carb-info gevraagd

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
KidDieX
Berichten: 37
Lid geworden op: wo aug 13, 2003 08:49
Locatie: leuven
Contacteer:

voor een projectje (dont ask 8) ) ben ik op zoek naar een andere carb, en gezien de basis van het project in de XR-lijn ligt, had ik graag geweten wat voor carbs er op de XR-modellen staan. Ik ben namelijk op zoek naar een carb, iets van 34 tot 36 mm diameter, met een push and pull bediening.
Indien er iets in die grootte-orde op andere fietsen zit hoor ik het ook graag uitertaard. Alvast bedankt!
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

wat voor projectje is het
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
KidDieX
Berichten: 37
Lid geworden op: wo aug 13, 2003 08:49
Locatie: leuven
Contacteer:

Don't ask zei ik :wink: ...

Honda CB250RS, wat wil zeggen dat er een blok insteekt van een XL250S (met iets hogere compressie), dat weer verwant is met de XR250 blokken. Steekt momenteel een 28/30 carb op. het blok zou een beetje gekieteld worden, en misschien kan ik in plaats van sproeier-aanpassingen ook in de weer met een grotere carb. Vandaar dat ik effe wou weten wat er op de andere XR'etjes steekt, kwestie van het in de familie te houden. Andere tips zijn ook steeds welkom uiteraard...
the rednas
Berichten: 147
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
Locatie: dr350

als ik het goed herinner heeft een xr250 een 34mm carb, ik had er nog eentje liggen maar net tijdje tegen verkocht, ik zal ff kijken of ik ergnst wat meer info over de carb kan vindne in een werkplaatshandboek, maar ik dacht 34mm.
KidDieX
Berichten: 37
Lid geworden op: wo aug 13, 2003 08:49
Locatie: leuven
Contacteer:

al bedankt!
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik heb nog een 36mm Mikuni liggen. Is 3.000 kilometer mee gereden en is 4 maanden oud en heeft jouw push & pull bekabeling. Hij gaat weg inclusief gashandvat, gaskabels, chokeknopjes e.d.

Is dat wat voor je?
:toost:
Plaats reactie