heb zaterdag na lang beraad een z cluth( half automatich))laten monteren bij ad f . na plaatsen hadden we afgeproken om een testritje te doen er kwamen nog enkele vrienden van ad mee rijden sjokse en jac ttr600 en nog enkele andere waar ik nu niet op hun naam kom. Sorry jongens. De jongens laten den belg zien dat ze kunne rijde redelijk vlot he jac of was het vlot .
Om terug te komen op de koppeling had ik het maar eerder gedaan het is een kleine aanpassing maar na een half uurtje kom je toch al sneller de bocht door. technische stukke gaat makkelijker, doodremmen gaat niet en als je valt en je hendel breekt af rijd je gewoon verder.
maar voor verder gegevens van de z clutch moet je bij ad f zijn[/u][/b]
z clutch koppeling
Moderator: ghulst
Nou ad f.....
Hoe werkt de z clutch?
Hij ontkoppelt bij stationair toerental las ik hier na gegoogled te hebben:
http://www.cyclebuy.com/shopping/z-start/z_start.htm
Het vervangt de drukplaat las ik hier in deze pdf-manual:
http://www.rekluse.com/downloads/yfz450.pdf
Hoe werkt de z clutch?
Hij ontkoppelt bij stationair toerental las ik hier na gegoogled te hebben:
http://www.cyclebuy.com/shopping/z-start/z_start.htm
Het vervangt de drukplaat las ik hier in deze pdf-manual:
http://www.rekluse.com/downloads/yfz450.pdf
Hey Wim , ik ben blij dat het je goed bevalt
Jean , de koppeling werkt met centrifugaal krachten.
Er zitten stalen kogeltjes in de nieuwe drukplaat die in oplopende groeven kunnen bewegen.
Door het toerental te verhogen worden de kogeltjes naar buiten gedrukt tegen de top plaat waardoor de drukplaat naar beneden wordt gedrukt tegen de koppelingsplaten en je dus wegrijd.
Bij het loslaten van je gas wordt het toerental minder dus de kogeltjes zakken dan weer terug in de groeven waardoor de drukplaat weer verder van de koppelingsplaten af komt te staan en dus ontkoppelt.
Dit is maar een korte omschrijving van hoe het ongeveer werkt maar er komt heel wat meer bij kijken want je kunt het op allerlei manieren naar eigen keus afstellen. ( hoe snel ie moet "pakken" en moet ontkoppelen e.d.)
Voor meer info kan je me altijd bellen : 0655515759
Jean , de koppeling werkt met centrifugaal krachten.
Er zitten stalen kogeltjes in de nieuwe drukplaat die in oplopende groeven kunnen bewegen.
Door het toerental te verhogen worden de kogeltjes naar buiten gedrukt tegen de top plaat waardoor de drukplaat naar beneden wordt gedrukt tegen de koppelingsplaten en je dus wegrijd.
Bij het loslaten van je gas wordt het toerental minder dus de kogeltjes zakken dan weer terug in de groeven waardoor de drukplaat weer verder van de koppelingsplaten af komt te staan en dus ontkoppelt.
Dit is maar een korte omschrijving van hoe het ongeveer werkt maar er komt heel wat meer bij kijken want je kunt het op allerlei manieren naar eigen keus afstellen. ( hoe snel ie moet "pakken" en moet ontkoppelen e.d.)
Voor meer info kan je me altijd bellen : 0655515759
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Als die goed is afgesteld dan slipt ie niet meer of minder dan dat je het zelf met de hand zou doen alleen dan is het dus automatischJean_BM schreef:Maar krijg je dan geen overmatig slippen? En blauwe platen door te veel slip en hitte....
Dus je kan je koppelingshendel er bij wijze van spreken afslopen?
Hangt ook af van je afstelling natuurlijk..
Lees deze topic maar eens door.
Het is wel een ander veel duurder merk maar het principe is hetzelfde.
Toen is het voor mij allemaal begonnen en heb ik eerst veel testwerk gedaan met het merk dat ik nu verkoop.
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... +koppeling
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
dat de achterrem met de hand bediend kan worden is zeker een groot voordeel, maar als ik het goed begrijp kan er niet meer op de motor geremd worden?
Jawel , er kan nog steeds op de motor afgeremd worden zolang je maar boven het stationair toerental zit.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Deze zijn allebei leverbaar maar alleen als een set , de automatische koppeling + de externe versteller die tussen de koppelingskabel komt te zitten.Anonymous schreef:Ad, wat kost zoiets ? Bvb voor een YFZ450 of KFX400 quad ?
Dit samen komt op 550 euro inclusief montage.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Gisteren mijn KTMetje weer opgehaald en gelijk een proefrit van 140 kilometer gemaakt .
Het blijft verbazend hoe soepel de automatische koppeling aangrijpt. Dit werk vooral perfect bij kruipdoor sluipdoor.
Het is ook niet gelukt om de motor af te laten slaan.
Voor iedereen die wel eens baald als die net op een lastige plek zijn fietsje laat afslaan. Onderin een slootje of tijdens een technische klim door net iets te laag in de toeren is dit een aanrader.
Ben wel een beetje jaloers op de mooie routes bij Ad f in de omgeving.
Wij hebben in de betuwe alleen maar klei.
Ad nog bedankt, Jan
Het blijft verbazend hoe soepel de automatische koppeling aangrijpt. Dit werk vooral perfect bij kruipdoor sluipdoor.
Het is ook niet gelukt om de motor af te laten slaan.
Voor iedereen die wel eens baald als die net op een lastige plek zijn fietsje laat afslaan. Onderin een slootje of tijdens een technische klim door net iets te laag in de toeren is dit een aanrader.
Ben wel een beetje jaloers op de mooie routes bij Ad f in de omgeving.
Wij hebben in de betuwe alleen maar klei.
Ad nog bedankt, Jan
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Waar heb jij die kilometers gereden dan Jan??? want wij komen nooit aan zoveel bij mijn weten...Of ken jij weggetjes en paadjes die wij (of jij en B en D ) nog nooit gereden hebben?Jan_b schreef:Gisteren mijn KTMetje weer opgehaald en gelijk een proefrit van 140 kilometer gemaakt .
Die kilometers zijn bij Ad f in de regio gereden .
Had het andersom neer moeten zetten, Eerst de proefrit en dan ophalen
Daarom ben ik ook jaloers op de mooie roetes bij Ad f in de regio
PS Als je de volgende keer weer mee gaat rijden moet je de koppeling maar eens proberen.
Had het andersom neer moeten zetten, Eerst de proefrit en dan ophalen
Daarom ben ik ook jaloers op de mooie roetes bij Ad f in de regio
PS Als je de volgende keer weer mee gaat rijden moet je de koppeling maar eens proberen.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: za nov 01, 2003 21:49
- Locatie: Dodewaard
Ik ben erg benieuwd of het echt zo lekker rijdt. Ook gefeliciteerd met je verjaardag overigens.Jan_b schreef:PS Als je de volgende keer weer mee gaat rijden moet je de koppeling maar eens proberen.
dah zeede gei noch ..........
He bedanktOok gefeliciteerd met je verjaardag overigens.
Vogende weekend ga ik vast wel weer rijden.
Morgen lukt niet, Moet weer terug naar Rome. De Italiaantjes daar hebben mijn werkzaamheden weer prima weten te vertragen. Heel vervelend
He' Jan proficiat met je verjaardagOok gefeliciteerd met je verjaardag overigens.
Had je wel eens mogen zeggen vorige week dan had je toen al kunnen trakteren op gebak in het cafe restaurant waar we hebben aangelegd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
leuke info mannen/vrouwen
maar nu heb ik een ktm600lc uit 95 en daar is nu net niet zo,n koppeling voor te krijgen . en als je ergens van baalt is als je in een wedstrijd je motor doodremt en hem snel weer aan de gang moet krijgen , kost je vele plaatsen.nu ben ik behoorlijk handig is zo,n koppeling niet zelf te maken (van een bestaande) of eventueel een nieuwe aan te passen en is er ergens een site waar je op kan zien hoe zo,n apparraat in elkaar zit.
maar nu heb ik een ktm600lc uit 95 en daar is nu net niet zo,n koppeling voor te krijgen . en als je ergens van baalt is als je in een wedstrijd je motor doodremt en hem snel weer aan de gang moet krijgen , kost je vele plaatsen.nu ben ik behoorlijk handig is zo,n koppeling niet zelf te maken (van een bestaande) of eventueel een nieuwe aan te passen en is er ergens een site waar je op kan zien hoe zo,n apparraat in elkaar zit.
prijs van de koppeling gezien op een Italiaanse website
http://www.innteck.com/ita/elencoprodot ... e&offset=0
http://www.innteck.com/ita/elencoprodot ... e&offset=0
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Rij je op een gas gas motor ?gasje bij schreef:Hoe gaat dat dan bij het starten van achter het starthek of bij een proef kun je dan net zo weg rijden als normaal of zijn daar dan ook nog trukjes voor?
Strak hollen
Bij een motor met hydraulisch bedienbare koppeling is de hendel zonder verdere aanpassingen gewoon bruikbaar zodat je gewoon de hendel in kan trekken en gas kunt geven tot aan een bepaalt toerental en dan wil de motor een beetje vooruit gaan kruipen maar dat toerental is dan al hoog genoeg om snel te kunnen starten.
Bij een motor met een kabel bediende koppeling komt er een externe versteller tussen de kabel zodat je ook gewoon de hendel kunt blijven gebruiken bij bv een bocht uitkomen.( als je hem bv een versnelling te hoog hebt staan.)
Er zijn ook mensen die er voor kiezen om de hendel eraf te halen en er een handbediende achterrem voor in de plaats te zetten.
Als je dan achter het starthek staat dan moet je hem gewoon in de versnelling zetten en stationair laten draaien en als het hek valt , gas erop en je bent weg ( meer geschikt voor 4takten omdat die niet "vollopen" als ze stationair staan te draaien )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Nee ik rij geen gas gas maar een groene maar dat zal van het najaar ook wel een ander kleur zijn.
Maar ik was wel benieuwd naar de ervaringen ervan want in noppenieuws stond er als een keer een advertentie van een automatische koppeling zodoende kwam ik er bij.
Als Daniel Willemsen samen met Karpers Stupelis zondag [size=24][/size]WERELDKAMPIOEN [size=12][/size]is er dinsdagavond om 18.30 een huldeging in het centrum van Lochem en dat was vorig jaar erg gezellig.
Strak hollen
Maar ik was wel benieuwd naar de ervaringen ervan want in noppenieuws stond er als een keer een advertentie van een automatische koppeling zodoende kwam ik er bij.
Als Daniel Willemsen samen met Karpers Stupelis zondag [size=24][/size]WERELDKAMPIOEN [size=12][/size]is er dinsdagavond om 18.30 een huldeging in het centrum van Lochem en dat was vorig jaar erg gezellig.
Strak hollen
Dat was ik dus , van de advertenties in noppennieuwsgasje bij schreef:Nee ik rij geen gas gas maar een groene maar dat zal van het najaar ook wel een ander kleur zijn.
Maar ik was wel benieuwd naar de ervaringen ervan want in noppenieuws stond er als een keer een advertentie van een automatische koppeling zodoende kwam ik er bij.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/