KTM Delaer Van Meel Motoren in Made rekende 1.5 uur voor het vervangen van olie en filters van mijn 2003 640 adventure. Is dat normaal?
De beschermplaat was er al af, en de topkuip was er al af.
olie en filters vervangen 640 adventure
Moderator: ghulst
Nee, alleen olie en filters vervangen, geen kleine beurt. Ik heb aan de chef werkplaats en aan Van Meel zelf opheldering gevraagd en de eerste kwam niet verder dan "dat aftappen hé, dat kost veel tijd", de tweede kwam niet verder dan dat bij een volgende actie iets verrekend kon worden. Helemaal ruk dus.
Volgende keer maar eens Heli Motors of dan maar Brouwer/Zwartebroek proberen. Motoport Rotterdam (waar ik hem gekocht heb) mogen er natuurlijk al helemaal niet meer aanzitten.
Volgende keer maar eens Heli Motors of dan maar Brouwer/Zwartebroek proberen. Motoport Rotterdam (waar ik hem gekocht heb) mogen er natuurlijk al helemaal niet meer aanzitten.
"Waarom niet "
Als ik in de werkplaats kom en de zuiger ligt tussen het afval in de spoelbak, de cylinder staat in het stof in de vensterbank, de tank staat op het kale beton, enz.. Ik krijg hem terug met een vette kras in de tank. Het visje zat niet op (of niet goed en dus afgesprongen) de ketting, een olieslang kwam tegen de uitlaat en is dus gesmolten met vette olieplas als gevolg.
Dan heb ik het wel een beetje gehad.
Ik hoor van insiders tussen de monteurs dat iedereen binnen Motoport Rotterdam het rotdingen vind (KTM dan) behalve Toon de directeur. Dan is de basis voor gedegen onderhoud wel dun.
Als ik in de werkplaats kom en de zuiger ligt tussen het afval in de spoelbak, de cylinder staat in het stof in de vensterbank, de tank staat op het kale beton, enz.. Ik krijg hem terug met een vette kras in de tank. Het visje zat niet op (of niet goed en dus afgesprongen) de ketting, een olieslang kwam tegen de uitlaat en is dus gesmolten met vette olieplas als gevolg.
Dan heb ik het wel een beetje gehad.
Ik hoor van insiders tussen de monteurs dat iedereen binnen Motoport Rotterdam het rotdingen vind (KTM dan) behalve Toon de directeur. Dan is de basis voor gedegen onderhoud wel dun.
@ Zot,
"noppenforum" staat niet tussen de links
Jo VdB
"noppenforum" staat niet tussen de links
Jo VdB
"Ik heb een adres dichterbij voor jullie"
Helaas Zot, ik heb een KTM stempeltje nodig voor de garantie.
Trouwens, als ie niet meer in de garantie zit doe ik het onderhoud helemaal zelf. Ik vertrouw die ongemotiverde prutsmonteurtjes niet. Maar ja, die garantievoorwaarden ....
Helaas Zot, ik heb een KTM stempeltje nodig voor de garantie.
Trouwens, als ie niet meer in de garantie zit doe ik het onderhoud helemaal zelf. Ik vertrouw die ongemotiverde prutsmonteurtjes niet. Maar ja, die garantievoorwaarden ....
Olie aftappen , en verversen .. een vers filtertje monteren !!!
Daar breng je je motor toch niet voor weg?.. het is nog minder werk dan een fietsband plakken !!!! ..euh .. die breng je daar toch ook niet voor naar de fietsenmaker?..
Daar breng je je motor toch niet voor weg?.. het is nog minder werk dan een fietsband plakken !!!! ..euh .. die breng je daar toch ook niet voor naar de fietsenmaker?..
BIERTAKT crossen en zuupn
"Olie aftappen , en verversen .. een vers filtertje monteren !!!
Daar breng je je motor toch niet voor weg?.. "
Dus wel als je recht op garantie wil behouden. Als ik geen dealer bonnetjes heb voor onderhoud dan vervalt de garantie.
Daar breng je je motor toch niet voor weg?.. "
Dus wel als je recht op garantie wil behouden. Als ik geen dealer bonnetjes heb voor onderhoud dan vervalt de garantie.
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
dan schrijf je zelf toch even een kladje? dat doen zoveel motorzakenJWJanssen schreef:"Olie aftappen , en verversen .. een vers filtertje monteren !!!
Daar breng je je motor toch niet voor weg?.. "
Dus wel als je recht op garantie wil behouden. Als ik geen dealer bonnetjes heb voor onderhoud dan vervalt de garantie.
"dan schrijf je zelf toch even een kladje? dat doen zoveel motorzaken"
Ik ga dat riscico niet lopen. Twee voorbeelden:
- Een 6 maanden oude Honda CBR600 met erg rot geluid uit het blok. Dat ding gaat naar Honda Nederland. Die halen het kuipwerk eraf en zien een imitatie oliefilter. Het ding ging direct terug naar de eigenaar, helaas garantie vervallen.
- De krukas van een vriend zijn KTM 950S draait in Turkije kapot. Alles vergoed (behalve vakantiepret bedref), en gerepareerd. Als hij geen dealer onderhoud had gedaan had hij lekker in de stront kunnen zakken.
Importeurs kunnen hun poot gewoon stijf houden. Het staat in de garantie bepalingen dat onderhoud door een gekwalificeerd bedrijf gedaan moet worden, geen discussie mogelijk.
Geeft ook wel een geruststellend gevoel, je kan altijd een ander de schuld geven als er iets mis gaat.
Ik ga dat riscico niet lopen. Twee voorbeelden:
- Een 6 maanden oude Honda CBR600 met erg rot geluid uit het blok. Dat ding gaat naar Honda Nederland. Die halen het kuipwerk eraf en zien een imitatie oliefilter. Het ding ging direct terug naar de eigenaar, helaas garantie vervallen.
- De krukas van een vriend zijn KTM 950S draait in Turkije kapot. Alles vergoed (behalve vakantiepret bedref), en gerepareerd. Als hij geen dealer onderhoud had gedaan had hij lekker in de stront kunnen zakken.
Importeurs kunnen hun poot gewoon stijf houden. Het staat in de garantie bepalingen dat onderhoud door een gekwalificeerd bedrijf gedaan moet worden, geen discussie mogelijk.
Geeft ook wel een geruststellend gevoel, je kan altijd een ander de schuld geven als er iets mis gaat.