten komen mits kleine ingrepen?
Desmodaddy schreef:Ik kocht net een WR426. Heel toffe motor, maar de vorige eigenaar heeft 'm achteraan laten verlagen. Vraag is nu hoe je de vering achteraan wat hoger kan laten komen mits kleine ingrepen?
veer opspannen???
wat dat zwartslagen van die bougie betreft... kan je oplossen (als het zoals jouw rede komt) door carburateur te kuisen...
waarom bougie nog vetslaagt!: aan gas draaien zonder dat motor draait of voor het starten... injectie spuit in waardoor hij verzopen staat... bougie slaagt vet door te starten...
dus: niet aan de gas draaien zonder dat de motor draait.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300