Reactie Balade CODEVER Wégimont
Moderator: ghulst
De rit was kort weg fantastisch, mooie omloop (mochten wel wat technischer stukken in gezeten hebben) zeer goed georganiseerd en ook het weer zat mee.
Gisteren om 8 uur in Riemst vertrokken en via kleine(maar snelle )landweggetjes naar het kasteel van Wégimont gecrosst, even tanken in Barchon en dan TC en inschrijven. Veel bekende gezichten,ook enkele forumleden en dan vertrekken rond 10 uur. Het eerste gedeelte is makkelijk, met weinig verassingen, alleen de bepijling laat te wensen over . Regelmatig komen er rijders onze richting uit die tevergeefs de goede richting vonden. Eenmaal de vallei van de Ourthe in wordt het iets technischer en dus ook mooier rijden, waaronder een mooie passage achter een kasteeltje. Rond half 12 zitten we aan de barbeknoei, sorry voor het woord, maar de rauwe worsten en kippebil moet ik met een flinke geut cola doorspoelen . Om 12u15 terug vertrokken, eerst nog de verkeerde richting uit, maar eens terug op het goede spoor is het een mooie ,lange en glibberige passage door een bos. Dan gaat het richting Rémouchamps naar de zijflank van "la redoute", de helling met de haarspeldbochten en gladde leistenen. Het stuk na bedevaartsoord Banneux duiken we opnieuw het bos in. Op de weg passeren enkele snelle jongens die in het bos iets te snel rijden om ook nog wat pijlen te kunnen zien. Na een paar keer haasje over zijn ze bij de les en blijven dan toch achter ons hangen. Nog even tanken op 6 km van het einde, dan kunnen we in 1 ruk weer naar Riemst. Om 14u15 zijn we terug in het kasteel, nog even wachten om de waarborg terug te krijgen en dan richting mijnterril in Rétinne : even echt klimmen, dan nog naar de CBR-groeve voor de kick nog "eventjes" De Berg op en dan naar het clublokaal alles doorspoelen. Moe maar voldaan na een mooie rit en een mooie après rit die ons totaal toch op een 230 km brachten. Volgend jaar doen we dat nog eens.
Degene die deze rit niet hebben gereden hebben echt wat gemist.
Mooie passages vooral na de BBQ.
We zijn met 10 noppenforumers de rit aangevangen maar er waren er al snel een paar tussenuit gekropen zonder dat ik het in de gaten had.
Op het eind waren we nog met 6 man over en waar de rest gebleven is
Ook tegen het einde van de rit nog een lelijke val van Stijn gezien maar gelukkig zonder veel schade.
Volgend jaar ben ik hier zeker weer van de partij en ik hoop dan dat ik ook een paar clubleden kan overhalen om mee te gaan want dan zal hun mond open vallen van verbazing wat ze dan zien wat daar allemaal nog mogelijk is om te rijden.
Bedankt Medenoppenforumers voor de gezelligheid
Mooie passages vooral na de BBQ.
We zijn met 10 noppenforumers de rit aangevangen maar er waren er al snel een paar tussenuit gekropen zonder dat ik het in de gaten had.
Op het eind waren we nog met 6 man over en waar de rest gebleven is
Ook tegen het einde van de rit nog een lelijke val van Stijn gezien maar gelukkig zonder veel schade.
Volgend jaar ben ik hier zeker weer van de partij en ik hoop dan dat ik ook een paar clubleden kan overhalen om mee te gaan want dan zal hun mond open vallen van verbazing wat ze dan zien wat daar allemaal nog mogelijk is om te rijden.
Bedankt Medenoppenforumers voor de gezelligheid
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ho ho ho ad dat je ons niet gezien hebt wil nog niet zeggen dat we niet geweest zijn mc geldermalsen is met 9 man geweest waarvan 4 forum leden dus even overnieuw tellen aub
Inderdaad een mooie tocht.
In elk geval waren er van de 6 noppenforummers die onze groep telde (Guyke, Ad F, Jan_B , Estivie, Kanarie -gino- , Jo VdB) en de 2 nog-niet-noppenforummers (Franky en Davy), maar 3 ECHTE mannen...
Dit bleek althans bij de modderpoel waar de keuze 2-voudig was (rechts voor de mietjes, links voor de mannen)
Enne, ik zal nog moeten blijven oefenen om Ad F voor te kunnen blijven
Jo VdB (uw bandenmonteur van dienst....)
In elk geval waren er van de 6 noppenforummers die onze groep telde (Guyke, Ad F, Jan_B , Estivie, Kanarie -gino- , Jo VdB) en de 2 nog-niet-noppenforummers (Franky en Davy), maar 3 ECHTE mannen...
Dit bleek althans bij de modderpoel waar de keuze 2-voudig was (rechts voor de mietjes, links voor de mannen)
Enne, ik zal nog moeten blijven oefenen om Ad F voor te kunnen blijven
Jo VdB (uw bandenmonteur van dienst....)
Zondagochtend om kwart voor zes vertrokken uit Hengelo en nu via Duitsland gereden, dat scheelt , om kwart over acht al in Wegimont. Na inschrijven vlot vertrokken op route. Enkele pijlen stonden niet echt goed dus een paar keer verkeerd gereden. Voor mij klapten twee deelenemers in elkaar toen de een een pijl te laat zag en plotseling remde. Ik vond het stuk voor de barbeque niet zo mooi als het vervolg na de middag waar enkele mooie glibberige paden, afdalingen en klimmen zaten. wat mij opviel was dat net als vorig jaar bij het kasteel van Harze de bepijling niet optimaal was. Ik ben ze van alle kanten tegengekomen. Verder niets dan lof voor deze rit.
Volgend jaar weer
Volgend jaar weer
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ook nog een beetje legaal toevallig ? Zo ja, dan kan het een mooie optie zijn voor een weekendje. Lekker dichtbij en toch weer eens wat anders.ad f schreef: Volgend jaar ben ik hier zeker weer van de partij en ik hoop dan dat ik ook een paar clubleden kan overhalen om mee te gaan want dan zal hun mond open vallen van verbazing wat ze dan zien wat daar allemaal nog mogelijk is om te rijden.
(Ribbels zijn weer bijna OK om te brommeren )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Het was inderdaad een mooie rit. In de namiddag op een brede kiezelweg onderuit geschoven in een haakse linkse & een lelijke smak gedaan. Zoals Jan_B toen al tegen me zei: ver genoeg vooruit kijken. Volgende keer doe ik het ook maar terug wat voorzichtiger, want had die bocht helemaal fout ingeschat (en de ondergrond ook, want die was veel harder dan ik dacht ). Zondagavond dacht ik even dat er één en ander gebroken was in m'n hand want die deed verschrikkelijk pijn (tas koffie opheffen lukte niet...), maar ondertussen valt dat heel goed mee...
Nog even de 2 foto's die ze daar hebben genomen:
Allez, nu gaat deze echte man (volgens Jo VdB zijn definitie) zijn motor eens kuisen, want da's er gisteren niet van gekomen...
Bedankt voor de leuke dag mede NF'ers!
Nog even de 2 foto's die ze daar hebben genomen:
Allez, nu gaat deze echte man (volgens Jo VdB zijn definitie) zijn motor eens kuisen, want da's er gisteren niet van gekomen...
Bedankt voor de leuke dag mede NF'ers!
Montesa Cota 315R
Jajaja, slecht uitvlucht Jan ...................mietjeJan_b schreef:Dit mietje heeft wel snel zijn motor schoon
Sorry Henk , maar ik bedoelde eigenlijk ons eigen clubje "de taludrijders"henk-v schreef:ho ho ho ad dat je ons niet gezien hebt wil nog niet zeggen dat we niet geweest zijn mc geldermalsen is met 9 man geweest waarvan 4 forum leden dus even overnieuw tellen aub
Die krijg je bijna nooit nergens mee naar toe
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
Nou Ad, dan rijdt je gewoon met ons mee als je in België komt rijden hé. Het gaat wel wat langzamer aan toe als ik je hoorde vertellen zondag (en het verslagje van Wim lees nadat ie z'n halfautomatische koppeling had getest bij jullie) maar da's niet zo erg als thuis blijven hé...
Montesa Cota 315R
He joep als je nu zorgt dat de volgende rit in belgie je motor weer klaar is kan je ook mee Maar dan wel de goed kant boven houden De ondergrond is daar een stuk harderjofa schreef:Jajaja, slecht uitvlucht Jan ...................mietjeJan_b schreef:Dit mietje heeft wel snel zijn motor schoon
Mischien moeten we Jo VdB een keer uitnodigen om wat slootjes mee uit te baggeren in het voorjaar
Nooit nergens is altijd ergensad f schreef: Sorry Henk , maar ik bedoelde eigenlijk ons eigen clubje "de taludrijders"
Die krijg je bijna nooit nergens mee naar toe
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
jan schreef
Mischien moeten we Jo VdB een keer uitnodigen om wat slootjes mee uit te baggeren in het voorjaar [/quote]
lijkt me leuk. daar wil ik bij zijn
Mischien moeten we Jo VdB een keer uitnodigen om wat slootjes mee uit te baggeren in het voorjaar [/quote]
lijkt me leuk. daar wil ik bij zijn
dah zeede gei noch ..........
-
- Contacteer:
inderdaad , na het buikje rondgegeten te hebben was het het mooiste gedeelte van het traject , de rit staat zeker in mijn agenda voor volgend jaar , helaas geen medeforumnoppers tegen het lijf gelopen of beter gezegd gezien aleen spijtig dat we redelijk lang moesten wachten om onze borg terug te krijgen wij waren redelijk vroeg terug rond 2u30 ,maarja eerst een pintje gedronken dan maar anders was alles picobello