magellan meridian gps vraagjes

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie

Iedereen werkt met Garmins, maar ik niet natuurlijk.
Mijn merk is een Meridian van Magellan.
Ik kan er handmatig goed mee overweg, maar als ik nu track zou willen dowloaden, hoe gaat dit dan in z'n werk?
Ik heb er een datakabel bij gekregen, maar heb geen idee welke software daar voor nodig zou zijn.
Magellan praat over Mapsend software, maar ik wil dus alleen maar trackpunten kunnen dowloaden , zou Ozyexplorer dan ook werken?
Noppie, weet jij iets voor me?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

Indien je OziExplorer te moeilijk vind, zou je GPS Utility kunnen overwegen. Laat me ff weten of je het kunt vinden op het internet, anders heb ik nog wel ergens een geZipde versie.

Groot nadeel is wel dat je dan geen kaartmateriaal kunt laden maar uiteraard wel met tracks kunt werken.

Je zult dan in de praktijd een mapsource track gaan importeren en een Magellan upload naar je GPS doen over seriële kabel. Lijkt me absoluut haalbaar.

Wil je goede support over Magellan dan zou je ff kunnen checken bij www.futurumshop.nl en mijn naam noemen. Bel me eventueel ff mobiel dan geef ik je mijn gegevens door: 06-53922022!
:toost:
huskie

Noppy, bedankt voor je antwoordt. Het enige wat ik moet kunnen is om tracks(die stippellijntjes dus) naar mijn gps te uploaden(of is dat downloaden?) Mijn Meridian kan 2000 trackpoints hebben in z'n geheugen, dus ik neem aan dat dat een aardige track toelaat. Heb ik hier gelijk in, of mis ik wat belangrijke kennis?
Zoals die noordzuid route die iedereen in zijn garmin load, zoiets wil ik dus ook kunnen doen.
Zou Gps utilty hier voor kunnen dienen?
Kaarten etc ben ik niet geintresseerd in. Waar ik rij, daar zijn toch geen kaarten voor. Ik heb een keer een goede 1/25000 kaart van te voren proberen te gebruiken, maar op het moment supreme, had een of andere storm heel frankrijk plat gegooid met bomen, weg singletracks :evil: weg roadboek :(
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
huskie

Ik heb zojuist, op je aanraden, GPS Utility gedownload. Ziet er wel goed uit, zo op eerste gezicht. Moet er natuurlijk nog even weg wijs in worden, maar goed, dat komt wel.
Kan ik nu bevoorbeeld van internet tracks ontvangen. In dat programma Gps utiltys loaden en dan naar de gps zenden?
Zou perfect zijn!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
N!co
Contacteer:

huskie schreef:Ik heb zojuist, op je aanraden, GPS Utility gedownload. Ziet er wel goed uit, zo op eerste gezicht. Moet er natuurlijk nog even weg wijs in worden, maar goed, dat komt wel.
Kan ik nu bevoorbeeld van internet tracks ontvangen. In dat programma Gps utiltys loaden en dan naar de gps zenden?
Zou perfect zijn!
Er zijn veel veel formaten voor track-files. Maar als je bijvoorbeeld een track van gpstracks.nl haalt zijn dat .trk files. Die kan je openen met GPSutility en naar je gps sturen, geen probleem.

Up- of downloaden? Ligt eraan of je GPS hoger of lager dan je PC staat :lol:
huskie

:lol:
zal eens naar die site gaan, en wat proberen.
bedankt voor jullie bijdrage in deze materie.
Ooit hoop ik andere advies te kunnen geven, tot dan hoop ik het van jullie te blijven ontvangen :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie