losse spaken

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Estivie
Contacteer:

Mijn voorwiel vertoont wat (of heel veel...) losse spaken. Ik heb het wiel al eens binnengebracht bij een fiets- & motorzaak, maar daar vertelden ze dat ze niet vaster konden, wegens vastgeroest. Klopt het dat die dingen muurvast gaan zitten? zijn er truukjes om ze opnieuw los te krijgen dan, of is het gewoon proberen met een setje nieuwe spaken er naast?
adje

Spuit alle spaaknippels in met WD40 en laat dat een nacht intrekken en dan kan je 9 van de 10 keer zo de spaaknippels weer draaien :idea:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
[h]onda

Ik heb hetzelfde gehad met m'n achterwiel. Ook enkele losse spaken en ze zaten ook muurvast. Toen alles een paar dagen achter elkaar ingespoten met kruipolie en dan telkens ff eraan draaien dat ze losgaan. Bij mij gingen de meeste wel los, maar helaas ene draaide ik over en om die te vervangen moesten andere spaken ook eruit, en daar kreeg ik er een paar ook niet van los, dus toen heb ik nieuwe spaken moeten laten zetten :( dat was ook een duur grapje :S
Estivie
Contacteer:

Misschien een domme vraag, maar waarom moeten alle spaken er uit als je er 1 wil vervangen?
dennisktm

Estivie schreef:Misschien een domme vraag, maar waarom moeten alle spaken er uit als je er 1 wil vervangen?
er wordt niet gezegd alle spaken, maar bij verschillende wielen is het inderdaad nodig om er een paar los te halen om de eigenlijke spaak te vervangen
Gast

Banden eraf , nadat alles is ingespayd met olie , de vlam erop en warm stoken.
gegarandeerd suc6.

LET WEL OP MET SPUITBUSSEN EN VUUR!

PS gebruik een GOEDE nippelsleutel, mocht het hier niet mee lukken neem de good old groptang.
Plaats reactie