Hoog brandstofverbruik

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Jorro

Ik heb een Big uit '97 met 34 dkm op de klok. Het brandstofverbruik valt me alleen zo tegen. Met geluk rijdt ik 17 km op een liter Euro95. Mijn verbruik schommelt tussen de 1:15-17 en dit vind ik best veel. De rit die ik dagelijks maak bestaat uit zo'n 8km 50km/h, 8km 80km/h en een stukje snelheid van 8km waar de snelheid schommelt tussen de 100 en 120 km/h. Verder probeer ik echt niet de straatstenen uit de grod te trekken ofzo.
Halen jullie meer kilometers uit je tank dan ik of is het gewoon niet anders. Ik heb al gedacht aan een sportuitlaat omdat die de boel wat vrijelijker laat (uit)ademen.
Wie heeft hier een antwoord op??
Peter N.

Mijn Big (DR800s) verbruikt vrij constant 1:18. Sinds kort heb ik er een Laser Produro op maar dit beinvloed het verbruik nauwelijks. Misschien moet je je bougies eens bekijken of de motor niet te rijk staat.
Jorro

Mijn Big (DR800s) verbruikt vrij constant 1:18. Sinds kort heb ik er een Laser Produro op maar dit beinvloed het verbruik nauwelijks. Misschien moet je je bougies eens bekijken of de motor niet te rijk staat.
Dat kan ik weleens proberen. Stel die ie te rijk staat, kun je dan van alletwee de carbs de gasnaald een standje laten zakken?
klok21

Collega,

mijn BIG ('90) had een verbruik van 1 op 20 constant. Na het reinigen van de carborateurs is het verbruik gezakt naar 1 op 17. Bij navraag bleek, dat ik het flotterniveau zou hebben aangepast. Eerdags wordt e.e.a. weer hersteld en moet hij weer 1 op 20 halen.

Groetjes,

Marc
Jorro

Als het wordt hersteld dan neem ik aan dat je niet weet hoe ik dit zelf zou kunnen doen? Staan dat soort dingen in bv een werkplaatshandboek?
klok21

De gegevens moeten in het werkplaats handboek staan. Het is natuurlijk handiger, ff langs een motorzaak te rijden, die stellen het flotterniveau zo voor je in. Je kunt het zelf, maar je moet de gegevens ff opzoeken in het werkplaatshandboek
Plaats reactie