Revisie Husky te 610

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
gijssie2

Wie heeft goed tips voor revisie van mijn TE610?? Ik heb het blok uit elkaar gehaald vanwege een rammel(distributie dacht ik),nu blijkt er een stuk van mijn zuiger te zijn...... :( Er is een stukje uit mijn schraapveer gebroken,en uit mijn zuiger een stuk.Wat nu? Is een originele Huskyzuiger(370 euro) beter dan een imitatie(200 euro),wat doe ik met mijn kleppen? Bigend meteen vernieuwen? etc etc......
Alle goeie tips zijn welkom,het is mijn eerst eigen revisie,ik wil het zelf doen ivm kostenbesparing,als ik het laat doen heb ik geen tijd meer om te crossen,want dan mag ik wel 7 dagen in de week gaan werken......
Alvast bedankt voor de moeite......
gassen

Meten is weten.
Zuiger kun je een mooie asbak van maken (scheelt ook weer in de uitgave) ( :oops: .
Maar zonder dollen zorg dat je alle missing parts terugvind, het zou niet "leuk" zijn als je na de revisie weer een asbak kunt gaan maken maar dan met een standaard.
Meet alle spelingen op bigend, smallend en andere lagers.
Spoel de hele handel goed door (niet ontvetten).
Probeer Woesnner eens voor een zuiger. wat ik op die site zie is plm €170,- voor een zuiger en de veren voor 30.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
jofa
Contacteer:

:shock: ...slik.....die rammel.....ik hoor dat bij mijn 610 ook... maar ik hoor het alleen aan de linker kant (als ik op het zadel zit) zou het bij mij wel alleen distributie kunnen zijn of ben ik ook de pisang :(
gijssie2

Heeee Jofa welkom bij de club........
Het zou alleen de distributie kunnen zijn,maar ik ben wel voorzichtig geworden me oorzaken aanduiden......
jofa
Contacteer:

@ gijssie.. Liep die van jou nog wel goed op het moment dat je hem open ging schroeven? Want ik heb zo het idee dat ie niet helemaal jofel zal lopen als er een stuk uit de zuiger is of heb ik het mis...Want die van mij gaat nog als de brandweer . Even ter verduidelijking.. De distributie zit toch aan de linker kant van het blok??? Kan het ook zo zijn dat ik me een beetje teveel zorgen maar om mijn schatje want ik heb hem/haar pas een maandje of twee dus ik ben natuurlijk nog niet gewent aan alle bijgeluidjes van een Husky :oops: ....
huskie

Jongens Huskies maken geluid, net zoals die KTM's, dus... .
Een stukje missen van het hemd van de zuiger zal je niet merken. Of hij gaat erdoor kantelen en dan hoor je dus de zuiger tegen de cilinder kantelen.
Distributie kan een hoop geluid maken hoor. Ik hoorde laatst een 2002 Husaberg, en het leek net of die hele ketting aan gruzellementen was. Wat een herrie. En wat dacht je van een versleten koppelingskorf met dito platen, Tsjesus wat een herrie. Afijn, als je twijfelt haal je hem gewoon even open, kijk je even, en maak je hem weer dicht met verse lagers etc. Kan hij weer 100 jaar mee.
Is het een oude Huskie waard. Ik denk het wel, want zijn aardige fietsjes.
Enne Gijssie, gewoon een aftermarkt zuiger kopen hoor. Of je moet je oor naar de dealer laten hangen, maar dan moet je wel rijk zijn.
ps: let wel even op de maat cilinder/zuiger tolerantie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
gijssie2

Die van mij liep ook als een speer,starten en lopen,kompressie in overvloed,maar bij toeval ondekte ik dus mijn kapote zuiger.De distributie zit idd links,met een inspectieluikje....als je de spanner eruit haalt kun je ook al wat voelen en zien.........
Met een kapotte zuiger wordt tie geen 100 volgens mij......hahahahaha
SUCCES!!
Plaats reactie