Wie kam me vertellen om de hoeveel km's of uren men de zuiger van een racing moet vervangen? en eventueel andere onderdelen van motortje?
Alexander
KTM 525 2004
Moderator: ghulst
Is dit nu eindelijk eens een vraag voordat je de motor gekocht hebt, of...
Ik zie dat je op een RMX rijdt. Bevalt die? Want er zijn niet veel rmx-en in europa, denk ik.
Nu even on-topic: rijstijl bepaalt voor het grote gedeelte slijtage, dus..
Ik denk dat ze vanaf fabriek 25 uur opgeven, of iets dergelijks. Maar ja, wie luistert met internet nou nog naar de fabriek?
Jo wat weet jij ervan, en Joebar(de meest fortuinelijke KTM piloot in NL).
Ik zie dat je op een RMX rijdt. Bevalt die? Want er zijn niet veel rmx-en in europa, denk ik.
Nu even on-topic: rijstijl bepaalt voor het grote gedeelte slijtage, dus..
Ik denk dat ze vanaf fabriek 25 uur opgeven, of iets dergelijks. Maar ja, wie luistert met internet nou nog naar de fabriek?
Jo wat weet jij ervan, en Joebar(de meest fortuinelijke KTM piloot in NL).
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Heb inderdaad een RMX voor de zondagse uitstappen in België, die het fantastisch doet, maar voor het Afrikaanse avontuur heb ik me een KTM aangeschaft, die na de Transtunesia bijna 3 000 km en goeie 50 uur op de teller heeft.
Ktm 525 Desert Racing
Alexander, na zo'n avontuur met je 525 zou ik in iedergeval de boel even opentrekken, om het een en ander van binnen te bekijken. Dat kan absoluut geen kwaad. De ktm's zijn racemachines en moeten dus goed onderhouden worden. Ik weet niet of die 2004's ook problemen kennen in het kleppengebied etc maar zou me niet verbazen als de klepspeling niet meer volgens fabrieksspecs is. Dus doe jezelf een plezier en check het een en ander. Jij denkt aan een zuiger, maar ik denk aan heel wat andere dingen zoals lagers en dergelijke.
Afijn, bovenstaande is slechts een mening
Afijn, bovenstaande is slechts een mening
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?