DR350 rijders, kunnen jullie mij helpen met het tunen?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Hallo,

Ik heb zonet mijn DR350 van '92 een volledige opknap beurt gegeven.

Hij staat wat motor en uitlaat enz... betreft nog volledig origineel.

Hij heeft goed power in huis, maar toch zou ik het ietsje willen bij schroeven.

Kunnen jullie mij uit mogelijke ervaring vertellen wat de juiste zaken zijn die ik moet doe?

Alvast bedankt.
tygercoene
Contacteer:

hmmm, blijkbaar heb ik mij vergeten bekend maken.

Dus bij deze , de vraag is van Tygercoene!
Tyger of the "off" Road.
Estivie
Contacteer:

Hey tygercoene,

Wil je meer topsnelheid of meer trekkracht? Een andere tandwielverhouding doet naar mijn mening erg veel, voor weinig geld (niet meer dan een standaard verhouding...)

Anders is het de typische mikmak... volledige uitlaat, andere luchtfilter, aangepaste carburatie, snellere nokkenassen, lichtere onderdelen,...

Ik vind dat persoonlijk echt niet de moeite voor zo'n oude motor (mijne is van '91), en ben van mening dat je een nieuwere motor moet kopen als je niet tevreden meer bent van je DR'tje. Als je even kijkt naar de nieuwere modellen (DRZ400E kost niet zo veel!) heb je direct een pak meer vermogen, maar ook vering & uiterlijk van vandaag de dag...

Je DR verkopen & een centje opleggen is mijn advies als je je begint te vervelen op je 350.

Groeten

Stijn V.
Gast

hey Stijn,

Ik zou er idd mss wel een andere uitlaat onder steken samen met nieuwe tandwielen.

trouwens, heb je hem al in zijn nieuw jasje gezien?

www.coeneweb.be --> de motor

Ik sta nu wel op een husaberg 600, maar ik weet het echt nie zulle!
Dat DR-ke heeft zo zijn charmes hé :lol:
stimpie

waaro mverkoop je hem en wat vraag je er voor
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Estivie
Contacteer:

Jep, 'k heb hem al gezien. Mooi gedaan. Enkel het "poepke" komt wat raar over, maar het is moeilijk te zien op de foto. (ik heb de indruk dat het wat ver naar achter steekt). Verder is het heel mooi gedaan (en ik vond hem al mooi...)

De mijne is deze winter aan de beurt (als ik tijd heb :D )

Ik heb trouwens een andere verhouding op mijn DR (moet het even nakijken want ik weet het niet van buiten), en hij masjeert toch erg goed hoor. Wim (ook van het forum hier) heeft eens achter mij gereden & verschoot er toch van hoe hard de motor ging (dat was wel op een stukje asfalt, want off-road moet hij niet veel moeite doen, maar dat ligt aan het manneke op die DR hé :D )

Het kan wel zijn dat er nog wat aan gedaan is door de vorige eigenaar, maar dat weet ik niet zeker...
Gast

husaboem 600 fe !

Hoeveel ik vraag ?!?

Ik heb en bod van, jawel 3000€!
stimpie

neenee voor die dr
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Estivie
Contacteer:

ik denk dat hij de DR bedoelt hoor... 't is een hele mooie...
tygercoene
Contacteer:

Idd Estivie, ik heb een bod van 3000€ gekregen op mijn DR. Maar dat beestje heeft mij al zoveel uren gekost dat ik het moeilijk heb om hem te laten gaan.
Het is de eerste waar ik zoveel energie heb ingestoken en.... het geduld heb kunnen opbrengen om alles rustig en perfect te doen.

En wat die Husaberg betreft, het gaat over een fe600 die ik op het oog heb.
Ik twijfel om deze aan te kopen, niet omwille van zijn kwaliteit maar wel of ik wel naar een 600cc zou gaan om enduro te rijden.

Die beestjes zijn ook zeeer koppig als het om warm starten gaat.

Als je hem eens laat stilvallen of je gaat op je bekkie, dan is het starten nadien niet van de poes.

DUS: voor de DR geïnteresseerden, ik weet nog nie wat ik ga doen.
Maar neem gerust eens een kijkje op mijn site www.coeneweb.be en maak jullie bekend op het gastenboek aub, en geef eens jullie mening over de site. Ik ben er nog een aantal aan het opzetten en zou jullie indruk eens willen vernemen.

Alvast bedankt voor jullie moeite.
Tyger of the "off" Road.
xr-manu

Seg Tyger, ik heb je op sm.be al 2 /3 keer uitgelegd wat je moet doen om pktjes te winnen :roll: Geloof je me mss niet :?: :cry: 8) :wink:

Tunen kost geld ,he als je voelbaar wat vermogen wil winnen..niet zoals bij de brommers vroeger ,begrensing weg en 3 keer zo rap :woow:
Dewiene

hi tiger, knap die link naar die microfiches van de ktm/soez/kawa. weet je zo ééntje van de husky's ook????en de grote beurt van die dr mag zeker gezien worden;sleutel je zelf of laat je sleutelen????
groetjes Dewiene
Husky Rules
tygercoene
Contacteer:

XR-manu, gij zit ook overal hé ! :wink:

Nee, ik geloof je 100% op je woord, maar gezien ik momenteel aan het helpen zoeken ben om samen met husaboy naar een nieuwe provider voor het supermotardforum , zet ik ook mijn vraag hier eens hé .

Kwestie van anderen ook eens hun mening te horen hé

Ik waardeer enorm je reacties die je me hebt gegeven.

Trouwens ik denk dat ik goed nieuws heb voor Husaboy, ik denk dat ik een nieuwe provider heb gevonden.
Tyger of the "off" Road.
tygercoene
Contacteer:

Hallo Dewiene, ik was je vergeten hé.

Mijn dank voor je reactie op mijn motor werk. En ja, ik doe die zaken zelf.

Rijden is een hobby, maar het sleutelen ligt mij even hard terharte.
Tyger of the "off" Road.
tygercoene
Contacteer:

eens proberen om een foto te plakken

C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\oir\resize_ml.php
Tyger of the "off" Road.
Plaats reactie