scottoiler installeren

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Jorro
Berichten: 18
Lid geworden op: do aug 28, 2003 17:48
Locatie: Schiedam

Ik wil graag mijn scottoiler installeren op de big. Nu heb ik van een monteur van Motoport aangewezen gekregen op de motofiche dat het slangetje 51 (zie link) de "vacuum hose" is. Nu heb ik mijn tank eraf maar kan dat slangetje niet vinden. Heeft een van jullie een digitale versie van het werkplaatshandboek, zodat dat misschien duidelijkheid kan geven?

http://home.kabelfoon.nl/~fagosens/SU2411A2.gif
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

het bewuste slangetje zit op mijn big (750 van '89) vast op een pijpje bovenkant en vooraan op de linkse carburateur. Het slangetje leidt naar de brandstofpomp die net onder de carburateurs links op het frame zit. Voor een iets duidelijker tekeningetje:
http://www.motofiches.com/sites/TYRBUW/ ... S&id=SR43A
Keep on smiling!
Jorro
Berichten: 18
Lid geworden op: do aug 28, 2003 17:48
Locatie: Schiedam

Het is gelukt! Het systeem druppelt netjes een maal per 30 seconden. Het inderdaad een heel simpel slangetje. Ik geloof dat het op model '97 naar de rechter carburateur is verhuisd (als je op de motor zit de rechter carb.) Volgens mij hoef je geeneens de tank eraf te halen, als je van plan bent zoiets er op te zetten, maar dan kan je natuurlijk wel het slangetje makkelijker wegwerken.
Gast

Jorro schreef:Het is gelukt! Het systeem druppelt netjes een maal per 30 seconden.
Hoi Jorro,

Ik wil de pret niet drukken maar ik heb ook verhalen gehoord van Scotters die 30 cc in 1 seconde op een achterband deponeren omdat hij bleef hangen.

Nu geeft dat niks als je van spectaculaire driften houdt in een bocht maar zoniet zou ik hem regelmatig kontroleren of er geen vuil ergens in is blijven hangen.

Groeten,
LEO
BasGort
Berichten: 143
Lid geworden op: di jul 20, 2004 17:49
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ga morgen een osco installeren. Die moet beter zijn dan de scottoiler. Geen geneuzel met de het slangtje. Gewoon aan een palletje trekken en klaar is klara!

Bevindingen volgen!

Groeten,
Bas
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Nog simpeler is gewoon een (navulbaar) spuitbusje op een (tijdens het rijden) bereikbare plaats monteren.
Slangetje boven de ketting uit laten komen en klaar ben je.
Kost bijna niets en je kunt smeren wanneer je dat nodig lijkt (bijv. als je net uit de prut komt) :idea: :idea:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
BasGort
Berichten: 143
Lid geworden op: di jul 20, 2004 17:49
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

BasGort schreef:Ga morgen een osco installeren. Die moet beter zijn dan de scottoiler. Geen geneuzel met de het slangtje. Gewoon aan een palletje trekken en klaar is klara!

Bevindingen volgen!

Groeten,
Bas
Heren,

De Osco zit erop!

Hij lekt nog een beetje, maar dat komt denk doordat ik hem te vol heb gedaan.

We zullen zien hoe het werkt tijdens mijn woonwerk kilometertjes.

Groeten,
Bas
Internationale DR Big Meeting
19 - 20 - 21 MEI 2006
Zie www.DRBigClubHolland.nl
Plaats reactie