Beste lezers,
sinds 2 weken een KTM LC4 600 in het bezit en ik wil er graag een kilometerteller op hebben (je wilt toch weten hoe hard je rijd, nietwaar!)
ik had van iemand als tip een plekje aan de binnenkant van de remblokken gekregen , maar dan werkt ie niet en heb ik de angst dat ie er een keer afknald tijdens het rijden.
Wie weet een mooie oplossing hiervoor ?
Ik gebruik zo'n digitale fietscomputer alleen de maximale ruimte tussen zender en ontvanger mag maar 5MM zijn (da's niet veel bij een motor)
dank je wel
Kilometerteller ? waar plaats je zo'n ding
Moderator: ghulst
k ga hem zelf waarschijnlijk op het achtertandwiel monteren, anders moet je met blokjes werken tussen de sensor om binnen die 5mm te blijven etc.kan je meteen zien hoe hard je op het achterwiel kan rijde
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
en als je wiel nou eens spint in het zand jaha dan klopt je kilometertellertje niet meer... ff kijken hoe hard ik ga hoor... 120 terwijl je in werkelijkheid 20 gaat je kan hem beter gewoon aan de voorkant bij het wiel monteren dan heb je ook niet zoveel draad nodig en het is makkelijker weg te werken
Laatst gewijzigd door mxrider#28 op zo apr 11, 2004 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan de voorkant met epoxy (2 componentenlijm) vastplakken, dat magneetje. In de wielnaaf.
Heb ik vroeger zo opgelost bij een XR
Jo VdB
Heb ik vroeger zo opgelost bij een XR
Jo VdB
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Die iemand ben ik, maaruh heb er nu toch al aardig wat uurtjes mee gereden en is er niet afgekomen hoor. Toevallig van het weekend heel remsysteem eraf gehaald om te ontluchten en de ontvanger zit nog prima vast.pinin39 schreef: ik had van iemand als tip een plekje aan de binnenkant van de remblokken gekregen , maar dan werkt ie niet en heb ik de angst dat ie er een keer afknald tijdens het rijden.
Waarom werkt het niet? volgens mij zit er niet veel verschil tussen onze fietsen
En mocht ie er afknallen, denk niet dat je dat merkt, enkel dan dat je tellertje 0 km aangeeft
Roy GS300
Wat goed werkt is het magneetje op de kop van een van de boutjes waarmee je remschijf vast zit plakken.
Het voelertje zet je met een zelftapper/parker vast aan de binnenzijde van je remklauw (eerst even voor boren en nee, het kan geen kwaad).
Werkt perfect. Check hier de foto's. Vooral bij de eerste link wordt e.e.a. goed in beeld gebracht. Succes.
http://www.trailtech.net/yamaha.htm
http://www.trailtech.net/ktm_husaberg.htm
Het voelertje zet je met een zelftapper/parker vast aan de binnenzijde van je remklauw (eerst even voor boren en nee, het kan geen kwaad).
Werkt perfect. Check hier de foto's. Vooral bij de eerste link wordt e.e.a. goed in beeld gebracht. Succes.
http://www.trailtech.net/yamaha.htm
http://www.trailtech.net/ktm_husaberg.htm
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Ik heb een 250 exc gehad met WPextreme voorvork. Bij de dealer kun je een orgineel bruggetje lopen met een magneet. Deze bevestig je tussen 2 boutjes die de remschijf vastzetten. De opnemer zet je vast op de onderpoot(links) dmv 2 zipties en een goede lijm. Ik had dikke stickers op mijn onderpoten waarin ik een kamertje gesneden had . De bedrading heb ik vervangen door dikkere draad van de fietsenmaker die dit gebruikt voor ATB's. Deze constructie heeft 2 jaar probleemloos gewerkt.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ik heb mijn originele ToPeak-kabel vervangen door eemtje van een XR600, pastte zonder problemen op de TTR. Voordeel van de kabel is dat hij veeel dikker is dan de originele fietstellerkabel (die iets te kort was en ik dus heb moeten verlengen). De sendor is met een parkertje aan de remklauw vastgezet, achter de rempoot.
Op de site van ICO vind je montagetips: http://www.icoracing.com/manuals/SensMag.pdf
De magneer heb ik in de schijf gelijmd, na 1 jaar nog geen problemen mee.
Op de site van ICO vind je montagetips: http://www.icoracing.com/manuals/SensMag.pdf
De magneer heb ik in de schijf gelijmd, na 1 jaar nog geen problemen mee.
Eindelijk ,
het is me gelukt , nogmaals de beschrijving goed bekeken
en jawel hij doet het , heb wel het idee dat hij meer snelheid aangeeft als dat ik daadwerkelijk rij !!
als ik harde loop met de motor haal ik al snel 10 km. u
en ik kan je zeggen dat is wel heel snel met een motor van 138 kilo
groeten
maurice
het is me gelukt , nogmaals de beschrijving goed bekeken
en jawel hij doet het , heb wel het idee dat hij meer snelheid aangeeft als dat ik daadwerkelijk rij !!
als ik harde loop met de motor haal ik al snel 10 km. u
en ik kan je zeggen dat is wel heel snel met een motor van 138 kilo
groeten
maurice
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
En hoe heb je het nu bevestigd?
Heb je de juiste wielomtrek ingebracht? Beste manier is met krijtje streepje op je band en ondergrond zodat die haaks zijn, dan motor voorruit (oke mag ook achteruit) duwen totdat streepje weer op zelfde plek aan de grond komt daar weer streepje. Afstand tussen de streepje op wegdek opmeten is de meest nauwkeurige.
Theoretisch zou je 10 km/u met je motor aan de hand kunnen rennen, maar dat hou je niet de straat uit vol
Heb je de juiste wielomtrek ingebracht? Beste manier is met krijtje streepje op je band en ondergrond zodat die haaks zijn, dan motor voorruit (oke mag ook achteruit) duwen totdat streepje weer op zelfde plek aan de grond komt daar weer streepje. Afstand tussen de streepje op wegdek opmeten is de meest nauwkeurige.
Theoretisch zou je 10 km/u met je motor aan de hand kunnen rennen, maar dat hou je niet de straat uit vol
De omtrek van je voorwiel moet 2205 zijn meen ik.
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Zoals mijn oude natuurkunde leraar altijd al pleegde te zeggen: Zeker weten door zuiver meten.....STTEVE schreef:De omtrek van je voorwiel moet 2205 zijn meen ik.
Pas jaren later begin je zo'n man te begrijpen.
We gaan weer eens meten !!!
wat een vak , motorrijden !!!
olie , remmen , kettingen , startprocedures , kilometertellers
het is wat
dank je wel
wat een vak , motorrijden !!!
olie , remmen , kettingen , startprocedures , kilometertellers
het is wat
dank je wel
Daar heb je zeker gelijk in, maar als onze Pinin op 4 meter per omwenteling uitkomt heeft ie wel zuiver gemeten, maar op de verkeerde schaal gekeken.Surfroy01 schreef:Zoals mijn oude natuurkunde leraar altijd al pleegde te zeggen: Zeker weten door zuiver meten.....STTEVE schreef:De omtrek van je voorwiel moet 2205 zijn meen ik.
Pas jaren later begin je zo'n man te begrijpen.
Dus eigenlijk zei je leraar:"Zeker Weten Door Zuiver meten, Maar Ook Op De Juiste Schaal Gekeken, (en daarna nog ns meten)"
Ik zou wat zachter gaan rennen - nee, ik zou helemaal niet gtaan rennen met de motor aan de hand. Probleem opgelost!
Geft hij teveel aan dan kun je zonder te liegen een beetje bluffen over je snelheid op het rechte stuk, de gemiddelde snelheid, je topsnelheid, de verredenafstand etc. Kortom niks meer aan doen
Geft hij teveel aan dan kun je zonder te liegen een beetje bluffen over je snelheid op het rechte stuk, de gemiddelde snelheid, je topsnelheid, de verredenafstand etc. Kortom niks meer aan doen
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Heb ook zo'n fietsteller gemonteerd, montage richting van transponder moet wel correct zijn anders geeft ie de verkeerde snelheid aan (je transponder is in feite een spoel met een ferriet kern, door het magneet veld van je magneetje welke aan het wiel is bevestigd wordt er bij elke omwenteling van je wiel een puls opgewekt welke dmv je opgegeven wiel omtrek in je teller wordt omgerekend in een snelheid). Het magneetje welke aan je wiel is bevestigd moet loodrecht op de "lengterichting" van je transponder bewegen, elke afwijkingshoek geeft een bepaalde fout in je aflezing. Maximale fout als ie volledig in de "lengterichting" van je transponder beweegt, zo heb ik ooit eens binnen 100 meter naar "147 km/uur" geaccelereerd op mijn WR400'tje . Dus even montagehoek van transponder en magneetje nakijken .
Kaitey
Kaitey
WR400F
Ik heb al eens een KNMV official een motor zien afkeuren voor een enduro omdat de snelheidsmeter rechts op het stuur zat ipv in het midden.
Best jammer natuurlijk als je lekker wilt gaan rijden. Doe er dus je voordeel mee en zet het ding gewoon in het midden.
Rwin
PS. Ik weet ook niet waarom dat veiliger, beter of wat ook zou zijn dan rechts op je stuur waar er geen kabels voorlangs lopen zoals in het midden al gauw het geval is. Maar ja .....
Best jammer natuurlijk als je lekker wilt gaan rijden. Doe er dus je voordeel mee en zet het ding gewoon in het midden.
Rwin
PS. Ik weet ook niet waarom dat veiliger, beter of wat ook zou zijn dan rechts op je stuur waar er geen kabels voorlangs lopen zoals in het midden al gauw het geval is. Maar ja .....