hallo
ik zit al geruime tijd een beetje op marktplaats naar crossmotors te kijken. maar wat mij opvalt is, dat de suzuki crossmotors over het algemeen 2de hands goedkoper worden aangeboden en verkocht dan andere overige merken.
en hier zit een best prijsverschil in!, weten jullie zo wat hier de oorzaak van kan zijn? is suzuki minder kwaliteit, of heeft deze minder vermogen? vering belabberd? of wat kan het zijn?
zo lelijk vind ik de motoren nou ook weer niet, en er moet denk ik wel een reden zijn waarom deze motoren minder waard zijn uit zelfde jaartallen dan de andere merken (heb ik het ook over de niet al te oude modellen, zoals 2000/2001 e.d),
verschil suzuki en andere merken
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
sja dat valt mij ook wel vaker op ja, suzuki's vallen qua prijs vaak best mee, TM's zijn helemaaaal goedkoop maar dat zou wel een reden kunnen hebben vrees ik, honda's zijn juist vaak weer flink prijzig in verhouding tot andere merken, dat zou dan mischien met het betrouwbare imago van honda te maken kunnen hebben..verder kan ik ook nix bedenken..ben ook wel eens benieuw of iemand hier ene goede verklaring voor heeft want ben ook op zoek naar een nieuwe moto...
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo dec 01, 2002 02:01
- Contacteer:
Hmm Honda's zaten (vooral vroeger) met wat degelijker materiaal in elkaar, de soesjes met minder materiaal. In hoeverre dat nu nog geldig is??? ik zou het niet weten, wel weet ik dat na een bepaalde vbm-cross er bij mijn mechanieker verleden jaar opeens 7! 250cc RM4s stonden, allemaal even oud, allemaal de versnellingsbak kapot... tjah...
CR250'90,'91;XR350R'83,...
Suzuki's zitten al jaren met barslechte ontstekingen en ook de koppelingsklokken zijn van inferieur materiaal gemaakt. Regelmatig in de portemonnee duiken is dus de boodschap bij Suzuki.
Weet niet waar de zwakke punten van een TM liggen, maar ik zou er alleen al een willen omdat ik ze zo bloedmooi vind.
Weet niet waar de zwakke punten van een TM liggen, maar ik zou er alleen al een willen omdat ik ze zo bloedmooi vind.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo dec 01, 2002 02:01
- Contacteer:
koppelingsklok bestaat Hinson vervanging voor he
CR250'90,'91;XR350R'83,...
Waarschijnlijk gewoon in de kwestie van vraag en aanbod, niet iedereen wil een motor die niet iedereen wil (hoe zeg ik dat nou ) en waar niet overal dealers van zijn.pantah81 schreef: Weet niet waar de zwakke punten van een TM liggen
Verder heeft de vorige importeur het een beetje verziekt geloof ik.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Zou goed kunnen. Het is vaak zo dat zulke kleinere merken vaak terecht moeten bij een invoerder die niet echt groot is of niet zeer professioneel te werk gaat en dat komt de goede naam van zo'n merken dan ook weer niet echt ten goede. Ik weet zelfs niet wie de invoerder voor België kan zijn voor TM.Sjokske schreef:Waarschijnlijk gewoon in de kwestie van vraag en aanbod, niet iedereen wil een motor die niet iedereen wil (hoe zeg ik dat nou ) en waar niet overal dealers van zijn.pantah81 schreef: Weet niet waar de zwakke punten van een TM liggen
Verder heeft de vorige importeur het een beetje verziekt geloof ik.
Hun nieuwe 660 viertakts zijn wel enorme lebberdingetjes, hé? Zoooo mooi!!
Zegt dit je iets ?pantah81 schreef:Zou goed kunnen. Het is vaak zo dat zulke kleinere merken vaak terecht moeten bij een invoerder die niet echt groot is of niet zeer professioneel te werk gaat en dat komt de goede naam van zo'n merken dan ook weer niet echt ten goede. Ik weet zelfs niet wie de invoerder voor België kan zijn voor TM.Sjokske schreef:Waarschijnlijk gewoon in de kwestie van vraag en aanbod, niet iedereen wil een motor die niet iedereen wil (hoe zeg ik dat nou ) en waar niet overal dealers van zijn.pantah81 schreef: Weet niet waar de zwakke punten van een TM liggen
Verder heeft de vorige importeur het een beetje verziekt geloof ik.
Hun nieuwe 660 viertakts zijn wel enorme lebberdingetjes, hé? Zoooo mooi!!
DE CUYPER JOHAN
ZUURSTRAAT 34
9400 NINOVE VOORDE
PHONE +32.54.502162
FAX +32.54.502162
E-Mail tm.racing.belgium@pandora.be
MOTOS SHOP RACING SPRL
HOULTEAU 5
4890 THUMISTER
PHONE +32.087.341711
FAX +32.087.341711
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
dat ze dus kwalitatief minder zijn had ik al gehoord, met probleemblokjes en zo, maar je ziet dus ook de vrij nieuwere modellen, 2000 en jonger, ook onder het gemiddelde aangeboden. zullen deze dan nog steeds zelfde problemen hebben?
of kunnen ze gewoon niet van hun slechte image afkomen en daardoor worden de motoren slecht verkocht, en gaat de prijs omlaag omdat ze er anders niet van afkomen terwijl het nu toch wel vrij goede motoren zijn
of kunnen ze gewoon niet van hun slechte image afkomen en daardoor worden de motoren slecht verkocht, en gaat de prijs omlaag omdat ze er anders niet van afkomen terwijl het nu toch wel vrij goede motoren zijn
Ik zou het echt niet weten. ik moet er alleszins geen...barry1! schreef:dat ze dus kwalitatief minder zijn had ik al gehoord, met probleemblokjes en zo, maar je ziet dus ook de vrij nieuwere modellen, 2000 en jonger, ook onder het gemiddelde aangeboden. zullen deze dan nog steeds zelfde problemen hebben?
of kunnen ze gewoon niet van hun slechte image afkomen en daardoor worden de motoren slecht verkocht, en gaat de prijs omlaag omdat ze er anders niet van afkomen terwijl het nu toch wel vrij goede motoren zijn
De recente problemen die de GP-piloten Strijbos en Smets al hebben voorgehad met hun Soes doen het imago alleszins geen goed, hé.
Wat de boer niet kent, dat eet hij niet .... Dat is de reden ! (En een mooi spreekwoord erboven op )the rednas schreef: TM's zijn helemaaaal goedkoop maar dat zou wel een reden kunnen hebben
Oftewel : onbekend is onbemind ...
Vandaar de mindere vraag naar een 2de hands TM.
Jo VdB (die ook wel zo'n TM 300 2takt zou willen .... )
Bij ons in de club heeft net iemand een Suzuki 250 tweetakt gekocht en die gaat er als een speer mee. Ik denk dat de lagere tweedehands prijzen vooral komt doordat de importeur niet al te actief was gedurende een aantal jaren. En waar er men er minder van ziet rijden, daar is de belangstelling ook minder voor. Dat gold 5 jaar geleden nog voor KTM. Ik heb trouwens de indruk dat de belangstelling voor Suzuki’s weer stijgend is.
Komende zondag life te bewonderen in Riemst (maar dan 530 4-t)Jo VdB schreef:Jo VdB (die ook wel zo'n TM 300 2takt zou willen .... )the rednas schreef: TM's zijn helemaaaal goedkoop maar dat zou wel een reden kunnen hebben
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
dat is het hem niet, ik heb er zelf geen ervaring mee maar omdat ik ook op zoek ben naar een nieuwe motor heb ik al wat navraag gedaan her en der over bijvoorbeeld tm's maar het antwoord was telkens dat ze zo goedkoop zijn omdat de kwaliteit gewoon slecht was en er slechte onderdelen/materialen gebruikt werden,vaak problemen mee waren, maaar wel dat ze heel snel waren, goed reden en offcourse er goed uitzagen(alleen persoonlijk zijn de goede punten ervan voor mij minder van belang), in hoeverre het waar is weet ik ook niet, en dan nog, als ik met mijn budget bijvoorbeeld een yamaha 125 uit 99 kan kopen of een tm uit 2002 voor hetzelfde geld dan zal het toch moeilijk worden wat te kiezen..Wat de boer niet kent, dat eet hij niet .... Dat is de reden ! (En een mooi spreekwoord erboven op )
Oftewel : onbekend is onbemind ...
Vandaar de mindere vraag naar een 2de hands TM.
Jo VdB (die ook wel zo'n TM 300 2takt zou willen .... )
ik zou als ik een andere ging kopen een Honda, Kawasaki of een Yamaha kopen
zijn merken waar ik goeie ervaringen mee heb in ieder geval
suzuki heb ik ervaring mee om te kotsen
zijn merken waar ik goeie ervaringen mee heb in ieder geval
suzuki heb ik ervaring mee om te kotsen
SX125 '04
wij rijden al jaren op de rm machines125 en 250cc en nooit geen problemen wel heel veel problemen gehad met yamaha en honda en honda is de laatste tijd wel zeer slecht geworden onze ervaring dan maar ga eens op verschillende motoren proef rijden en maak voor je zelf de keus wat je lekker vind rijden bij bonenberg kan dat zo zijn wij een aantal jaren geleden ook overgestapt op suzuki
Hoi
Zuzuki heeft het vorige model uitgerust met een slechte vernellingsbak
(hier praat ik over de modellen 97 tot en met 2000) over de modellen hiervoor weet ik het niet.
De modellen vanaf 2001 de kompleet nieuwe machines zijn wel goed.
Maar deze zijn over het algemeen weer niet veel goedkoper dan de rest.
Ik rijd zelf yamaha , dit zijn kwalitatief goede motoren alleen hebben ze standaard iets minder vermogen .
Zuzuki blijkt daarintegen wel heel goed te sturen.
bij Bonenberg motors in nunspeet kun je inderdaad op verschillende motoren proef rijden en ik vind dit tevens een goed aderes.
Honda en Jamaha blijken de beste motoren te maken.
Zuzuki heeft het vorige model uitgerust met een slechte vernellingsbak
(hier praat ik over de modellen 97 tot en met 2000) over de modellen hiervoor weet ik het niet.
De modellen vanaf 2001 de kompleet nieuwe machines zijn wel goed.
Maar deze zijn over het algemeen weer niet veel goedkoper dan de rest.
Ik rijd zelf yamaha , dit zijn kwalitatief goede motoren alleen hebben ze standaard iets minder vermogen .
Zuzuki blijkt daarintegen wel heel goed te sturen.
bij Bonenberg motors in nunspeet kun je inderdaad op verschillende motoren proef rijden en ik vind dit tevens een goed aderes.
Honda en Jamaha blijken de beste motoren te maken.
the right tool for the right track
ja want ik woon op 2 min van dienenSjokske schreef:Zegt dit je iets ?
DE CUYPER JOHAN
ZUURSTRAAT 34
9400 NINOVE VOORDE
PHONE +32.54.502162
FAX +32.54.502162
E-Mail tm.racing.belgium@pandora.be