KTM Tripmaster van de KTM lc4 640 Adventure -> 2003 MODEL

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Jan Vlietland

Fellow motormensen,

Sinds 6 weken ben ik de gelukkige bezitter van mijn nieuwe KTM lc4 640 Adventure -> 2003 MODEL. Gisteren mijn eerste roadbookritje gereden met mijn elektrische roadbookhouder en tripmaster. Met de bijgekochte afstandsbediening een fluitje van een cent zou je denken. Nou bijna, enig nadeel is dat ik mijn tripcomputer niet op nul kan zetten.

Ik heb de afstandsbediening met de drie zwarte knoppen. Probleem is dat ik de mode kan veranderen en kan op- en aftellen maar niet kan resetten. Ik heb op internet gezocht hoe ik kan resetten met de afstandsbediening maar ik kan niks vinden. Ook de bijgeleverde documentatie zegt er niets over. Let op: ik heb geen IMO computer maar een KTM tripcomputer. De Adventure is zo geleverd.

Wie kan mij voorzien van goede tips :?
Ook een KTM heeft grenzen
Freek
Site Admin
Contacteer:

Ik heb geen idee, maar probeer het eens op het duitse @ventureforum;
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... l?#2368ktm
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Robje

Op mijn Husaberg is het de "middelste" knop ingedrukt houden voor 3 sec.
Succes.
Gast

Hi Jan,

Rijd sinds een paar maanden ook op een nieuwe 2003 640 adventure en echt een geweldige brommer! Caburateur aangepast, SXC uitlaat, open lucht filter en gaan met die handel!

Tis jammer dat er geen adventure club is a la transalp/africa twin...

Zit zelf in de randstad (Adam) dus crossen is beperkt tot de havens, waar woon je zelf?

grtz
meindert
Fons

Jaa zeker kun je deze telkens op nul zetten,
De middelste 3 tellen drukken,
Wel een vraag, kun je de TRP2 in grote cijfers krijgen?????
Gast

Fons schreef:Jaa zeker kun je deze telkens op nul zetten,
De middelste 3 tellen drukken,
Wel een vraag, kun je de TRP2 in grote cijfers krijgen?????

Hebben we het nu over de ktm-teller????

Ik geloof daar nl nix van, en mocht het waar zijn,
drie sec tijdens het terreinrijden een knop ingedrukt houden is heeeeel lang hoor!!!
Trip 2 is bij mijn weten niet groot te krijgen, net zo min als je de wielomtrek kunt beinvloeden, wat allemaal bij de imo wel kon!!!

Groet Daan!
erwindob

De wielomtrek moet wel makkelijk op 21, 19 en 17 inch kunnen.

Kleine aanpassingen in mm lukken niet.

Rwin
JWJanssen

Wieldiameter wijzigen:
Display in ODO zetten.
Mode en Set tegelijk 10 seconden ingedrukt houden.
Dan met Mode tussen 17, 19 en 21" kiezen.
Druk op Set om de keuze te bevestigen.

Omschakelen van km/h naar mph en v.v.
Display in ODO
Set 10 seconden ingedrukt houden.
Selecteer met Mode tussen mph en km/h
Bevestig met Set.
JWJanssen

Meindert, hoe werkt die SXC uitlaat. Ik ben sterk aan het twijfelen of ik die uitlaat wel moet kopen op mijn 2003 Adventure. Maakt dat ding niet teveel herrie? Loopt de adv er ook duidelijk beter op? Boven de 7000 t/m wil de adv niet meer met standaard uitlaat, met een open uitlaat draait ie daar wel goed, gaat dat dan ook met de SXC. Heb jij de 92 of 96 dBA SXC.
JWJanssen

Kijk op http://www.advrider.com voor meer informatie over de 620 Adventure.

Zie ook: http://www.ktmtalk.com/
Gast

Hallo,

Ik heb eigenlijk nooit met de orginele uitlaat gereden, zo geregeld met Brouwer met de aflevering. Als je een beetje rondbrowsed op www.advrider.com enzo lijken dat wel (o.a.) de standard mods op de adventure om het beest wakker te maken!

Er zijn twee SXC versies;

Competition
Supermoto

De Competition zit er bij mij onder, waarschijnlijk dus de 92 dB uitvoering.... Het geluid is nog steeds sociaal aanvaardbaar...

Via het forum op www.ferdw.net worden nog wel eens 'cross-ritjes' in noord-holland georganiseerd (a'dam havens, almere) houd het in de gaten, kunnen we eens van brommer ruilen.

grtz
meindert
Alp

Jan. ben je er al uit wat betr. resetten van de teller????????????
Jan Vlietland

Ja Alp je kan de teller niet resetten met de afstandsbediening. Tenminste niet de orignele ktm teller. Dit is wat de productmanager van KTM me wist te vertellen. Hij gaf aan dat het off-road segment maar 4% is van het geheel. Ik vraag me wel af waarom iemand met een KTM gaat rijden voor alleen op de straat maar goed men laat zich blijkbaar gemakkelijk verleiden tot een SM-motor.

Wat ik nu heb gedaan is de tripmaster eruit geschroefd en opengemaakt. Gelukkig is alles netjes geschroefd en is gemakkelijk te demonteren. Daarna draadjes op de resetknop aansluitingen gesoldeerd en via een extra stekker naar buiten gevoerd. Vervolgens een extra schakelaar op het stuur bevestigd (klein, tuimel en waterdicht). Je ziet er niets van en is helemaal in lijn met de afstandsbediening voor de elektrisch roadbookhouder. Werkt perfect.

Vind overigens de cijfers op het display een beetje klein. Oude ktm's hebben een IMO en daar kan het wel mee. Ook de cijfers kun je groter zetten. Alternatief is een IMO extra op de motor zetten (350 euro minimaal). Kan deze ook aangesloten worden op de sensor van de originele teller :?: :?: :?: Zo nee dan heb je weer een extra sensor en extra kans op storingen. Ik laat het hier maar bij denk ik.
Ook een KTM heeft grenzen
Plaats reactie