Welke enduro banden voor mij ?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Ger

Hallo allemaal,

Ik heb nieuwe bandjes nodig voor mijn yzf400 (Enduro-uitvoering). Maar wat zou voor mij de beste keuze zijn ?

Profiel:
- In het weekend probeer ik onverharde wegen/paden te rijden (valt niet mee hier) dus in praktijk schat ik +- 75 onverhard.
- Zou graag dit jaar een enduro of off-road rit mee willen rijden (Fim-gekeurde banden ?).
- Ben van plan om 'ns een enkele keer een rondje te draaien op de crossbaan om de techniek wat bij te slijpen
en
- Gaan wel eens rijden in Bilstain +- 1 per 6 weken(en daar is de grond heeel erg hard).

Wat wil ik:
Natuurlijk de goedkoopste, slijtvaste en de beste band met de meeste grip :wink:

Ik heb zelf al wat zitten zoeken:
Metzeler MCE SixDays ?
Michelin End Comp 3 ?
Pirelli MT83 ?
Bridgestone ED660/661 ?
(op http://www.mx-banden.nl/)
Maarja, dat maakt de keuze er niet makkelijker op.

bvd
Ger
Joop

Ik denk dat voor jou doeleinden trakmaster een goed alternatief is. Trakmaster banden zijn slijtvast en goedkoop. Met trakmaster banden mag je wel offroad ritten rijden, voor enduro zijn ze niet goedgekeurd.
adje

Ik ben het met Joop eens.
Trakmaster K760 ( kenda ) banden hebben goede grip op zowel harde als zachte ondergrond en zijn redelijk slijtvast.
Dit is ook mijn favoriete band.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gast

Voor hardere ondergrond is misschien de Stonemaster van Mefo het overwegen waard.
Voor info www.mefo.de
Redski
Contacteer:

Mijn keus zou zijn; voor enduro's de Michelin Comp3 en voor de rest zoals al hierboven aangegeven de Kenda Trackmaster. Die is goed slijtvast. Ik weet dat er ook een Kenda enduroband is maar of die FIM gekeurd is weet ik niet. Massink bromfietsen en motoren in Steenderen tussen Doetinchem en Zutphen heeft echt een MEGA hoeveelheid Kenda's op voorraad dus ook die enduroband.

Succes :wink:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
adje

Redski schreef: Massink bromfietsen en motoren in Steenderen tussen Doetinchem en Zutphen heeft echt een MEGA hoeveelheid Kenda's op voorraad dus ook die enduroband.
Redski , weet jij toevallig ook wat die daar kosten ?

Afbeelding Afbeelding

JWJanssen

Is de Michelin BAJA een goede achterband? En dan voor zand, steen en toch wel wat stukken asfalt.
Ik wilde eerst een Pirelli MT21 achterband proberen maar die schijnt toch weinig grip te hebben.

Er zijn trouwens grote prijsvershillen tussen Nederland en Duitsland.
Pirelli MT21 140/18 NL: 117 Euro, DL: 68 Euro.
Robje

Mijn keus zou zijn; voor enduro's de Michelin Comp3 en voor de rest zoals al hierboven aangegeven de Kenda Trackmaster. Die is goed slijtvast. Ik weet dat er ook een Kenda enduroband is maar of die FIM gekeurd is weet ik niet. Massink bromfietsen en motoren in Steenderen tussen Doetinchem en Zutphen heeft echt een MEGA hoeveelheid Kenda's op voorraad dus ook die enduroband.
Niet echt vreemd, zij zijn de importeur. Ruim 1,5 jaar geleden 2 setjes voor ongeveer 150 Treuro..... Een goede band voor een schappelijke prijs!
Gast

Vandaag nog met Gert-Jan Massink gesproken. Kenda 120-100/18 voor 54 euro, voorband komt op 40 euro.
De Kenda enduroband is FIM goed, hij '"lost" alleen niet zo goed in mul zand en modder.
Gast

Heren bedankt voor het advies. Ik denk dat het dan toch de Kenda gaat worden.
Maar ik heb net even gekeken naar de maten en voor ligt er nu een Michelin S12 90/90-21 op en bij mx-banden.nl staat bij de Kenda banden die maat niet. Wel de maat 80/100-21.

Kan die er dan op ?

Ger
Bart M

Ja hoor, een 80/100 is gewoon iets smaller, maar even hoog als een 90/90, dus geen probleem :)
Keep on smiling!
Kees

Is www.mx-banden.nl toch nog goedkoper als de "importeur".
Namelijk 1 euro toch vreemd.
Gast

Fox-kid hier (ben te beroerd om in te loggen),

Ik heb nu BF-goodriche banden op mijn wr gelegd. Perfect in het terrein (lees: gewoon vette crossbanden) en highwayproof tot 130 kmh!
Ger

Nog bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik ben gegaan voor de Kenda Trackmaster. Volgende week kan ik vertellen of ze bevallen :wink:
Arnaud
Contacteer:

Anonymous schreef:Ik heb nu BF-goodriche banden op mijn wr gelegd. Perfect in het terrein (lees: gewoon vette crossbanden) en highwayproof tot 130 kmh!
Hai Fox-kid!
Ben na afgelopen weekend ook toe aan een nieuwe achterband onde rm'n WR :wink: . Nu zit er een tijdje een IRC VE35 onder en is me eigenlijk best aardig bevallen (in ieder geval behoorlijk slijtvast bij straatgebruik...).
Heb het verhaal gelezen over Kenda maar ben eigenlijk benieuwd naar jouw bevindingen van die BF Goodrich band; rij je er ook wel mee op de weg? Ik zit namelijk (in Lelystad :oops: ) ver bij alle off-road gelegenheden vandaan en ben genoodzaakt iedere keer minimaal zo'n 25 km over de weg te hobbelen...

Alvast bedankt!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
adje

Ik heb ook zo'n goodrich band op mijn motor ( voor en achter )
Vooraan vindt ik hem niet zo goed in het zand want hij wil nog al weleens vlug onderuit schuiven maar volgens mij is die wel slijtvast.
Achter vindt ik hem best goede grip hebben en ook redelijk slijtvast.
Ik heb die banden nu zo'n 2 maanden erop liggen ( net na de noppenforumdag ) en heb er zo'n 1500 km met gereden en ze zijn nog als nieuw.
De voorband koste 34 euro en achter was 43 euro.( in belgie via Jo vdB )

Afbeelding Afbeelding

Sjokske

Alleen niet bestand tegen door opstandige boeren gestrooide spijkers van een centimeter of acht :evil: , maar dat zijn er maar weinig denk ik :wink:
Kep toch het idee dat de Trakmasters slijtvaster zijn als de BF Goodrich (en nee, niet omdat ik daar nog nooit een spijker in heb gehad).
BF Goodrich kost € 54,= bij MX-Banden.nl, en de Trakmaster € 1,= goedkoper.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Arnaud
Contacteer:

Sjokske schreef:Alleen niet bestand tegen door opstandige boeren gestrooide spijkers van een centimeter of acht :evil: , maar dat zijn er maar weinig denk ik :wink:
...nee, daar kwam ik zelf afgelopen zaterdag ook achter :evil:
Afbeelding

en zelfs m'n busje scheerschuim werkte niet :cry:
Afbeelding

Maarrrrr... niet getreurd. Heb ik tenminste een goeie reden om weer 'ns een nieuw bandje erom te leggen!

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Sjokske

Arnaud schreef: ...nee, daar kwam ik zelf afgelopen zaterdag ook achter :evil:
.
Die spijker lijkt verdacht veel op een zusje van degene die ik afgelopen zaterdag gevangen heb :lol:
Waren het afgelopen zaterdag toevallig niet de nationale boerenspijkerstrooiwedstrijden :evil:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie