heey manne,
heb zelf een honda crf (450 van 2002 en geen sm)
nu rij ik er meestal zondag's mee en ben geen competitierijder,
maar nu zit het zo dat ik om het half jaar een nieuw disrtibutieketting moe steke,om het jaar nieuw titanium kleppe en piston ,
is dit bij alle crf's zo en hoe zat dat bij de andere merken/modellen zoals de nieuwere crf's en ktm sx'en enzo???
bedankt
Onderhoud CRF
Moderator: ghulst
Om het half jaar een nieuwe distributie ketting lijkt mij wel erg snel. Hetzelfde geldt voor elk jaar nieuwe kleppen en piston, of rij je misschien wel 20000 km per jaar?
Met mijn KTM EXC 400 had ik 6000 enduro/offroad/ cross kilometers gereden in 2,5 jaar en had ik deze onderdelen echt nog niet vervangen. De motor liep nog steeds als een zonnetje.
Met mijn KTM EXC 400 had ik 6000 enduro/offroad/ cross kilometers gereden in 2,5 jaar en had ik deze onderdelen echt nog niet vervangen. De motor liep nog steeds als een zonnetje.
Ik rij met mijn honda CRF HM 450 ongeveer 6000km per jaar maar dan is de distributieketting nog echt niet versleten.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je er mee omgaat en dat je het normale onderhoud op tijd doet o.a. motorolie (links) verversen ( +- om de 500 km ) Omdat er maar zo weinig olie in zit wordt deze sneller vuil. De carterolie (versnellingsbakolie)(rechts) laat ik meestal wat langer zitten want als ik die aftap dan kun je amper zien dat er met gereden is.
Van de inlaat kleppen moet je wel op tijd de klepspeling kontroleren want die willen nog wel eens krapper worden ( bij mij al na zo'n 2500km moeten stellen )
Als jij zo weinig rijdt dan kan je gemakkelijk een paar jaar met dezelfde zuiger en kleppen en distributieketting rijden lijkt mij. (of het moet zijn dat je altijd tegen de toerenbegrenzer aan rijdt)
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je er mee omgaat en dat je het normale onderhoud op tijd doet o.a. motorolie (links) verversen ( +- om de 500 km ) Omdat er maar zo weinig olie in zit wordt deze sneller vuil. De carterolie (versnellingsbakolie)(rechts) laat ik meestal wat langer zitten want als ik die aftap dan kun je amper zien dat er met gereden is.
Van de inlaat kleppen moet je wel op tijd de klepspeling kontroleren want die willen nog wel eens krapper worden ( bij mij al na zo'n 2500km moeten stellen )
Als jij zo weinig rijdt dan kan je gemakkelijk een paar jaar met dezelfde zuiger en kleppen en distributieketting rijden lijkt mij. (of het moet zijn dat je altijd tegen de toerenbegrenzer aan rijdt)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
nee hoor,zo rij ik nu niet
meestal ga ik elke zondag trainen en om de 2-3 maand olie verversen
meestal ga ik elke zondag trainen en om de 2-3 maand olie verversen