crosshandschoenen met protectie

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Oke, omdat we toch bezig zijn met onze kleding etc dan hier een vraagje over crosshandschoenen.
Ivm het vallen op harde bodem zoek ik handschoenen met protectie van bevoorbeeld carbon. Nu hoorde ik dat Jopa er een paar in heeft, maar weet iemand of heeft iemand ervaring met die protectie handschoenen.
:?:
ps: nog meer merken die dat soort hebben in asortiement?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
actualludo
Berichten: 170
Lid geworden op: do okt 03, 2002 21:49
Locatie: belgie
Contacteer:

acerbis heeft deze ook wel dacht ik :lol:
leve de elec starters
wim
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 20:26
Locatie: antwerpen belgie

heb er onlangs gekocht van acerbis en ben er echt tevreden van had er eerst nog wat bedenkingen bij , van dat carbon maar nu ik ze al een tijdje heb zou ik er geen ander willen
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

thx guys
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Huskie, afgelopen zondag had ik handschoenen aan van NO FEAR met carbonprotectie en ook de achterrijder (Guy) heeft er van FIRSTRACING. Ik denk dat die van FIRSTRACING van hele goede kwaliteit zijn. We hebben daar 2 jaar geleden een volledige uitrusting van gekocht, en dat was kwalitatief de beste wat ik ooit gehad heb. De handschoenen van NO FEAR zitten mij heel goed, maar aan de slijtage van het leer te zien, gaan ze niet al te lang meegaan.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

alweer thx :D
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

In (weg)racewereld gebruiken we al jaren (leren)handschoenen met carbon protectie. Dus bij een beetje sportieve motorzaak kun je er genoeg keuze in vinden. En dat hoeft niet eens duur te zijn dan!!!!!

Want ik merk wel dat kleding, schoeisel ed in cross zaken duurder zijn dan in 'gewone' motorzaken dit wordt uiteraard veroorzaakt door de veel kleinere cross markt.....

Roy GS300/748 (met 2.15 op een zeiknat Assen afgelopen vrijdag :oops: )
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ja surfroy, dat wist ik, maar die zijn veelal te dik, of valt dit mee.
Btw het moet er ook nog een beetje uitzien, want rijden kan ik niet :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Ik heb een setje hele dunne leren met Kevlar/Carbon verstevigingen op de plekke waar je normaal mee over het asfalt zou schuren bij een crash (heb het nog niet uitgebrobeerd). Denk dat je ze in een cross uitvoering niet zo dun kunt krijgen.

Tsja het ziet er niet flashy uit met neon kleuren ed wat in de crosserij nogal gebruikelijk is, dus zul je het daar niet van moeten hebben, toch maar eens aan je techniek werken :wink:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

oke, zal eens bij de lederwaren afdeling van een buikschuiver winkel binnenlopen, jakkes :oops:
Ondertussen ben ik ook aan het rondsurfen om die mxhandschoenen te bekijken.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

huskie schreef:oke, zal eens bij de lederwaren afdeling van een buikschuiver winkel binnenlopen, jakkes :oops:
Ja je moet niks van mij hoor........ennuh sinds ik uit de kast gekomen ben dat ik bi ben, heb ik het naar mijn zin in zowel een buikschuiver winkel (maar wel een echte he) als in een cross winkel.

En dat voelt best lekker hoor dat je er gewoon vooruit kunt komen dat je aan the best of both worlds doet...... :D

Roy/KTM/Ducati - best een lekker triootje....
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Surfroy, jij bent een zeer open type. Dat zie ik graag in mensen. Maar realiseer je je wel dat de hele wereld dit leest :lol:
Kijk, ik kan daar goed mee omgaan maar er zijn er.... je weet wel, die hun gevoels minder goed onder controle hebben.
Even aan Erik: heb jij een tel nr waar ik die first racing kan kopen. Mag belgie zijn. Ik heb ze op de site bekeken en zien er wel goed uit.
Of die no fear eventueel. Kan nergens wat vinden van welke winkels etc.
Alvast bedankt.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie