heey,
ben dus paasmaandag gaan rijden in Axel,zeer mooi parcours en heel leuke dag gehad maar naarmate de dag vorderde en er meer knippen in het parcours kwamen ging het weer slechter,
nu heb ik vooral last in mijn rechterhand, zo erg zelfs dat ik als ik over de knippen rij niet genoeg kracht meer heb om eventueel de gas terug te draaien als de motor wilt omhoog gaan
wie weet hoe ik de spieren in men hand(en ook pols) wat kan trainen??
zodat ik de volgende wedstrijd wat een beter resultaat heb
thanx
conditie-oefeningen voor de handen
Moderator: ghulst
- mxrider#28
http://images.google.nl/imgres?imgurl=w ... oe%3DUTF-8
en dan linksonderkijken (handknijpers)
eerst had ik er ook altijd last van maar sinds ik die dingen gebruik (wel een iets andere uitvoering) heb ik geen last meer van mijn polsen en handen, na een week had ik al duidelijk minder pijn...
en dan linksonderkijken (handknijpers)
eerst had ik er ook altijd last van maar sinds ik die dingen gebruik (wel een iets andere uitvoering) heb ik geen last meer van mijn polsen en handen, na een week had ik al duidelijk minder pijn...
had ik al aan gedacht maar dacht dat het niet goed was voor het motocrossen, zal er is een paar halen ergens
en weet iemand nog iets?
alle tips zijn welkom hoor
en weet iemand nog iets?
alle tips zijn welkom hoor
freek file bij jullie volgens mij heb jij weinig training enspijk ligt langs de A2
om mn polsen te trainen heb ik zelf een trainings apparaatje inmekaar geflanst .. t is simpel .. maar werkt perfect .. 1 bezemsteel afgezaagt op een meter lang (ongeveer de breedte van een motor stuur) met in het midden een touwtje van ongeveer een meter lang.. met aan het eind daarvan een gewichtje (ik heb een aantal stalen stel ringen genomen) van ongeveer een kilo ..das meer dan genoeg .. het werkt ook erg simpel ... ga recht op staan met naar voren gestrekte armen ... je houdt de steel vast en draait deze (net als met je gas handle) in het rond .. tot dat je gewichtje van een kilo boven is... dan rol je m de andere kant op tot het gewichtje weer benden is .. (je houdt hierbij je armen gestrekt) .. na 15 tot 20 keer lijkt die kilo wel een halve ton !!...
4 strokes only !!
-
k ben ook nog wezen kijken in axel(woon dr vlakbij), op het laatst lag het er idd wel heel zwaar bij he. maar anyway, die knijpers vind ik persoonlijk niet echt ideaal. wat ik altijd doe is: neem een houten stok van een centimeter of 40 lang, boor er in het midden een gaatje in, touwtje erdoor van ongeveer 1 meter lang, en dan een gewicht er aan hangen, bv 5 of 7,5 kilo. nu hou je de stok in beide handen, armen gestrekt naar voren, en nu het touw om de stok wikkelen door om en om de polsen te draaien, dus alleen de handen,polsen draaien, niet de armen die moet je gewoon recht en gestrekt naar voren houden doe dit een aantal keer en herhaal het een aantal keer met de handen nu omgedraaid, ik kan ff geen link vinden van deze oefening om het wta duidelijk te maken, k hoop dat je het snapt anders deze oefening ook nog doen met een dumbbell: http://www.exrx.net/WeightExercises/Wri ... tCurl.html
Ik geloof dat het al een heel oud idee is. Naast de knijpers en de tennisbal is dit ook een heel goede oefening. Ook deze oefening zonder de bewuste stok, maar dan in de handen knijpen helpt ook goed.pssst.. das mijn idee
Wat dacht van veel bier drinken, het tillen van de glazen plus de soepele polsbeweging.
Toch nog een serieuze reactie van mijnentwege:
ik heb goede ervaringen met een "Roller Ball" . Dat is een bol met een bal in die vrij kan ronddraaien; je brengt die inwendige bal in beweging en probeert hem, terwijl je bvb. TV kijkt of een babbel slaat aan de toog of achter je bureau zit te internetten or whatever, zo snel mogelijk te laten rondddraaien. Door het gyroscopisch effect krijg je steeds meer weerstand op je pols en onderarm, én er is naar't schijnt een niet te onderschatten invloed van de minuscule trillinkjes op je spieren.
NB betaal er niet meer dan 16.95€ voor, da's in België de normale prijs.
ik heb goede ervaringen met een "Roller Ball" . Dat is een bol met een bal in die vrij kan ronddraaien; je brengt die inwendige bal in beweging en probeert hem, terwijl je bvb. TV kijkt of een babbel slaat aan de toog of achter je bureau zit te internetten or whatever, zo snel mogelijk te laten rondddraaien. Door het gyroscopisch effect krijg je steeds meer weerstand op je pols en onderarm, én er is naar't schijnt een niet te onderschatten invloed van de minuscule trillinkjes op je spieren.
NB betaal er niet meer dan 16.95€ voor, da's in België de normale prijs.
Keep on smiling!
- mxrider#28
hou het simpel en goedkoop en koop gewoon van die knijpers het grote voordeel van die knijpers is dat je ze overal mee naar toe kan nemen....
-
- Contacteer:
Ik heb een veel beter oplossing , veel rijden wat toch echt het beste helpt
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Vraag je af hoe het komt het dat jouw linkerhand meer ontwikkeld is? Waarschijnlijk ben je linkshandig. Leg het accent meer op je rechter hand. Dit betekent niet meteen dat je vreemd moet gaan ,CrualA schreef:
nu heb ik vooral last in mijn rechterhand
thanx
Je kunt in het dagelijks leven steeds de nadruk leggen op je rechter hand. In de supermarkt duw je je karretje met rechts, je tilt het bierkratje met rechts, je draagt zware tassen met rechts etc. Lukt dit niet meteen, dan even je linker arm in een mitella vast binden.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Of alles combineren.
De bezemsteel van JoeBar met aan een touw van Rednas de RollerBall van Bart M. Dit alles wikkel je in de file van Freek om de trekhaak van de auto voor je en die auto probeer je dan door aan de stok te draaien naar achteren te trekken, terwijl je in de andere hand een knijper hebt....
De bezemsteel van JoeBar met aan een touw van Rednas de RollerBall van Bart M. Dit alles wikkel je in de file van Freek om de trekhaak van de auto voor je en die auto probeer je dan door aan de stok te draaien naar achteren te trekken, terwijl je in de andere hand een knijper hebt....
- mxrider#28
hahaha, jah dat komt helemaal goed stteve alleen nog hopen dat degene die voor je rijdt een trekhaak heeft
nope,ben rechtshandig, maar doe alles met beide handen (denk maar wat je wilt denken nu )Fox-kid schreef:Vraag je af hoe het komt het dat jouw linkerhand meer ontwikkeld is? Waarschijnlijk ben je linkshandig. Leg het accent meer op je rechter hand. Dit betekent niet meteen dat je vreemd moet gaan ,CrualA schreef:
nu heb ik vooral last in mijn rechterhand
thanx
Je kunt in het dagelijks leven steeds de nadruk leggen op je rechter hand. In de supermarkt duw je je karretje met rechts, je tilt het bierkratje met rechts, je draagt zware tassen met rechts etc. Lukt dit niet meteen, dan even je linker arm in een mitella vast binden.
maar ik steek raar in elkaar hoor,misschien daarmee
Het heeft alles met verzuring te maken. Ik ben nogal een beginner met off-road rijden en af en toe kneep ik 'm echt (letterlijk en figuurlijk).
Dat knijpen in het stuur houd je dus niet al te lang vol...
...tenzij er een rustig stukje aankomt, dan leg je je vingertoppen op het stuur en druk je door, totdat je hand bijna in een hoek van 90 graden staat ten opzichte van je onderarm. Op dat moment ben je aan het stretchen en help je de doorbloeding op gang te komen door je dikke spieren weer lang en smal te laten worden.
Dit techniekje werkt voor mij, maar dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.
Twee jaar geleden deed ik max. 60 knijpoefeningen, terwijl ik het 2 tot 3 maal per dag trainde. Nu doe ik ze niet meer en doe er nog altijd 60 op bijna 40-jarige leeftijd. Geen progressie maar ook geen degradatie;-)
Dat knijpen in het stuur houd je dus niet al te lang vol...
...tenzij er een rustig stukje aankomt, dan leg je je vingertoppen op het stuur en druk je door, totdat je hand bijna in een hoek van 90 graden staat ten opzichte van je onderarm. Op dat moment ben je aan het stretchen en help je de doorbloeding op gang te komen door je dikke spieren weer lang en smal te laten worden.
Dit techniekje werkt voor mij, maar dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.
Twee jaar geleden deed ik max. 60 knijpoefeningen, terwijl ik het 2 tot 3 maal per dag trainde. Nu doe ik ze niet meer en doe er nog altijd 60 op bijna 40-jarige leeftijd. Geen progressie maar ook geen degradatie;-)
gewoon een algemene opwarming doen. Probeer voor je aan de training of reeks begint een kleine opwarming te doen van een 15 - 30 minuten dan heb je al een goede doorbloeding van alle spieren.
Hetzelfde na de wedstrijd, zodat alle afvalstoffen uit je spieren gaan.
Hetzelfde na de wedstrijd, zodat alle afvalstoffen uit je spieren gaan.