WR450 problemen?? wie weet raad

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
maxwr450f
Berichten: 60
Lid geworden op: zo mei 02, 2004 21:30
Locatie: Siebengewald

Mijn WR450 van 2003 loopt niet helemaal lekker bij constante snelheden pruttelt hij weet niet hoe ik dit moet omschrijven lijkt wel een beetje op viertakten maar het vreemde is dat ik heb de gasnaald al gewisseld voor een excemplaar om heb in het hele gebied wat rijker te zetten maar het probleem blijft ook wanneer in van spreoier 160 wissel in stapjes naar 180 krijg ik niet echt verbetering voor mijn probleem wel merk ik dat de motor door de wijzigingen anders gaat lopen maar ook met het verstellen van de luchtschroef krijg ik weinig verbetering dus ik heb het vermoeden dat ik op de verkeerde plaats aan het zoeken ben oh ja hij doet met al 6 x gesisselde filters dus daar licht het niet aan en wanneer je aan het gas hangt loopt hij als een kanon en ook het starten en stationair is goed wat kan dit tocht zijn? heb op een ander forum gelezen dat je een grijze draad van de cdi los moet kopppelen om hem ook beter te laten lopen maar dit heb ik nog niet gedaan heeft iemand daar mischien ervaring mee??
Gast

ff bougietje wisselen en klaar! 8)
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Anonymous schreef:ff bougietje wisselen en klaar! 8)

Leek mij ook een ontstekingskwestie. Of 1 van je sproeiers zit verstopt. Lijkt me trouwens niet handig om sproeierbezetting te gaan aanpassen als de motor slecht is gaan lopen zonder dat daar een aanleiding voor is. (je hebt bijvoorbeeld niet je uitlaat vervangen of kop laten flowen, ander membraan geplaatst.) De oorzaak is dus als het ware een storing. Die moet je vinden. Dus ga ook niet die bedrading van je CDI af knippen want dan ben je nog verder van huis af :!:
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Even een vraag , wat is een 6x gesisselde filter eigenlijk :P
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gast

Gewisseld sorry te snel typen van alle frustratie en probleem was er al toen ik hem kocht wel veer minder uiteraard heb toen de standaard prijp en de originele bezetting aangepast rij met een rino enduro pijp maar kan dit echt aan de bougie liggen?? hier heb ik nl nog niet naar gekeken en hoelang gaat deze mee met een enduro fiets??
Robje

Toevallig bij al jouw carburateur avonturen de gas schuif uit je handen laken vallen en het "plaatje" er verkeerd om op gedaan? Ja dat komt vaker voor en de klachten lijken erg op die van jouw! Ik zou terug gaan naar alle standaard af- en instellingen en het plaatje op de goede manier monteren!
Succes
Gast

nee gasschuif niet er uit gehaald dus daar kan het niet aan liggen en ook bij frans sigmans geweest maar die was ook niet echt behulpzaam hoort zo zei hij ?? als ik met de sproeiers an de gasschuif aan het spelen ga dan verleg ik mijn probleem naar aantere toerentallen en snelheden dus dat zou mijns inziens betekenen dat er ook een afstelling is waar hij gewoon goed moet lopen bij iedere snelheid en toerental ongeacht of je er nu de hele tijd vol gas staat te draaien of dat je het ff wat rustiger wil doen....... conditie he......
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Zoals ik al eerder zei: zorg nou dat je niet aan het kl*ten komt. Voordat hij belabberd ging lopen, liep hij toch goed. Blijf dan van sproeiersettings etc. af. Zoek het in de storing sfeer. Is het brandstof toevoer of ontsteking....

Voor onsteking: inderdaad een van de eerste dingen die je checkt: bougie en bougiedop, spoel, timing van je ontsteking!!!

Is het brandstof: carborateur, vuile sproeiers, vlotterniveau.....


Zorg dat je niet nog verder van huis af komt :idea:
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Gast

Heeft iemand mischien een wr 450 en wat voor sproeierverhouding rij je mee want volgens Yamaha NL hoef je daar nl niks aan te doen echter liep hij van af het begin niet helemaal lekker alleen zat er toen wel een originele pijp op waardoor ik het vermoeden had dat het daar door kwam maar dit blijkt dus niet zo te zijn........

Hopend op antwoord
Alp

Orginele afstelling niet aankomen, als je op de lange weg rijdt schokt hij dan????
maxwr450f
Berichten: 60
Lid geworden op: zo mei 02, 2004 21:30
Locatie: Siebengewald

Ja dan schokt hij inderdaad en dit lijkt wel een beetje of hij overslaat.
echter door het wisselen van sproeiers ed kun je dit wel verleggen naar andere toerengebieden maar krijg het er niet uit
Alp

De oorzaak, de acceleratiepomp geeft bij de minste beweging aan het gas
een straaltje benzine, dus hij is krijgt dan teveel, het is ook een afstelling voor de cross en enduro, zelf reed ik er veel mee op de weg bv naar Frankrijk, Engeland enz hoger gegeard natuurlijk en de acceleratie pomp vast gezet (uitgeschakeld dus) dan is het over!!!!!!

of maak een stelschroefje om hem minder en korter te laten werken,
Aan de zijkant dus.
Plaats reactie