Probleem kickstart KTM LC4 620

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
remko

Als ik de KTM wil aantrappen schiet ie steeds van z'n vrij in de versnelling. Alleen met de koppeling in krijg ik hem nog aan. Wie weet hoe dat komt en wat ik er aan kan (laten) doen. :cry: Als ie loopt schakelt hij prima.
JoeBaR

of je kickstarter zit los op de as.. waardoor bij elke keer dat je trapt, je schakelpedaal mee omhoog gaat .. oplossing is de kickstarter losdraaien en iets naar binnen schuiven over de as(richting motorblok).. en natuurlijk weer vast zetten (niet TE vast en bijvoorkeur met drupje loctite) dit komt omdat de schakel as dwars door de kickstart as loopt bij de LC4 modellen..
4 strokes only !!
Jean_BM

Het heeft er denk ik mee te maken dat de schakelas in de kickstartas loopt. Op een of andere manier neemt de as bij het kicken de schakelas mee waardoor deze in de tweede versnelling schiet.

Heb het probleem nooit gehad dus ik weet niet wat het precies is. Misschien moet je je kickstarter even controleren of deze wel vast zit. Misschien is ie los geraakt en komt ie bij de schakelpook.
JoeBaR

ik Was lekKer EErdeR :P
4 strokes only !!
gassen

Heb je de schakelas al eens bekeken op rechtheid???
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
tuareq

hoe kan die ktm - ridder nu kickstartproblemen oplossen hij krijgt met die nieuwe motor van hem alleen pijn in zijn rechter duim in plaats van zijn benen, en remko arjan brouwer kent dit probleem misschien ook wel als je zaterdag gaat kan je het misschien even vragen.
remko

Kickstarter zit vast. Blok heeft nog geen 3000 (straat)km gereden. Het is een SM. Het gebeurde van het ene op het andere moment. Ik heb hem nu een paar maanden en ongever 500km zonder problemen mee gereden. Alles ziet er als nieuw uit.
Jean_BM

Ja!! Klote dat ik weer net te laat was, JoeBar! :twisted:

Remko, de kickstarter zit goed vast begrijp ik maar weet je zeker dat ie niet tegen de schakelpook aankomt? Misschien moet je de pook even demonteren en dan proberen te kicken. Dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.
JoeBaR

zegge Tuareg !!! hebbe wij niet samen eens tot ons knieen in de blubber gestaan met onze motoren?.. wie had um ook weer het snelst aan de praat ?.. hehe lang leve de electrische starters !!!!! ... o jah .. Remko je hebt Mail :)
4 strokes only !!
remko

Schakelpookje gedemonteerd effe kicken, en jahoor nixs aan het handje. Kickstarter was dus naar buiten gekomen en zat dus tegen het schakelpookje aan te duwen. Eigenlijk mag dat natuurlijk niet gebeuren want de dikke inbus waar je de kickstarter mee vastzet is tevens je borging. Als het goed is valt ie in de sleuf op de as waardoor hij niet opzij kan. Bedankt voor de tip iedergeval.
pinin39
Contacteer:

Raar maar waar ,

die van mij heeft nu sinds een weekje hetzelfde probleem .

gisteren is mijn vader , die 30 jaar niet op een motor heeft gezeten er eens lekker mee tekeer gegaan en die keek ook al vreemd van het meenemen van de versnelling bij het kicken dus we gaan vrijdag maar eens aan de sleutel

groeten

maurice
pinin39
Contacteer:

Opgelost ,

bij mij was ie ook verschoven en nu start ie weer prima,
springt niet in de versnellingen en komt ook weer goed omhoog !!!

super voor de tips
Plaats reactie