wanneer men de werkplaatshandboek raadpleegt praat men eigenlijk niet zoveel over loctite of anti gripeervet. Wanneer gebruiken julie 1 van beide
Als men de uitlaat vastzet zou ik niet willen dat deze lostrillt maar anderzijds zou ik hem nadien nog goed willen loskrijgen bij demontage want in in een aluminium blok met dergelijke warmte durft de bout zich nogal goed vastzetten
loctite of anti gripeermiddel
Moderator: ghulst
Loctite schroefdraadborgingsmiddel (of een ander merk) is er verschillende sterktes, van trilvast (los te draaien met normale sleutels) tot godsgruwelijk vast (losmaken d.m.v. warmstoken met brander).
Zelf dus FF inschatten hoe dikwijls het los moet.
Zelf dus FF inschatten hoe dikwijls het los moet.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Loctite gebruik ik nagenoeg niet, ik gebruik meestal borgmoeren of flensmoeren met een kartel (vraag me niet hoe ik eraan kom , maar deze had ik plotseling).
Voor alles met een blind gat gebruik ij normale veerringen.
Het enige wat ik met loctite vastzet is het bevestigingsboutje van de waterpomprotor en de moeren van m'n koppelings en remhendel.
Voor alles met een blind gat gebruik ij normale veerringen.
Het enige wat ik met loctite vastzet is het bevestigingsboutje van de waterpomprotor en de moeren van m'n koppelings en remhendel.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Uitlaatbouten/moeren insmeren met kopervet (bv. Never-Seiz van Molycote) tegen vastvreten (en dus hier geen Loctite, aluminium-schroefdraad is nogal ............ vreetgevoelig )n8komeet schreef: Als men de uitlaat vastzet zou ik niet willen dat deze lostrillt maar anderzijds zou ik hem nadien nog goed willen loskrijgen bij demontage want in in een aluminium blok met dergelijke warmte durft de bout zich nogal goed vastzetten
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!