VOR !!!!
Moderator: ghulst
ik ben al langer van plan een nieuwe 4 takt crosser te kopen .. alle japanse 4takten vallen af , omdat deze hoogtoerige motortjes hebben .. Ktm heb ik nu , en wil ik vanaf .. husaberg wordt me afgeraden (hoewel ik het een prachtig fietsje vind) ...maar.. toen zag ik ineens de VOR 530 .. waar zit de importeur?.. of een dealer?.. en wat kost een VOR 530 als crosser?.. hij zal wel degelijk een stuk duurder dan de rest zijn met zn uitwisselbare versnellingsbak en de door tandwielen aangedreven nokkenas.. ... kwalitatief gezien lijkt mij dit DE motor, en het is een prachtig ding om te zien ook .. maar waar haal ik um ?
4 strokes only !!
Wordt het niet tijd om je onderschrift aan te passen??
Een Husaberg lijkt mij ook een goede keuze!!
Een Husaberg lijkt mij ook een goede keuze!!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Leverancier Benelux:
VANDERKIMPEN B.V.B.A
MR. PETER VANDERKIMPEN
KRUISSTRAAT 18-20
9600 RONSE
BELGIUM
Tel. 0032/55/216675
Fax 0032/55/209133
peter.vanderkimpen@busmail.net
Zie http://www.vor.it/en/index.asp
VANDERKIMPEN B.V.B.A
MR. PETER VANDERKIMPEN
KRUISSTRAAT 18-20
9600 RONSE
BELGIUM
Tel. 0032/55/216675
Fax 0032/55/209133
peter.vanderkimpen@busmail.net
Zie http://www.vor.it/en/index.asp
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Goed werk Foxkid. Dit vond ik: www.vormotorcycles.nl
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Kijk toch maar eens goed hoe je bij een VOR de bougie moet veranderen. Of hoe simpel routinewerk verpest wordt door de eigenzinnige bouw van de motorfiets in het algemeen. (Zadel eraf, volledige luchtfilteropbouw eraf, vaak zelf het achterste frame eraf te halen, ...)
En hoe zit dat nu met het stellen van de kleppen ?? Want bij een VOR zijn die m.i. niet bij te stellen .... Ze zijn m.a.w. "altijd" correct gesteld... waar ik dan toch mijn bedenkingen bij heb.
Dan zou ik in jouw plaats toch maar een Husaberg kopen als je absoluut weg wil van KTM en geen Japanner wil.
Of kijk eens rond bij TM of GasGas.
Jo VdB
En hoe zit dat nu met het stellen van de kleppen ?? Want bij een VOR zijn die m.i. niet bij te stellen .... Ze zijn m.a.w. "altijd" correct gesteld... waar ik dan toch mijn bedenkingen bij heb.
Dan zou ik in jouw plaats toch maar een Husaberg kopen als je absoluut weg wil van KTM en geen Japanner wil.
Of kijk eens rond bij TM of GasGas.
Jo VdB
Jaaaa! Die GasGas 450 met injectie.......
http://www.gas-gas.net/product_enduro_f ... c_2003.htm
http://www.gas-gas.net/product_enduro_f ... c_2003.htm
JWJanssen schreef:Jaaaa! Die GasGas 450 met injectie.......
http://www.gas-gas.net/product_enduro_f ... c_2003.htm
Gaaf ding. En goede site! je kunt er de complete servicemanual downloaden. Kun je meteen nagaan wat je moet verwachten bij het verwisselen van een bougie of stellen van kleppen etc.
(Weten jullie waar ik een servicemanual voor de wr426f kan vinden. Ik heb wel de manual van de yz426F. Of zijn die identiek?)
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Fox-kid schreef:Wordt het niet tijd om je onderschrift aan te passen??
Een Husaberg lijkt mij ook een goede keuze!!
neh .. de VOR ridder dat klinkt niet zo .. hihi en ik heb dan ook geen enkele ervaring met VoR .. dat zou dus beetje voorbarig wezen ..
Husaberg is ook mooi , de keuze is dan ook Vor of Husaberg ik ga beide een keer proberen , en mn KTMetje te koop zetten natuurlijk
4 strokes only !!
JoeBaR schreef: Husaberg is ook mooi , de keuze is dan ook Vor of Husaberg ik ga beide een keer proberen , en mn KTMetje te koop zetten natuurlijk
Geen oude noppen weggooien voordat je nieuwe hebt!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Or always walking ( with a vor )Sjokske schreef:Now we're talkingJo VdB schreef: Of kijk eens rond bij TM.
Jo VdB
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
gistere(zondag) was er een nieuwe TM viertakt aant traine,kmoest zegge hij ging wel goed precies,maar moeilijk in gang te krijgen warm
Hoe bedoel je, in "gang" te krijgen (starten of in de versnelling zetten)CrualA schreef:gistere(zondag) was er een nieuwe TM viertakt aant traine,kmoest zegge hij ging wel goed precies,maar moeilijk in gang te krijgen warm
De mijne start warm (en ook koud trouwens) perfect (warme startknop eigenlijk nooit nodig), en in de versnelling zetten lukt ook altijd goed.
Misschien had hij z'n carburateurafstelling niet echt goed voor elkaar, maar ook bij diverse sproeiersettings is die van mij altijd goed warm te starten geweest.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Sjokske schreef:(warme startknop eigenlijk nooit nodig)
Wel lekker in de winter.....een warme startknop.
En voor in de zomer heb ik nog een veel fijnere , een zogenaamde electrische startknop (want in de zomer is het toch al warm zat).jofa schreef:Sjokske schreef:(warme startknop eigenlijk nooit nodig)
Wel lekker in de winter.....een warme startknop.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
ik bedoelde starten,dacht zowel koud als warm,en heb het wel een paar keer gezien,die kerel stak er bijna in elke bocht en dan reed ik er lekker voorbij als hij aan het trappen wasSjokske schreef:Hoe bedoel je, in "gang" te krijgen (starten of in de versnelling zetten)CrualA schreef:gistere(zondag) was er een nieuwe TM viertakt aant traine,kmoest zegge hij ging wel goed precies,maar moeilijk in gang te krijgen warm
Misschien gewoon niet gewend aan een viertakt (Rudy )CrualA schreef:ik bedoelde starten,dacht zowel koud als warm,en heb het wel een paar keer gezien,die kerel stak er bijna in elke bocht en dan reed ik er lekker voorbij als hij aan het trappen wasSjokske schreef:Hoe bedoel je, in "gang" te krijgen (starten of in de versnelling zetten)CrualA schreef:gistere(zondag) was er een nieuwe TM viertakt aant traine,kmoest zegge hij ging wel goed precies,maar moeilijk in gang te krijgen warm
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
he, joe bar wat dacht je van VOR-huid ridder ook leuk en hoe zit het met die altijd zo gezellige KTM dagen , kom je dan ook niet VOR uit.
hey
ik zou je ten sterkste afraden van een VOR te kopen een vriend van mij heeft een VOR 530 (model 2003) nieuw gekocht heeft er slechts 6 maal met gereden en staat nu al terug te koop
hij heeft er meer met in panne gestaan dan gereden een paar vb: de darmen van de waterkoeling liggen origineel tegen de uitlaat gevolg kan je wel raden , na de eerste val was de zijpoot direct afgescheurd van het kader , elec starter werkt enkel als de motor warm staat , als je remt begint het voorlicht te branden ipv achterlicht, het is ook een stijf kader dat niet graag de bocht in gaat , enz....
ook voor stukken is het lastig hij heeft 2 keer zijn remhendels afgebroken door eht vallen en het was iedere keer 3 maand wachtijd voor een hendeltje
ik zou je ten sterkste afraden van een VOR te kopen een vriend van mij heeft een VOR 530 (model 2003) nieuw gekocht heeft er slechts 6 maal met gereden en staat nu al terug te koop
hij heeft er meer met in panne gestaan dan gereden een paar vb: de darmen van de waterkoeling liggen origineel tegen de uitlaat gevolg kan je wel raden , na de eerste val was de zijpoot direct afgescheurd van het kader , elec starter werkt enkel als de motor warm staat , als je remt begint het voorlicht te branden ipv achterlicht, het is ook een stijf kader dat niet graag de bocht in gaat , enz....
ook voor stukken is het lastig hij heeft 2 keer zijn remhendels afgebroken door eht vallen en het was iedere keer 3 maand wachtijd voor een hendeltje