Wie heeft ervaring met een ktm 525 exc 2003.
ben altijd al gecharmeerd van deze machine en kan er nu een kopen.
Van 1e eigenaar slechts 2200 km gereden
Maar je hoort allerlei verhalen over ktm,slechte kopbouten,slechte koppelingshuizen,kapot lopen,erg duur in onderhoud.
Wie kan mij op weg helpen en eens eerlijk zeggen wat wijsheid is,kopen of droom laten varen en wat anders zoeken.
Help help,ben benieuwd naar jullie reacties
Alvast bedankt
Hans
ktm 525 exc 2003 kopen of niet kopen
Moderator: ghulst
Hans,
ik heb zelf een 520 EXC van 2001 (in gebruik sinds 11/2000)
Het is inderdaad zo dat elk bouwjaar van de EXC wel "iets" heeft
De 2000 bv. te kleine radiator en geen naaldlagers in koppelingshuis
De 2001 bv. slechte rollagers in nokkenas en loskomende decompressieschroef
De 2002 bv. , daar had je haarscheurtjes (of erger) aan de kroonplaten
Enzovoort...
In elk geval wordt er veel onzin verteld. Mijn ervaring is dat als de motor goed onderhouden wordt (olie verversen, oliefilters vervangen, ketting niet te strak, regelmatig klepspeling nakijken, steeds propere luchtfilter, elke 3000 à 4000 km vervangen van distibutieketting, ...), het een degelijke machine is.
De slechte bouten in de kop was trouwens een probleem van de 2004-machines (hadden 8.8 in de kop ipv de benodigde 10.9) Probleemke van enkele eurocenten, maar wel flink vervelend !! (en ontolerabel trouwens )
Onderhoud van KTM is erg goedkoop in vergelijk met bv Japanners.
Bv distributieketting 37 €
Koop dus gerust die 525 indien je zeker bent van zijn onderhoud.
En laat je geen zever wijsmaken.
Jo VdB
ik heb zelf een 520 EXC van 2001 (in gebruik sinds 11/2000)
Het is inderdaad zo dat elk bouwjaar van de EXC wel "iets" heeft
De 2000 bv. te kleine radiator en geen naaldlagers in koppelingshuis
De 2001 bv. slechte rollagers in nokkenas en loskomende decompressieschroef
De 2002 bv. , daar had je haarscheurtjes (of erger) aan de kroonplaten
Enzovoort...
In elk geval wordt er veel onzin verteld. Mijn ervaring is dat als de motor goed onderhouden wordt (olie verversen, oliefilters vervangen, ketting niet te strak, regelmatig klepspeling nakijken, steeds propere luchtfilter, elke 3000 à 4000 km vervangen van distibutieketting, ...), het een degelijke machine is.
De slechte bouten in de kop was trouwens een probleem van de 2004-machines (hadden 8.8 in de kop ipv de benodigde 10.9) Probleemke van enkele eurocenten, maar wel flink vervelend !! (en ontolerabel trouwens )
Onderhoud van KTM is erg goedkoop in vergelijk met bv Japanners.
Bv distributieketting 37 €
Koop dus gerust die 525 indien je zeker bent van zijn onderhoud.
En laat je geen zever wijsmaken.
Jo VdB
Hans,
Ik heb zelf een KTM 400 EXC gehad van bj. 2000 en heb hier 6000 km zonder problemen mee gecrosst en offroad gereden (dus alleen cross en offroad km). In deze periode is het motorblok nooit los geweest en hij liep nog steeds als een zonnetje, ook de distributie ketting had ik nog niet vervangen. Ik was wel super content over deze KTM. In 2003 een nieuwe KTM 450 EXC gekocht, helaas deze weer snel door een zwaar hartinfarct moeten verkopen. De nieuwe eigenaar heeft er daarna het hele enduro seizoen meegereden, naar volle tevredenheid, ook nu nog. Alleen is de onsteking kapot gegaan eind vorig jaar, maar deze is door een goede regeling door een nieuwe vervangen. Zelf heb ik net weer een bijna nieuwe KTM 450 EXC (615 km) van 2003 gekocht om het toch nog maar eens te proberen, maar of dat verstandig is , de tijd zal het leren. Bij de 2003 EXC 525 blijkt er wel eens iets in de versnellingsbak kapot te gaan, maar anderen hebben hier geen enkel probleem, dus ik zou deze motor gewoon kopen.
Ik heb zelf een KTM 400 EXC gehad van bj. 2000 en heb hier 6000 km zonder problemen mee gecrosst en offroad gereden (dus alleen cross en offroad km). In deze periode is het motorblok nooit los geweest en hij liep nog steeds als een zonnetje, ook de distributie ketting had ik nog niet vervangen. Ik was wel super content over deze KTM. In 2003 een nieuwe KTM 450 EXC gekocht, helaas deze weer snel door een zwaar hartinfarct moeten verkopen. De nieuwe eigenaar heeft er daarna het hele enduro seizoen meegereden, naar volle tevredenheid, ook nu nog. Alleen is de onsteking kapot gegaan eind vorig jaar, maar deze is door een goede regeling door een nieuwe vervangen. Zelf heb ik net weer een bijna nieuwe KTM 450 EXC (615 km) van 2003 gekocht om het toch nog maar eens te proberen, maar of dat verstandig is , de tijd zal het leren. Bij de 2003 EXC 525 blijkt er wel eens iets in de versnellingsbak kapot te gaan, maar anderen hebben hier geen enkel probleem, dus ik zou deze motor gewoon kopen.