Heren en de weinige dames,
Ik heb een probleem met mijn DR. Vorige week vrijdag kwam ik thuis van een klein uurtje file knallen op mijn DR.
Toen ik thuis kwam heb ik de motor uitgezet en daarna realiseerde ik me dat ik geen groen lampje (neutraal stand) zag
Dus ik dacht ach hij staat vast nog in zijn versnelling. Dus ik de contactsleutel weer om en wat bleek geen stroom op de bike. Niet eens om mijn lampjes op het dashbord te branden. Een uurtje daarvoor had ik nog getankt en ben ik zo weg gereden.
Nu staat de accu dus aan de lader, maar ik ben bang dat dat niet het probleem is.
Dus wat moet ik nog meer checken?
Wie helpt?
Groeten,
Bas
Geen stroom op mijn DR!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
zaten de schroefjes van de accupool goed vast ?
die willen nog wel eens los trillen
anders even checken of de minkabel achter op het blok vast zit
en soms zijn "gewoon"de draadjes onder het contactslot geoxideerd
maar eerst maar even afwachten of de accu oplaad en niet is overleden , is mij ook gebeurd van het ene op het andere moment
als de accu echt inwendig kortsluiting heeft kun je niet rustig gaan slapen met de lader aangesloten want dan wil de boel wel eens oververhitten en evt. gaan branden
in principe zou de dynamo moeten werken anders had je nooit kunnen rijden met een lege accu
die willen nog wel eens los trillen
anders even checken of de minkabel achter op het blok vast zit
en soms zijn "gewoon"de draadjes onder het contactslot geoxideerd
maar eerst maar even afwachten of de accu oplaad en niet is overleden , is mij ook gebeurd van het ene op het andere moment
als de accu echt inwendig kortsluiting heeft kun je niet rustig gaan slapen met de lader aangesloten want dan wil de boel wel eens oververhitten en evt. gaan branden
in principe zou de dynamo moeten werken anders had je nooit kunnen rijden met een lege accu
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Thanks voor de snelle info!!!BIG88 schreef:zaten de schroefjes van de accupool goed vast ?
die willen nog wel eens los trillen
anders even checken of de minkabel achter op het blok vast zit
en soms zijn "gewoon"de draadjes onder het contactslot geoxideerd
maar eerst maar even afwachten of de accu oplaad en niet is overleden , is mij ook gebeurd van het ene op het andere moment
als de accu echt inwendig kortsluiting heeft kun je niet rustig gaan slapen met de lader aangesloten want dan wil de boel wel eens oververhitten en evt. gaan branden
in principe zou de dynamo moeten werken anders had je nooit kunnen rijden met een lege accu
Ik zal het even checken!
Groeten,
Bas (die nu met een zaklampje bij de accu lader zit )
Accu was vol. Met alle hoop het contact omgedraaid, maar nog steeds helemaal niks. Ik ga morgen even kijken of er wat zit bij het contactslot.
Mocht het niet lukken dan ga ik maar even de KNMV bellen. Die kunnen me dan mooi even helpen. Ik geloof dat het niks is......
Ik hou jullie op de hoogte....
Groeten,
Bas
Mocht het niet lukken dan ga ik maar even de KNMV bellen. Die kunnen me dan mooi even helpen. Ik geloof dat het niks is......
Ik hou jullie op de hoogte....
Groeten,
Bas
Probleem opgelost!!!
Een draadje onder het contact was gebroken bij het soldeer.
Even opnieuw gesoldeerd en klaar is klara!!!
Groeten,
Bas
Een draadje onder het contact was gebroken bij het soldeer.
Even opnieuw gesoldeerd en klaar is klara!!!
Groeten,
Bas
Ook hetzelfde gehad. Met solderen is het opgelost. Daarna de draadjes met tie-wrap goed vastgezet. Door het trillen gaat het kapot.
Oene
Oene