zuiger via internet

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Thom

Hallo Jongens.

Ik wil een prox zuiger via internet bestellen voor mijn yz 125.
maar hoe kan ik dan achter de maat komen die ik nodig heb.
ik weet wel dat de maat zuiger die er nu in zit 53.96 is.
maar dit kan bij mijn volgende zuiger weer anders zijn.
of weten jullie mischien een aderesje waar ze deze zuigers op voorraad hebben.
of kan een gewone motorzaak je cilinder ook opmeten.

p.s. ik heb gehoord dat je bij prox rekening moet houden met een tolerantie.
ik heb nu 53.96 wat zou ik dan van prox moeten hebben zonder dat hij warm loopt.

alsvast bedankt.
the right tool for the right track
huskie

De tolerantie heeft te maken met gesmeed of gegoten zuigers.
Gesmeden zuigers vragen om iets meer tolerantie dan gegoten. Heeft alles te maken met de snelheid van uitzetten van het materiaal.
Als je huidige zuiger gesmeed is, dan kun je gewoon om een 53.96 vragen. Die sturen ze dan op. Geen probleem hier dus.
Maar waarom via internet en niet gewoon om de hoek bij je dealer? Zal kwa prijs weinig verschil maken.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Rudy
Contacteer:

huskie schreef: Maar waarom via internet en niet gewoon om de hoek bij je dealer? Zal kwa prijs weinig verschil maken.
Als je de goeie connectie;s heb kan je via via aan zuigerskomen voor 10-20 euri minder :lol:
Thom

ik heb niet echt een dealer in de buurt, ik woon namelijk in Eemnes, een plaatsje in de provicie utrecht.
en de dealer waar ik altijd heen ga heeft ze nooit op voorraad.
ik rijd daarom nu met SRS maar daar betaal ik 140 Euro voor inclusief pakkingen.
ik kan wel gewoon zo een zelfde maat bestellen maar kan het niet dat mijn volgende maat misschien 53,97 moet zijn.
of blijft dit lang hetzelfde.
the right tool for the right track
huskie

Jawel, dat zou kunnen, dat je nu voor een maatje groter moet gaan, in een perfecte wereld. Maar die wereld bestaat niet.
Als je het perfect wilt doen, dan moet je ook een hoon door je cilinder halen om eventuele onrondheid er uit te halen. Dan meten en dan weet je welke je moet bestellen.
Maar als je nog steeds netjes de hoongroeven ziet lopen, kriskros, door de gehele cilinder heen, dan kun je gewoon een zelfde maatje er in stoppen. Maar dan wel dus van de zelfde type zuiger, gesmeed of gegoten.
Ik weet uit m'n hoofd niet wat ze zijn, SRS zuigers. Jij wel?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie