Om mijn enduro motor gemakkelijk naar elders te kunnen vervoeren begin ik steeds meer interesse te krijgen in een bestelbus (dat geklooi met een aanhanger achter de Kadett is ook maar niks).
Zijn er mensen met goede tips. Modellen die erg tegenvallen of juist erg goed voldoen. Waar moet ik op letten (en dan bedoel ik niet de roestplekken enz....
Er moeten minstens twee motoren in passen maar liever nog drie!!
En in iedergeval een KTM Adventure.
Zijn er ook sites waar de kosten van deze bussen worden vergeleken?
Brandstofverbruik, wegenbelasting, verzekering, enz.
Alvast bedankt,
Fr@venture
Ideale bestelbus?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Die DAF bestelbussen zijn goed. Zien er absoluut niet uit en roesten, maar zijn niet kapot te krijgen.
Ik zou ook een bus met een "neus" nemen. Bussen waar je met je benen voor de vooras zit vind ik bloedlink.
Let bij voorwiel aangedreven bussen op de aandrijfassen, die hebben het zwaar te verduren en zijn duur om te vervangen.
Een verhoogde bus verbruikt iets meer, maar is wel zo handig tijdens het vastzetten van de fietsen in de bus. Een hoge bus met een lage achterdeur is ook nutteloos, dus ook hoge deuren.
Stuurbekrachtiging is handig maar hoeft niet.
Ik heb zelf een Fiat Ducato 14 uit 1993. Ik heb er al heel wat aan gesleuteld. Andere motor, nieuwe aandrijfassen, ander stoelen, enz..
Ik zou ook een bus met een "neus" nemen. Bussen waar je met je benen voor de vooras zit vind ik bloedlink.
Let bij voorwiel aangedreven bussen op de aandrijfassen, die hebben het zwaar te verduren en zijn duur om te vervangen.
Een verhoogde bus verbruikt iets meer, maar is wel zo handig tijdens het vastzetten van de fietsen in de bus. Een hoge bus met een lage achterdeur is ook nutteloos, dus ook hoge deuren.
Stuurbekrachtiging is handig maar hoeft niet.
Ik heb zelf een Fiat Ducato 14 uit 1993. Ik heb er al heel wat aan gesleuteld. Andere motor, nieuwe aandrijfassen, ander stoelen, enz..
ik zelf heb een mercedes 508 , roesten ook flink (valt met deze nog mee) maar de motor en bak enz. krijg je bijna met geen mogelijkheid stuk .. nadeel is de hoge instap achter met de motor en de snelheid van 110 km/u .... maar das altijd beter dan een aanhanger waarmee je maar 80 mag.. ideaal is dat je je in de bus kan omkleden en ruimte heb om te sleutelen ...en .. bijna wegenbelasting vrij !!!!
4 strokes only !!
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
k heb zelf een volkswagen transporter gekocht 3 weken geleden, bevalt ideaal, dan wel een enkele cabine natuurlijk,zijn niet duur in de aanschaf(zeker de 1800 benzine niet)grijs kenteken en zo gek zwaar zijn ze sowieso niet dus dat valt ook mee.er passen zeker wel 2 motoren in, 3 zou net gaan maar dan wel ff goed passen en meten hoor.tis mischien alleen lastig dat ze niet zo heel hoog zijn,maar zolang de motor er goed in past ist goed he:),anders zal ik de hoogte van de laadruimte wel eens opmeten.een transporter heb je sowieso in elke prijsklasse, vanaf 1000 euro bijvoorbeeld tot zo veel als je zelf wilt.
een ford transit bijvoorbeeld is weer stukken groter als een transporter, ook heb je daar 3 zitplaatsen voorin en een veel grotere en hogere laadruimte, daarintegen wel weer een hoger brandstofverbruik en wegenbelasting.
een ford transit bijvoorbeeld is weer stukken groter als een transporter, ook heb je daar 3 zitplaatsen voorin en een veel grotere en hogere laadruimte, daarintegen wel weer een hoger brandstofverbruik en wegenbelasting.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
ideaal
Deze lijkt me fijn voor het wat lastiger terein
Deze lijkt me fijn voor het wat lastiger terein
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300